Beantwoord

Voetje KPN wifi mesh versterker verwijderen

  • 7 August 2019
  • 23 reacties
  • 16508 keer bekeken

ik wil het voetje van de KPN mesh versterker verwijderen om deze vervolgens op te kunnen hangen maar krijg deze met geen mogelijkheid los.
dit terwijl er wel een ophangoogje op de versterker zit. Ergens moet het dan mogelijk zijn lijkt me.
iemand een idee / ervaring mee?
icon

Beste antwoord door DannyHN 8 August 2019, 22:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Goede vraag, Danny! Ik neem aan dat je het hebt over deze witte? Ik ben gelijk even met mijn exemplaar aan de gang gegaan en ik krijg hem ook met geen mogelijkheid los. Terwijl er inderdaad wel een oogje zit achter het klepje. Ik ga nog even navragen of er een manier is waarop dit wel kan, maar ik ben bang dat het niet gaat lukken.
Het is inmiddels gelukt.
je kunt de twee helften uit elkaar trekken met een schroevendraaier. Ze zitten met veel punten vast maar met beleid en stukje voor stukje lukt het prima.
Kortom de versterker hangt netjes aan de buitenkant van de meterkast. Top bereik nu met drie versterkers in huis.
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen, Danny! En goed om te weten dat het dus wel kan, alleen dan zeker met beleid 😃
ik heb ook zo'n ronde witte van KPN.. maar die voet is een geheel.. met geen mogelijkheid eraf te krijgen
Reputatie 7
Badge +30
Het is mij zelf ook nog niet gelukt om hem los te krijgen, Reggie. Danny echter wel, dus op zich kan het, ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen hoe.
hij zei.. dat het uit 2 delen was....
die van mij niet !
misschien zijn er 2 versies in omloop v1 / v2
dan zou dat misschien de rede kunnen zijn dat het bij de ene het wel kan en bij de andere niet
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Reggiecastelijns bedoel jij dat het voetje één geheel is of de kast?
Ik lees het verhaal van @DannyHN zó, dat het de twee helften van de kast betreft. Als je die open weet te maken (met beleid!!) kan je misschien het voetje simpel van binnenuit losmaken.
Just guessing !!
ohhh... zo bedoel je, dus ik moet hem eerst open maken . en dan van binnen uit het pootje los maken 😂😂👍
Reputatie 7
Badge +24
ohhh... zo bedoel je, dus ik moet hem eerst open maken . en dan van binnen uit het pootje los maken 😂😂👍

Als je het gaat proberen, maak er een filmpje van en zet hem op YouTube 👍
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Reggiecastelijns
als je het aandurft om te proberen de kast open te maken (pas op: eigen risico!), laat hier dan ook nog even weten of het al dan niet gelukt is 😉
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Reggiecastelijns bedoel jij dat het voetje één geheel is of de kast?
Ik lees het verhaal van @DannyHN zó, dat het de twee helften van de kast betreft. Als je die open weet te maken (met beleid!!) kan je misschien het voetje simpel van binnenuit losmaken.
Just guessing !!


Zo lees ik het inderdaad ook. Zelf begin ik daar niet aan, dan maar met voetje 😃 Het staat jou natuurlijk vrij om het wel te proberen, de versterkers zijn immers je eigendom en geen bruikleen. Maar, het is wel eigen risico.
Reputatie 7
Badge +9

Ik kan hierbij bevestigen dat het voetje met een enkel schroefje vanuit binnen vastzit.

Je kan deze er niet afklikken oid.

Als je hem eraf wilt hebben mag je onder eigen risico met een schroevendraaier of mesje het voorpaneel eraf lepelen 

Dan zie je een schroefje draai die los en tadaa

Reputatie 7

Is het wel zo handig om dat voetje te verwijderen als de aansluitingen ook aan de achterzijde zitten? Mijns inziens kan je dat voetje beter laten zitten om als afstandhouder te dienen.

Reputatie 7
Badge +9

Ben ik met je eens maar zoveel mensen zoveel wensen

Wat wjb zegt.

Kijk voordat je het probeert even hoe de stroom (en ethernet) kabel zitten.

Het is mij ook gelukt het voetje te verwijderen door de kast open te maken, maar de kabels lopen zo dat je hem nog steeds niet vlak tegen de muur kunt hangen. Je kunt het voetje beter laten zitten als afstandshouder en om de kabel(s) te beschermen. 

Ik heb hem nu ondersteboven met het voetje aan een touwtje aan een haakje in de muur gehangen. Hangt prima. 

Blokje zo dik als het voetje eerst op de muur bevestigen. Dan vallen de pootjes onder het blokje tegen de muur en kan je de versterker op het blokje aan het oogje ophangen . Komt hij wel iets vd muur af, maar hangt hij wel netjes recht.

Er zitten 10 clipjes die de twee schalen bij elkaar houden. Het is te doen, maar niet forceren en stukje voor stukje. Dan kun je met het schroefje onderaan het steuntje makkelijk verwijderen. 
Hang je het strak tegen de meterkast dan moet je inderdaad ook met je ethernet en voedingskabel wegkomen (bij mij door de plank boven de deur dus geen probleem). 
resultaat is mooi strak boven de meterkast deur. 😃

Vreemd dat de meeste hier zo enthousiast over zijn.

Gezien de prijs van deze apparaten, zou je verwachten dat de tekenaar van deze producten meer zijn best had mogen doen. De kwantiteit raakt niet echt de functionele kwaliteit. Daarnaast kijkend naar het land van oorsprong vraag ik me af waarom deze nieuwe versie zo duur moet zijn! Het land staat niet echt bekend om degelijk kwaliteit spul.

Wellicht heeft mijn mening ook wel als oorsprong dat er van alles beloofd wordt door KPN. De uiteindelijke prestaties laat in mijn geval de wensen over. Tv valt geregeld uit of start, uit het niets, opnieuw op. Bij Netflix mag je meerdere malen opnieuw inloggen en ja zelfs met SUPER GOEDE WiFi, valt de WiFi gewoon weg. Uiteraard al meerdere malen gebeld, met een ruim scala aan schijnoplossingen tot gevolg. Een ander modem; super goede WiFi aangeschaft, “U krijgt wel korting meneer”.

Hopelijk wordt ik (zoals in de begin fase, jaren geleden) ook net als jullie weer een keer enthousiast over KPN! Uiteraard ben ik vrij om over te stappen, maar uiteindelijk is het toch weer een dochteronderneming of één pot nat!

Voor nu geniet van de Super goede WiFi, hopelijk blijft deze stabiel!

Daarnaast lijkt mij de oplossing van het blokje, om de kabels te beschermen, de béste! Goed nagedacht Mabu71! Eigenlijk zo goed dat KPN deze gemakkelijk in het genoemde land van oorsprong, voor relatief lage kosten, in productie zou kunnen nemen. TIP!, maak gebruik van een andere tekenaar!

 I have made small vedio, May be helpfull!  There are 2 parts.

This is 1st time YouTube for me. 

 

https://youtube.com/shorts/0EudTucDIl8?feature=share (part 2)

 

Have fun.

Cheers 

Voetje er af gesloopt.. geinspireerd door de 1e post.. met beleid.. maar zonder open te maken

maar idd.. de kabels blijven in de weg zitten..:(

Nu hangt ie aan een hoek schroef.. op zich prima

tip:lees alle reacties🙈

I have used sds 22 mm drill bit and made hole for cable to pass. It looks perfect for me. You must ask someone's help to do that work for you.

 

achteraf denk je; waarom geen draaibaar cq wegklapvoetje? waarom de stekkertjes op de achterkant. best wel een flut-ontwerp.
verder doet ie gewoon wat ie moet doen.