Beantwoord

Wegvallende verbinding met v10a plus superwifi

  • 17 November 2022
  • 12 reacties
  • 117 keer bekeken

Ik heb ook sinds enkele weken hetzelfde probleem.

Inmiddels heb ik alles opnieuw geinstalleerd en alle apparaten op verschillende plaatsen gezet. Soms heb ik in de ochtend wifi maar meestal staan de 3 WIFI-versterkers te knipperen (groen snel).

De WIFI-versterkers zijn nu ongeveer een half jaar in mijn bezit en hebben nog nooit problemen gegeven maar, zoals aangegeven, is dat wel het geval de afgelopen 4/5 weken. S-morgens zet ik de WIFI-punten uit en weer aan en is het probleem voor die dag verholpen.

Overdag vallen ze nooit uit, het gebeurt alleen 's-nachts.

Zou het kunnen zijn dat er een update is geweest en dat de punten uitgezet worden als er weinig internet-verkeer is?

Evenals bij Nadja is mijn modem ook een Experiabox V10a.

Ik hoor ook graag of er een oplossing is voor dit probleem, of het een bekend probleem is en of het ook bij andere modems voorkomt. Hoop dat het snel opgelost kan worden.

Admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 25 November 2022, 17:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @SergeHofman en welkom op het forum! Niet de bedoeling dat de verbinding wegvalt dus ik help je hier graag bij.  Als de lampjes groen en snel knipperend branden dan is het KPN SuperWifi punt de verbinding aan het opbouwen. Dat betekent dus dat de verbinding weg is gevallen. Heb je het modem al een een reset gegeven (stap 2) sinds dit speelt? Ik ben benieuwd of de verbinding dan actief blijft. Zo niet, gaat het modem dan misschien uit ‘s-nachts? De punten worden niet uitgezet als er weinig internet verkeer is, dus er moet een reden zijn waarom ze allemaal steeds de verbinding verliezen. Mocht het weer ‘s-nachts wegvallen, wil je dan ook controleren (als je nog wakker bent) of de bekabelde verbinding ook wegvalt en hoe het lampje op je V10A brandt? Ik ben benieuwd! 

Hoi Sanne,

Ik heb alles al eens gereset en de WIFI-punten (3 stuks) allemaal opnieuw ingesteld.

Helaas kan ik niet zien wat het modem doet als de WIFI-punten uitvallen, dan slaap ik :-) . Maar als ik 'smorgens bij het modem kijk brandt alles en lijkt er niks aan de hand, alleen knipperen (meestal) alle WIFI-punten en moet ik ze allemaal even uit en aan zetten.

Bij mij zijn alle WIFI-punten draadloos verbonden met het modem, ik heb dus geen bekabeld WIFI-punt. Is het verstandig om één punt bekabeld uit te voeren of is dit niet perse nodig?

Reputatie 7
Badge +17

Dank voor het toelichten! Sinds de update is het niet nodig om ze allemaal draadloos aan te sluiten. Er lopen wat meer meldingen over de SuperWifi die niet helemaal lekker lijkt te lopen, dus het kan ook dat dit bij jou SuperWifi's het geval is. Om één en ander uit te sluiten, heb je de optie om één SuperWifi punt bekabeld aan te sluiten op je modem? Dit is tijdelijk, en puur om te testen. Ik ben namelijk benieuwd of op dat SuperWifi punt de verbinding ook weg is gevallen de volgende ochtend. 

Reputatie 7
Badge +6

@SergeHofman ik lees op andere draadjes ook dat het kan komen doordat de superwifi na de update niet meer goed zouden werken met devolo’s.. heb jij ook devolo’s, bv om tv mee te kijken?

Hoi Sanne en Piet Hein,

Ik heb helaas nog mogelijkheid gehad om één wifi-punt bedraad aan te sluiten, ik hoop dat de komende week even te kunnen proberen.

Ik heb inderdaad devolo's in gebruik, daar heb ik geen problemen mee.

Ik zie ook op dit forum dat er zeker meer mensen zijn met klachten na de laatste update, ik denk ook wel dat dit met de laatste update te maken heeft. Wat ik ook veel zie is dat het allemaal V10a-routers zijn, wellicht is het handig dat KPN de router omwisselt naar een nieuwer type dit dit probleem niet heeft.

Badge +19

Heb je al getest zonder gebruik van de draadloze verbindingssets? Bij diverse mensen heeft dat gewerkt.  Daarna konden ze de draadloze verbindingssets weer gebruiken. 

Kleine moeite om even te proberen, ga ik zeker doen.

Bedankt voor de info

Helaas heeft het niet het gewenste resuktaat gehad. de eerste paar dagen ging ‘t goed maar na 3 dagen stond het eerste wifi-punt alweer te knipperen. inmiddels alweer een paar dagen gehad dat er één of meerdere punten ‘s-morgens knipperden.
ik heb nu 1 wifi-punt bedraad aangesloten, hopen dat het nu beter gaat.
anders weet ik het ook niet, vind het in ieder geval erg vervelend want de meeste wifi-apparaten werken ‘s-morgens niet (o.a. de google audio, google nest etc.)

Reputatie 7
Badge +17

Dat is inderdaad niet prettig. Hoe gaat het nu hij bekabeld aangesloten is? Je kunt ook nog even afwachten, gezien je het vandaag voor het eerst test. 🙂

Afgelopen nacht is het goed gegaan maar we wachten eerst nog een paar nachten af voordat we gaan juichen. 

Ik heb het idee dat het nu goed werkt. 

Één wifi-punt heb ik bekabeld aangesloten, de andere twee werken draadloos. De zender van de router heb ik uitgezet. Waarom het voor 2 maanden terug in één keer niet meer werkte weet ik niet maar nu weer tevreden over de wifi-punten.

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het nu goed gaat @SergeHofman en bedankt voor het terugkoppelen! 😄