Vraag

WiFi versterkers halen niet de juiste snelheid

  • 15 January 2023
  • 38 reacties
  • 211 keer bekeken

Reputatie 1

Heftig hoor, hier hetzelfde, zelfs een monteur langs geweest die het ook niet voor elkaar kreeg maar deed wel alsof, heb nu meestal tussen de 50 en de 70Mbps, echt onvoldoende, maar moest zelfs een extra kopen en dit gedaan maar heeft niets opgelost. Kreeg wel eenwerkbon wat hij gedaan haden dat had hij maar verzuimd om de speed die ik kreeg te vermelden. Trouwens plotseling stond daar ook €75,- kosten voor de monteur bij. Ga ik echt niet betalen.Ik wil trouwens die derde WiFi punt weer terugzenden want die geeft geen enkele verbetering.  Ik weet sowieso niet waar KPN mee bezig is2 maanden geleden kon ik mijn opgeslagen films niet meer bekijken, ze stonden er nog wel maar kreeg een zwart beeld! Nadat de monteur is geweest ben ik een heel aantal films die ik opgeslagen heb kwijt. Ik ben het zo langzamerhand beu.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt. 
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @BroBor! Ik zie een hoop signalen tegelijkertijd. Ik help je graag te zien hoe we de tevredenheid een beetje terug gaan brengen.

De monteur is 2 weken geleden geweest. Hoe gaat het nu met de snelheid en stabiliteit van je internet? 

Verder zie ik in de notitie waarin staat dat het gaat om een servicemonteur. Dit type monteur rekent altijd voorrijkosten. Hoe heb je deze monteur met ons ingepland?

Reputatie 1

Excuus, ik kon geen reactie vinden bij het oorspronkelijke bericht, vandaar dat ik niet heb gereageerd. De afspraakjes genomen nadat ik met jullie app niet verder kwam en bleef hangen en dat was niet de eerste keer dat dat gebeurde. Dan kun je niet anders. Toen de monteur kwam heeft hij zelf niets gemeten maar ik had wat schermafdruk maar ook daar had hij geen belangstelling voor en begon gelijk met werk aan het modem. Hij gaf de schuld aan de stopcontacten die het signaal naar de tv van de slaapkamer stuurt en heeft dat die unit weggehaald en daarvoor een in de woonkamer ten behoeve van de keuken en het balkon geplaatste superwifi unit. Vervolgens mompelde hij ook nog iets over de instellingen van het modem maar daar ben ik al tijden niet meer in geweest en dus ook niets in veranderd. Blijkbaar vond hij op het balkon de snelheid toch te laag nu die superwifi unit was weggehaald en adviseerde er een unit bij te plaatsen en hij had er wel eentje in zijn auto liggen en vertelde mij ook wat die kostte. Uiteraard ben ik daarmee akkoord gegaan want tenslotte wilde ik ook een goede ontvangst daar. Vervolgens ging hij op zijn zijn mobieltje de snelheidsmeting doen en dat kwam toen hoger dan bij mijn mobiel en twee iPad waarop ik hetzelfde snelheidstests deed en daar kwam toen slechts 60 Mbps uit. Hij vond dat voldoende maar ik kreeg daarna weer problemen met de ontvangst van mijn televisieprogramma’s die ik meestal in de keuken kijk. Ik ben namelijk ontzettend doof, heb een andere keuze van televisieprogramma’s want alleen bij Ned 1,2,3 en heel soms bij andere zenders wordt de ondertiteling meegestuurd. Ik ben een dagje weggeweest dus ik ga zomeren proberen wat die link mij oplevert.

Reputatie 1

Nog even een nabrander: hij wilde het andere stopcontact( door jullie zelf geleverd in een set van 3) verwijderen maar ik heb in mijn garage, die twee verdiepingen lager ligt, een laserunit staan en die is via een ander stopcontact van jullie verbonden aan mijn netwerk en die twee mochten uiteraard niet weg!

Reputatie 1

Trouwens geen enkel bericht gezien van Bram_

Reputatie 1

Zo dus nu weer even getest want ik had weer storing op het tv kijken: IPad Air 233 up 274 down, IPad 2: 133 up 143 down, IPhone 211 up 260 down en vervolgens keek ik wee op IPad Air, dus geen 10 minuten tussen 68 up 193 down

Mag jij vertellen waar dat aan ligt. Zeg maar als jullie dit niet kunnen oplossen.

Reputatie 7
Badge +24

Als ik het zo lees heeft u alles draadloos? Geen kabels? 

Reputatie 1

Nee hoor op de kabel heb ik slechts 600

Reputatie 1

1 ½ uur geleden gemeten

Lijkt mij een flinke communicatiestoring te zijn geweest tussen de servicemonteur en jou. 

Want als er een werkend lasapparaat in de garage staat zal dat best voor heel veel storing zorgen op je stroomdraad data verbinding dat (draadloos noemt KPN dat). 

Heeft hij niet aangeboden om te kijken hoe hij een kabel naar beneden naar de garage te trekken. Zou best nog wel eens een geschikte kabelgoot voor aanwezig kunnen zijn. 

Anders een kabelinstalateur in jouw omgeving benaderen. Misschien kan die zo een richtprijs geven. Overigens is het niet moeilijk met een trekveer en een RJ45 setje aansluitgereedschap is het als er een kabelgoot ligt zo gedaan. 

Reputatie 1

Nee geen las paraat maar een laserunit waarmee je hout plastic kunt snijden of etsen. Dit zorgt niet voor storing maar plaatjes die ik boven op de stationaire computer heb gemaakt maar die wil laserpen heb ik een verbinding nodig met mijn netwerk. Ik woon twee hoog en er loopt geen kabelgoot. Maar zoals je ziet is mijn 1 ging verbinding ook niet wat er beloofd wordt. Ik heb in de garage een stopcontact met een netwerkverbinding. Ik las dat er na een update dit bij veel mensen een probleem geeft op de superwifi units. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @BroBor! Je gaf aan dat je een snelheid van 600Mbit/s meet als je de snelheid bedraad meet. Dat verschilt wel erg van de 1GB. Wil je hierom nog een screenshot maken van de snelheid die het modem binnenkrijgt?

Ga hiervoor na het inloggen in de zwarte balk naar “Status”. Kies daar in het menu links voor “Geavanceerd”. Daar staat in het tab “DSL” de snelheid nauwkeurig weergegeven. 

Wat betreft het las apparaat, als je deze niet aangesloten hebt, hoe is de verbinding dan? Is er op dat moment merkbaar verschil?

Reputatie 1

Allereerst ik heb geen las apparaat er staan maar een lasersnijder/graveur!

Ik heb zojuist geprobeerd om in het modem te komen maar blijkbaar heeft de monteur het wachtwoord gewijzigd. Zie bijgevoegde schermen.

 


Even voor de duidelijkheid: ik heb mijn eigen wachtwoord gebruikt. In mijn garage zijn zowel de netwerkkabel alsmede jullie KPN stopcontact niet in de contactdoos dus zijn stroomvrij.

Reputatie 7
Badge +24

Nee hoor op de kabel heb ik slechts 600

Ik doelde eigenlijk op de SuperWiFi's. Zijn die bekabeld aangesloten? 

U heeft een Experiabox v10 (zonder a) begrijp ik? 1 SuperWiFi zou dus sowieso bekabeld aangesloten moeten zijn. Is dat zo? Het WiFi op de Experiabox staat uit? 

 

Reputatie 1

Eentje is er bekabeld aangesloten op de Experiabox V10. Correct maar ik zou niet weten hoe en waar ik op de SuperWiFi kan komen laat staan uitlezen. De tweede zit in de slaapkamer met alleen een  oedingssnoer en een netwerkkabel voor de TV.

Badge +19

@BroBor wat is nog precies het probleem?? Maak eens een samenvatting kort en bondig want het is niet meer te volgen.

Reputatie 1

Ik ben nog nooit op het modem geweest om iets met de WiFi te doen. Destijds hoefde je ook niets te doen dat liep allemaal automatisch. Dus nee niets gedaan of gewijzigd.

Reputatie 7
Badge +24

Eentje is er bekabeld aangesloten op de Experiabox V10. Correct maar ik zou niet weten hoe en waar ik op de SuperWiFi kan komen laat staan uitlezen.

Als u op de Experiabox in wilt loggen, dan zult u hem moeten resetten. Dan kunt u de eerste keer inloggen zonder wachtwoord. Maar u zult daar geen instellingen vinden die de verbinding kunnen verbeteren.

De tweede zit in de slaapkamer met alleen een  oedingssnoer en een netwerkkabel voor de TV.

Als u de verbinding wilt verbeteren, meer snelheid, dan zit er maar 1 ding op: hier een kabel naartoe leggen.

Een zwart of haperend beeld ligt meestal aan de hdmi kabel tussen de tv ontvanger en de tv. Als de internetverbinding niet goed is krijgt u een foutcode op beeld. Daar lees ik bij u niet van.

Dus probeer eens de hdmi kabel om te draaien. Of deze te vervangen. 

Reputatie 1

Nou dat is niet waar: ik kijk geen tv via de tv ontvanger maar via deal op mijn IPad. Daar is lange tijd, overal in het appartement geen enkel probleem geweest, ik controleerde ook regelmatig de verbinden en die lag meestal zo rond de250Mbps. Mijn vrouw kijkt de televisieprogramma zoals jij het beschrijft echter ik heb een heel groot gehoorproblemen en ik andere programma’s verkies als zij. Met mijn IPad kan ik verbinding maken met mijn cochleair implantaat en mijn andere gehoorapparaat.

Reputatie 1

@BroBor wat is nog precies het probleem?? Maak eens een samenvatting kort en bondig want het is niet meer te volgen.

Simpel 2 superwifi apparaten die de WiFi verzorgen in het appartement. Problemen gehad, opeens, met de verbindingen en tig keer opnieuw begonnen. App gebruikt op het optimaal in te stellen  maar dieze bleef de tweede en de derde keer hangen dus monteur ingeschakeld. Monteur wilt alle KPN contacten met een netbekabeling weg halen. Dus een derde er bij maar de verbinden met een andere unit moet blijven bestaan ( garage met een lasersnijder/graveer apparaat. De verbinding was bij mijnhetzelfde als voorheen maar de monteur had een goede verbinding. Met deze snelheid kan ik op de IPad geen tv kijken ij voor de rest hier onder. 
 

groetjes

Reputatie 7
Badge +24

ik kijk geen tv via de tv ontvanger maar via deal op mijn IPad.

Wat is "deal"? Is dat een schrijffout? Bedoelt u daar de itv app van KPN mee? Of een andere app?

Reputatie 1

ik kijk geen tv via de tv ontvanger maar via deal op mijn IPad.

Wat is "deal"? Is dat een schrijffout? Bedoelt u daar de itv app van KPN mee? Of een andere app?

Schrijffout= doe ik

Reputatie 7
Badge +24

Monteur wilt alle KPN contacten met een netbekabeling weg halen.

Wat zijn "KPN contacten"? Bedoelt u daar deze dingen mee?

Dit is een draadloze verbindingset. Ook wel Devolo's genoemd. Of Powerlines.

Reputatie 1

Monteur wilt alle KPN contacten met een netbekabeling weg halen.

Wat zijn "KPN contacten"? Bedoelt u daar deze dingen mee?

Dit is een draadloze verbindingset. Ook wel Devolo's genoemd. Of Powerlines.

Klopt, bedankt voor de terminologie

Reputatie 7
Badge +24

Er zijn op dit moment problemen met de SuperWiFi's als er een draadloze verbindingset in huis gebruikt word. In ieder geval tijdens de installatie van de SuperWiFi's moeten alle stekkers van die draadloze verbindingset uit het stopcontact zijn. Dat zal de monteur gedaan hebben. 

Er word gezegd dat ze later weer in gebruik genomen kunnen worden. Maar ik twijfel er wel eens aan. Ik heb hier op het forum al een paar keer gevraagd naar meer informatie over deze storing. Wat gebeurt er precies? Wat gaat er fout als deze beide systemen samen gebruikt worden? Maar ik vermoed dat niemand het bij KPN het ook weet.

Ik had ook een draadloze verbindingset in gebruik. Maar heb in december enorm veel problemen gehad. Ik heb de draadloze verbindingset uiteindelijk maar aan de kant gegooid. Nu gaat het weer goed. Na 2 of 3 keer alles opnieuw resetten en meerdere malen opnieuw opstarten van alle WiFi punten.

Reputatie 1

Tot op heden niets meer vernomen over het teruggeven van de onnodige en niets oplossende superwifi. Net zomin over de verdwenen opgenomen films en series terwijl dat eerder ook al is voortgekomen. Ik zou een 1 GB verbinding moeten hebben en niet een 600. Wordt eens wakker. Ik heb gezocht tot wanneer mijn contracten lopen en dan ben ik zo weg hoor, genoeg andere mogelijkheden.