Beantwoord

Wifi versterker op de eerste verdieping kleurt oranje

  • 24 June 2022
  • 17 reacties
  • 126 keer bekeken

Reputatie 1

 Mijn probleem is dat mijn wifi punt op de eerste verdieping geen groen signaal afgeeft maar geel/oranje. Nu hoorde ik dat je hem dan moet resetten via een ethernetkabel aan de experiabox. Ik heb de V10. Mijn vraag is; HOE.?
Moet ik hem dan aansluiten naast die in de meterkast, moet ik hem aan laten staan als ik de reset indruk, en hoe zie ik of hij gereset is. Help mij. Indien mogelijk : stap bij stap
Ik ben 80 jr. en maar vaag bekend met internet.

icon

Beste antwoord door Gart 13 July 2022, 13:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 3

Je zou hem kunnen resetten maar of dat daadwerkelijk nut heeft is te betwijfelen. Als de super wifi oranje brand heeft hij namelijk nog wel contact met de wifi punt beneden. Oranje hoeft niet per se slecht te zijn, merk je daadwerkelijk wifi problemen?

Wat je wel zou kunnen doen is de super wifi op een ander plek neerzetten, zodat hij dichterbij de wifi punt beneden komt te staan. 

 

wil je de wifi punt dan toch resetten dan zit er achterop een reset knop, hiervoor heb je wel een pincet of paperclip voor nodig, houdt de knop ingedrukt totdat het led rood begint te branden.

Sluit daarna de wifi punt opnieuw aan op v10 modem via een ethernet kabel en wacht tot hij weer stabiel groen is. dit kan 10 tot 15 minuten duren.

daarna kan je hem weer draadloos inzetten

Reputatie 1

Hartelijk dank voor je snelle reactie, ik ga het vanavond gelijk probreren.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Gart en bedankt voor jouw bericht!

Wat is op dit moment de stand van zaken? Heb je iets gehad aan de goede tip van @Espirito?

Reputatie 1

Hallo Jan Z

Door omstandigheden heb ik nog geen stappen kunnen maken. Zodra ik wat weet geef ik een bericht door

Reputatie 7
Badge +12

Hallo Jan Z

Door omstandigheden heb ik nog geen stappen kunnen maken. Zodra ik wat weet geef ik een bericht door

Geen probleem @Gart, zodra je meer weet dan zie ik je bericht vanzelf wel verschijnen :) 

Reputatie 1

Hallo Jan Z

Ik heb de punt gereset, gewacht op rood en daarna met ethernet kabel aangesloten op de V10. hij sprong vrijwel gelijk op groen. Toen weer op hetzelfde plekje aangesloten, daar begon het groen lampje te flikkeren en sprong toch weer op oranje. Ergens snap ik dit niet want deze wifi punt hangt hier al ruim 1 jaar zonder probleem en pakweg 3,5 mtr. van de router.

Hallo @Gart oranje betekent een minder goede verbinding, dat het altijd goed gewerkt heeft zegt helaas niet alles. Het draadloze verkeer (in je naaste omgeving) wijzigt constant. De enigste oplossing lijkt het betreffende punt bekabeld aan te sluiten, dan heb je op die plek(ken) look weer goede wifi.

 

Reputatie 7
Badge +12

Wat is de afstand tussen de Experia Box en het eerste Super wifi punt? Mijn vermoeden is dat deze wellicht te dicht bij elkaar staan. Voor meer informatie kun je ook dit topic nog eens doornemen! Laat je me weten of je hier iets aan hebt gehad @Gart ?

Reputatie 1

Ik vind dit onzin. De wifi punten zijn door een kpn monteur volgens zijn zeggen op de beste plaats. Een ander punt is; mijn buurman heeft ook 2 wifi punten en die zijn op exact dezelfde plaats bevestigd, maar hij heeft geen storing; ook niet gehad.

Reputatie 7
Badge +12

Het was/is slechts een vermoeden @Gart, dat mag je onzin vinden maar ik houd het liever constructief! Ik ga af op de informatie die mij bekend is en probeer op basis daarvan met je mee te denken, niet meer en niet minder :) Heb j de tip van @Espirito om de super wifi op een andere plek neer te zetten? Het is denk ik toch een kwestie van wat zaken uitproberen!

Reputatie 1

Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar je hebt niet altijd de mogelijkheid om het ergens anders te plaatsen i.v.m. stopcontacten. De enige vrije stopcontact is op zolder, dus nog verder van de router. Dat gaat het niet worden. Dus blijft mijn vraag; waarom de punten bij mijn buurman wel al bijna 2 jaar zonder problemen werken. Ze zitten op de hetzelfde punt + stopcontact als mijn woning. Zelfde huis, zelfde bouwjaar.

Reputatie 7
Badge +12

Omdat wifi heel erg afhankelijk is van je omgevingsfactoren. Hierbij kun je denken aan de bouw van een woning, isolatie, andere wifi netwerken in de omgeving, dimmers, magnetrons, vloeren, deuren, muren, plafonds etc. etc.  De omgeving van je buurman is natuurlijk nooit geheel identiek aan die van jou. Dat het bij hem wel goed werkt en bij jou niet (meer), kan ik op afstand niet meteen te verklaren, dat is ook zo goed als onmogelijk.

Reputatie 1

Nou, bedankt voor de moeite. Ik schiet hier geen steek mee op. Ik ga zelf maar weer puzzelen. Ik stop met deze topic

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt altijd ook nog even contact opnemen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402. Ik wil je heel graag helpen maar moet ook afgaan op de informatie die je mij verstrekt. Als je mijn input dan meteen wegzet als 'onzin' dan maak je het er voor mij ook niet makkelijker op @Gart !

Reputatie 1

Beste Jan, punt 1; het is niet mijn bedoeling om het voor jou ongemakkelijk te maken, jij doet ook je best maar als iets niet lukt ondanks alle goed bedoelde adviezen. raak je alleen maar gefrustreerd. Nu wat anders; ik was gister bij de kpn winkel om te informeren over een eventuele smartphone. Terloops kwam het ter sprake over de wifi punten omdat dar een doos stond van die punten. Ik vertelde dat ik een probleem had daarmee. Hij kwam toen met het idee, ruil het wifi punt bij de router om met het wifipunt die ik op de eerste verdieping heb. Toen ik thuis kwam heb ik inderdaad de punten gewisseld en tot nu staat het punt op de eerste verdieping in het groen.

 

Reputatie 7
Badge +12

Gelukkig maar, en ik snap ook wel dat het tot frustratie kan leiden wanneer iets niet meteen werkt @Gart!

Maar mooi om te lezen dat de tip van mijn collega's in de winkel goed lijkt te werken, laten we vooral hopen dat het nu ook zo blijft. Mocht je toch weer tegen problemen aanlopen laat het me dan vooral weten :) 

Reputatie 1

Zal ik zeker doen, bedankt