Beantwoord

Wifi valt steeds weg en lampje SuperWifi knippert

  • 8 June 2023
  • 3 reacties
  • 104 keer bekeken

Mijn superwifi punt nummer 3 (bovenste verdieping) valt steeds weg. Het groene lampje begint te knipperen, wordt vervolgens rood en daarna weer groen of groen knipperend. Ik heb al van alles ge-reset maar het wordt er niet beter op. Als het wifi punt werkt gaat het prima, snelheid goed en prima ontvangst. Soms gaat het dagen lang goed, soms de hele dag problemen (zoals vandaag ;-).

Wat hieraan te doen

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 10 June 2023, 20:08

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @LouisLG en welkom op het forum! 

Niet de bedoeling dat je SuperWifi punt zo wispelturig is, dus ik kijk met je mee. 😄
Als hij constant snel groen knippert dan is hij de verbinding aan het opbouwen, rood betekent dat hij geen verbinding meer heeft. Dat is het enige SuperWifi punt dat problemen heeft? De rest werkt goed? 

Zo ja, zou je dan de tips uit ons kennisartikel over een rood lampje of continue groen knipperend lampje bij de SuperWifi willen doorlopen? Ik ben benieuwd of het dan beter gaat. 

Beste Sanne, het verhaal van de lampjes ken ik ondertussen wel. Ik heb inmiddels Wifi punt 3 uitgezet. Op de tweede verdieping pik ik dan een goed signaal op van de 1e verdieping (2 streepjes). maar soms tergend langzaam (1Mbps). Gelukkig heb ik mijn telefoon nog voor een hotspot maar dat is ook lastig.

Louis

Reputatie 5
Badge +5

Ik vermoed dat de Wifi punten te ver van elkaar verwijderd zijn en/of teveel obstakels in de weg zitten probeer ze dichter bij elkaar te zetten

Of als je al deze problemen weg wil werken dan is wellicht de Wifi punten onderling bedraad aansluiten een optie 

Reageer