Wifi slecht via 2 SuperWifi punten

  • 19 September 2022
  • 9 reacties
  • 53 keer bekeken

Heb al verschillende keren getracht via de wifi manager de wifi te verbeteren dat deze slecht is en soms helemaal wegvalt, maar binnen 2 weken krijg ik alleen maar dat er een fout is opgetreden en het na enkele uren weer moet proberen, met hetzelfde resultaat als hiervoor. Daar kom je dus niet uit. Heeft KPN een oplossing? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hans0044, welkom hier. 

Wifi valt dus steeds weg via de SuperWifi punten. Dat is niet zo mooi. Welk modem gebruik je precies? 

Hoe zijn de SuperWifipunten aangesloten?

Wat is de onderlinge afstand tussen de punten?

Heb je ze al eens gereset? 

Modem heeft een glasvezel aansluiting is een zwart modem, ben nu niet thuis en kan het type Niet nazien. 
Wel al 3x gereset met verloop van aantal dagen ertussen tussen router en onderling ca, 5 m afstand, router zit in meterkast, door KPN monteur daar geplaatst.

Ook vreemd is dat de kleur van de superwifipunten van groen naar geel gaan!

misschien een medewerker van KPN laten komen?

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de SuperWiFi's ook gereset? Kleine resetknopje minimaal 15 seconden vast houden met de stekker in het stopcontact. Daarna weer met utp kabel verbinden.

Reputatie 7
Badge +20

Het zwarte modem is de Box 12. Die heb je gereset begrijp ik. Of heb je de SuperWifi punten gereset?
Verder heeft de SuperWifi geen geel lampje, bedoel je daarmee oranje? Dat is niet slecht, maar wordt de snelheid wel trager van. 

Heb je ook andere plaatsen geprobeerd?

Dank Bart_Z voor de info. Ja ik heb zowel de router als de Wifi-punten gereset. Al 2x, eerst de wifi-punten op de router aangesloten zo’n 20 minuten de led was toen groen. Maar dat helpt niet, want in eerste opzet lijkt het goed de wifi-punten zijn groen en na een paar dagen zijn ze weer oranje (geel?) en wordt de wifi slechter, na het verplaatsen van de 2 wifi-punten naar andere vertrekken. In die zin  kan je met niet met meer dan 2 personen wifi gebruiken. Als je wilt streamen lijkt het wel of die steeds opnieuw herhaalt wat al eerder is gestreamd, n.l. steeds weer opnieuw beginnen met hetzelfde begin, soort loupe.

KPN zegt dat de router niet in de meterkast moet worden geplaatst, maar de monteur van KPN heeft zelf besloten om die toch daarin te zetten. I was er niet bij want ik lag toen in het ziekenhuis met een gebroken enkel.

Reputatie 7
Badge +24

Een geel lampje betekent een slechte verbinding. Heeft u geen kabels in huis? Zodat u de SuperWiFi's bekabeld aan kunt sluiten? Heeft u tv? Hoe is die aangesloten? 

Als ik alles bekabeld aan kon sluiten heb ok geen super wifipunten nodig toch?

Badge +19

 

Als ik alles bekabeld aan kon sluiten heb ok geen super wifipunten nodig 

 De beste wifi krijgt u door op diverse punten in huis bekabelde wifipunten te plaatsen.  Het verlies aan snelheid is anders enorm. De 5ghz band van wifi heeft, zonder belemmeringen, een maximum bereik van 8mtr. Met twee muren blijft er nog 4 meter over. Dat merk je meteen aan de snelheid. 

Reputatie 7
Badge +20

Wifi is een signaal dat door de lucht gaat. Dus stel jouw wifi is vanuit het modem al slecht, dan wordt dit door de SuperWifi punten opgepakt en deze sturen het slechte signaal weer door. Als je de wifi punten bekabeld aansluit krijgen ze de volle snelheid binnen en hebben ze dus een beter signaal om door te sturen. Zo krijg je wel een veel stabieler en sneller wifi netwerk.Â