Vraag

WiFi versterkers halen niet de juiste snelheid

  • 15 January 2023
  • 38 reacties
  • 211 keer bekeken

Reputatie 1

Heftig hoor, hier hetzelfde, zelfs een monteur langs geweest die het ook niet voor elkaar kreeg maar deed wel alsof, heb nu meestal tussen de 50 en de 70Mbps, echt onvoldoende, maar moest zelfs een extra kopen en dit gedaan maar heeft niets opgelost. Kreeg wel eenwerkbon wat hij gedaan haden dat had hij maar verzuimd om de speed die ik kreeg te vermelden. Trouwens plotseling stond daar ook €75,- kosten voor de monteur bij. Ga ik echt niet betalen.Ik wil trouwens die derde WiFi punt weer terugzenden want die geeft geen enkele verbetering.  Ik weet sowieso niet waar KPN mee bezig is2 maanden geleden kon ik mijn opgeslagen films niet meer bekijken, ze stonden er nog wel maar kreeg een zwart beeld! Nadat de monteur is geweest ben ik een heel aantal films die ik opgeslagen heb kwijt. Ik ben het zo langzamerhand beu.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt. 
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 1

Ik zou een antwoord hebben gekregen met het verzoek om een duim of waardeloos aan te geven maar niets gevonden hoor webcare!

ook geen antwoord maar ik heb nog wel een schermafdruk voor je:

 


 Geweldig toch! Wat een kwaliteit!

Reputatie 7
Badge +17

@BroBor in dit kennisbankartikel staat hoe je alsnog kan inloggen in het modem. Wil je eerst bevestigen dat daar wordt aangegeven dat in ieder geval de 1GB in het modem binnenkomt?

Als je de SuperWifi terug wilt brengen, ga dan naar een KPN winkel in de buurt. Daar kan het apparaat worden ingenomen. Dan krijg je het aankoopbedrag terug op je rekening. 

Reputatie 1

Met mijn toenmalig ingestelde password kon ik niet binnenkomen en dus middels de reset teruggegaan naar de fabrieksinstellingen en vervolgens het wachtwoord ingesteld. Daarna gedaan zoals jij inbouw bericht heb gesuggereerd echter de tab DSL is er niet, in ieder geval niet voor mij. Ik heb opnames gemaakt van welke tabbladen er wel zijn dus helaas ik kan het je niet laten zien. Wel ook enkele opnames gemaakt van de snelheid van de WiFi. Opstaat ga ik maandag terugbrengen naar de KPN shop in NIjmegen-Dukenburg.

 

Zit per ongeluk een berichtje tussen voor PostNL, kan hem niet verwijderen!

Reputatie 7
Badge +17

@BroBor ik heb het PostNL bericht weggehaald. Ik hoor maandag graag wat de uitkomst is. 🙂

Reputatie 1

Mogelijk verwacht jij een verbetering, ik niet want die derde superwifi gaf toch ook ben verbetering?

bij jullie shop moet ik nog iets doorgeven aan het personeel daar?

Van zondag en van vandaag

super toch?

Reputatie 1

Geweldig, mijn vrouw en ik hebben loopbeperkingen en dus een invalidenparkeerkaart en zij dus naar de KPN filiaal in Nijmegen Dukenburg gegaan. Helaas konden ze niets voor ons doen want we hadden geen factuur en konden ook niets vinden dat de monteur dit apparaat had ingesteld en afgeleverd. Ik vermoedde al zoiets. Komen jullie hem nu halen?

Reputatie 1

Blijkbaar zoals ik al meer lees op de forum: niets meer vernomen van onze deskundige. Wel een dikke factuur ontvangen van meer dan €100,- maar waarvoor hij moest komen is nog steeds hetzelfde: geen en soms slechte WiFi, nog steeds op genomen films verdwenen, SuperWiFi overtollig want het heeft geen reen resultaat gehad. Lijkt mij dat ik de factuur maar niet betaal en dat ik al mijn abonnementen, die toch al binnenkort aflopen, maar ga opzeggen. Klacht kunt je nergens aangeven op de site, waarschijnlijk ook om klachten te voorkomen. Tjonge het is wel eens anders geweest.

Reputatie 1

Ontzettend doof ondanks of inclusief cochleair implantaat getracht een zeer slechte SuperWiFi ontvangst te laten verbeteren en zelfs een servicemonteur heeft het niet voor elkaar gekregen maar wel een dikke factuur toegestuurd gekregen. Daarna geprobeerd via bellen.

Zoals andere ook al schreven: je hoort of leest niets meer. Ondanks mijn enorme gehoorproblemen en het niet kunnen vinden waar je ergens klachten kunt doen (om klachten over service te voorkomen verlenen wij geen service meer!) toch maar de telefoon gepakt. Na de nodige tijd wachten met daarbij schijnbaar een muziekje maar voor mij klonk het alsof iemand op een instrument an het oefenen was zo vals klonk het maar ja ik heb gehoorproblemen. Eindelijk had ik iemand aan de telefoon en hij zal best zijn naam of iets dergelijks genoemd hebben maar voor mij was het onverstaanbaar dus hem maar verzocht om langzaam en duidelijk te praten en na zijn volgende zin dit nogmaals te herhalen. Ik heb verteld wat mijn probleem was en toen begon hij, dacht ik over de kleur van de SuperWiFi waarbij ik aannam dat hij de kleur van de led bedoelde en die heb ik ook voor zover mijn kleurenblinde ogen dat zagen doorgegeven. Daarna begon hij weer tegen mij te ratelen en nadat ik twee keer gezegd had dat ik hem niet kon verstaan verbrak hij de verbinding! Dus mijn opmerking over service is dus niet onjuist. De deskundige Bram_ is blijkbaar ter ziele gegaan of heeft een andere job gekregen wegens uitzonderlijke goede prestaties!

 

maar ik weet nog steeds niet waar en hoe ik mijn klacht kwijt kan, ben het echt beu!

 

Admin: bericht + reacties samengevoegd met bestaand topic

Hoi, welkom op het forum van kpn 🌻

Wat een vervelende ervaring tot nu toe zeg. Dat is niet helemaal de bedoeling.

Welke problemen ervaar je met de Super wifi's? Dat er geen bereik of signaal is, of dat als dat er wel is het traag is (weinig Mb/s)?

Wat is überhaupt de internetsnelheid op je adres? Bijvoorbeeld heb je een koperdraad aansluiting of is het glasvezel.

Heb je de witte Super wifi's 1 of de zwarte Super wifi's 2 ?

En in combinatie met welk modem? v10, v10a of de (zwarte) Box12 ?

Niet alle apparaten zullen de maximaal haalbare snelheid (abonnement) meten! Bv een oudere laptop via de wifi op 2,4 Ghz zal niet verder komen dan zo'n 35 Mb/s.

En wat de benodigde snelheid per apparaat betreft:

Een 4k stream via het kpn 4k pakket neemt 25 Mb/s in beslag.

Een HD stream HD kanalen kpn 7,3 Mb/s en HDglas momenteel 12,5 Mb/s met 1080i

Via bv Netflix is HD ook 5 Mb/s maar met 1080p; 4k stream Netflix 15 Mb/s.

Downloaden website; tot zo'n 3 Mb/s gedurende enkele seconden.

En nog even dit:

Een kpn medewerker hier, moderator genoemd, kan je (alleen) helpen als je je gegevens invult in je forumprofiel. Daar zijn ze niet openbaar te lezen. Alleen voor jezelf en het moderatorteam.

Profiel invullen en onderaan die pagina gegevens bewaren:

https://forum.kpn.com/settings/profile

Hallo @BroBor via Website KPN Teletolk - KPN Teletolk kun je communiceren met KPN en anderen natuurlijk.

 

 

Reputatie 1

Waarschijnlijk zijn ze boos op mij, gegevens ingevuld, opgeslagen naar andere pagina gegaan en weer opgeroepen en nu zijn ze weg, snap je: prutsooi.

verder zijn alle gegevens bekend want dat heb ik allemaal ingevuld bij “WiFi versterkers halen niet de juiste snelheid en daar staan ook een heleboel schermafdrukken van de snelheid: spreekt boekdelen maar moest er wel meer dan  €100,- voor betalen terwijl het nog steeds niet werkt!

Reputatie 7
Badge +20

Nee, ik ben niet boos. Maar Bram heeft even vakantie, dus ik neem het even over. Alleen de wifi versterkers halen niet de snelheid? Zijn de tips voor trage wifi al eens doorlopen? Dat heb ik er zo niet uitgehaald of ik heb er overheen gelezen. Want via de kabel is de snelheid wel goed toch? 

Wifi is natuurlijk een signaal dat door de lucht gaat. Deze kan verstoord worden door storingsbronnen. Deze kunnen ook pas gekomen zijn nadat de monteur is geweest. Bijvoorbeeld omdat er bij de buren wat veranderd is. Dit kan weer effect hebben op jouw wifi signaal. Vandaar dat ik benieuwd ben of de tips al doorlopen zijn. 

Reputatie 1

Zelfs toen de monteur er was, voordat hij weg wilde gaan, heb ik het gecontroleerd, was niets aan veranderd dus slecht, hij zei toen dat het even kon duren maar verwachtte dat het wel goed kwam. Dus wel een probleem maar niet opgelost en dan wel betalen? Nee, mijn vrouw is al naar jullie winkel gegaan in Dukenburg, Nijmegen. Daar wilde ze, zoals jouw collega aangaf, de derde SuperWiFi inleveren maar werd geweigerd. Helaas.Â