Vraag

wifi extender werkt niet meer, wel groene lichtjes, reeds ieder gereset en ook de modem met paperclip gereset

  • 26 June 2022
  • 4 reacties
  • 30 keer bekeken

Na een vreemde stroomstoring afgelopen donderdag(ik heb niet kunnen achterhalen waardoor het kwam, er stond GEEN enkel apparaat behalve mijn computer voor het thuiswerken), doen mijn twee ronde witte extenders het niet meer. Alle wifi in huis is weg, evenals de tv.

Alle lampjes van zowel de extenders als de modem branden groen.
De modem doet het nog: Met kabel eraan heb ik een Up- en Downloadsnelheid van 93 mb/ps, mijn abo zou ongeveer 100mb/ps zijn, dus dat zou kunnen.

Ik heb de modem op verschillende manieren gereset, met paperclip, knopjes, aan/uit, en via de belcomputer van de KPN(die doet dat automatisch voor je) en daarna de twee ronde extenders gereset.

Het is waarschijnlijk ofwel mijn extender, ofwel de modem die het signaal niet goed doorgeeft aan de extenders. Grote raadsel is waarom alle lampjes vrolijk groen branden.

Telefonisch kom ik in een kpn labyrint van pratende robots terecht, dus ik denk dat ik maar met mijn spullen bij een kpn winkel langsga, hopelijk werken daar nog mensen:)
 

Maar misschien weet een online medewerker wel raad. Dus bij deze beste kpn-medewerker, als je bovenstaande hebt gelezen, wat kan ik het beste doen?

Vriendelijke groeten, bvd,
Ewald


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Welk modem gebruik je?

Heb je al eens ingelogd in de Superwifi’s? Welke SSID staat daar in, en vind je die terug in de lijst met wifi signalen?

 

Ik zal eens kijken

Modem: KPN Box 12, Sagemcom, zwart, rechthoekig, afgeronde hoeken

Lijst met wifisignalen bekeken, vreemd genoeg geeft ie aan dat er een fantastische verbinding is met alle apparaten in huis. Jammer dat de apparaten dat zelf niet snappen (apparaten aan/uit gedaan, opnieuw laten verbinden).

De SSID staat goed ingesteld op de modem, de naam klopt, voor zover ik dat kan beoordelen

Ben met de Superwifi handleiding aan de slag gegaan, maar resetten punten gaat niet, lichtje wordt alleen oranje (en ja, de ethernetkabel is eruit). Na verloop van heel veel tijd wel blauw en daarna groen. Tweede wifipunt wordt wel paars en daarna groen.

Toch lijkt deze zoveelste poging wat op te leveren. De wifi in de woonkamer keert terug. Of dit een blijvend resultaat is weet ik niet, het TV signaal hapert nog steeds. Voordat ik Glasvezel had gebeurde dit ook wel, maar volstond het de modem even aan en uit te zetten. Dit is redelijk omslachtig en een stuk tijdrovender. We gaan het meemaken.

Bedankt voor het advies iig.

 


 


 

Reputatie 7
Badge +20

Een stroomstoring dus. Dat kan helaas voor problemen zorgen. :( 

Nu begrijp ik dat de wifi alweer deels terug is? Zonder dat je specifiek wat gedaan hebt?

En voor de tv, heb je ook het glasvezelkastje al eens stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten? Zorgt dat voor verbetering?