Vraag

Wifi via Experia Wifi's langzamer sinds Box 12

  • 10 January 2022
  • 6 reacties
  • 46 keer bekeken

Gebruik al jaren met veel plezier de Experia WIFI punten maar sinds vorige week problemen met de internetsnelheid. In eerste instantie de modem vervangen voor de Experiabox 12 maar bekabeld vanuit de Experiabox (meterkast) naar de 1e verdieping komt de snelheid net boven de 150 Mbps (met een glasvezel 200Mbps abonnement). Voorheen haalde de WIFI praktisch 200Mbps op dezelfde plek. Daarnaast verbaas ik mij enigszins over het verschil tussen down- en uploadsnelheid aangezien het hier glasvezel betreft.

Enig idee waar dit aan kan liggen? Begrijp me niet verkeerd, ben zeer tevreden maar +/- 25% minder snelheid vergeleken met de vorige Experiabox (V10), begrijp ik niet zo goed.

 

Bij voorbaat dank voor de support!

 

Hartelijke groet,

 

Bas

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Sebastiaan74, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Heb je ook geprobeerd om het te optimaliseren met de WiFi manager? Wordt de snelheid via een kabel wel gehaald? Dus wanneer je een laptop/pc op de kabel die naar de Experia WiFi gaat aansluit. 

Heb al veelvuldig de WIFI manager geprobeerd en ook bekabeld geen problemen (zie screenshot), dus het zit hem niet in de lijn zelf.

Ben al meer dan een week met KPN in contact om de WIFI problemen opgelost te krijgen maar tot op heden geburt er niet heel veel. Er zijn allerlei beloftes gemaakt om de huidige experia versterkers te vervangen, omdat er op bepaalde plekker sinds kort pratkisch helemaal geen snelheid is. Wacht nu al meer dan een week, maar helaas… Ga zo nog 1 poging wagen om te bellen en daarna gooi ik de handdoek in de ring… Service is tegenwoordig echt wel een dingetje bij KPN.

 

Badge +19

Heb je de kabel al vervangen? Alles duidt op een aderbreuk of sluiting in een connector. En test met de betrouwbaarste.  www.speedtest.net  liefst dmv de app

het zit hem niet in de kabel aangezien de testresultaten laten zien dat bekabeld de snelheid ruim gehaald wordt… Ook speedtest geeft prima resultaat op bekabeld (zi screenshot). Het zit hem denk ik eerder in de experia versterkers. Inmiddels zelf maar weer met KPN gebeld en vanmiddag kan ik de Experia versterkers omruilen na 1,5 week van gesteggel en weet ik hoeveel checks via de wifi manager en resetten van het modem is men tot de conclusie gekomen dat de Experia punten kapot zijn.

 

Badge +19

Dit is bekabeld gemeten neem ik aan. Wat verwacht je dan met wifi te halen? 2 kapotte wifi versterkers.  Dat lijkt me stug. Ze doen het of ze doen het niet. Ik ben wel benieuwd wat je gaat krijgen want de experia wifi's bestaan niet meer.

Reputatie 7
Badge +24

Fijn dat je ze hebt kunnen omruilen, is dit nu wel de oplossing geweest?Â