Beantwoord

Vreemd MAC-adres op mijn thuisnetwerk

  • 23 January 2023
  • 10 reacties
  • 269 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb een vraag. Nadat ik mijn Superwifi had geïnstalleerd heb ik alle MAC-adressen kunnen controleren welke bij mij thuis zijn aangesloten op de wifi. Nu heb ik sinds een week of zo ineens een vreemd MAC-adres op mijn Thuisnetwerk staan tussen mijn verbonden apparaten. Ik weet dit MAC-adres niet thuis te brengen. Kan ik dit MAC-adres verwijderen en hoe dient dit te gebeuren, indien mogelijk??? Bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door eduard-w 24 January 2023, 00:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, zo'n MAC adres kunt u niet verwijderen. Is het niet het MAC adres van de SuperWiFi zelf?

heb je gekeken of je de leverancier van de equipment kunt vinden op basis van de https://macvendors.com 

 

soms helpt dat met de identificatie, het is toch vaak dat het iets is dat je zelf zou vergeten, een switch, een cv ketel, omvormer, smart lamp of printer etc.

 

Reputatie 2

Beiden alvast bedankt voor jullie reactie. Maar helaas het is niet het MAC-adres van de SuperWIFI zelf en het is ook niet te achterhalen via macvendors.com.

Reputatie 7
Badge +21

Is het misschien een mobiele telefoon of tablet die ingesteld staat met een willekeurig MAC adres? Dit is een optie om jouw privacy te beschermen. Je bent dan niet herkenbaar op onbekende wifi-netwerken. Maar thuis is dat onhandig.

Reputatie 2

RBxx. Nee helaas niet. Ik zie dit MAC adres pas sinds een week op mijn Thuisnetwerk en zoals al aangegeven heb ik van al mijn aangesloten apparaten via het MAC adres het juiste apparaat weten terug te vinden en heb deze in een lijst gezet. In ieder geval alvast bedankt.

Reputatie 4
Badge +1

Je zou je wachtwoord van wifi kunnen aanpassen. En vervolgens 1 voor 1 devices weer aanmelden misschien vind je hem op die manier.

Reputatie 2

eduard-w, is op zich een heel goed idee, maar geeft wel een heleboel extra werk. Misschien zou dit de laatste mogelijkheid kunnen zijn. In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik probeer nog wat andere dingen uit.

Reputatie 7
Badge +24

In de meterkast de groepen 1 voor 1 uitzetten. Kijken of die dan verdwijnt 😉

Reputatie 7

Kan je dat MAC adres hier eens met ons delen?

Reputatie 3
Badge +2

Is het misschien een mobiele telefoon of tablet die ingesteld staat met een willekeurig MAC adres? Dit is een optie om jouw privacy te beschermen. Je bent dan niet herkenbaar op onbekende wifi-netwerken. Maar thuis is dat onhandig.

Dat was bij mij een keer het geval, ik maar zoeken 😆