Beantwoord

Wifipunt op 1e verdieping blijft heel lang knipperen en gaat dan op rood.

  • 15 June 2022
  • 9 reacties
  • 77 keer bekeken

Ik heb op de begane grond een wifipunt en op de 1e verdieping. Die op de 1e verdieping blijft sinds vanochtend opeens rood, terwijl ik niets veranderd heb. Wat kan er aan de hand zijn?

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 18 June 2022, 22:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Verplaatst hem even naast het modem en hang hem daar dan een kwartiertje aan. Verplaats hem hierna weer naar de 1e etage. 

Verder; geen dingen drastisch aangepast? Zoals vloerverwarming aangelegd of mega spiegels heer gezet? Dit zou een verlies van connectie kunnen veroorzaken.

Hij knippert nu oranje.

Er is helemaal niets in huis veranderd sinds de glasvezel aanleg 2.5 jaar geleden en ik overgestapt ben naar KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Hij knippert nu oranje.

Er is helemaal niets in huis veranderd sinds de glasvezel aanleg 2.5 jaar geleden en ik overgestapt ben naar KPN.

Dat zegt verder niet zoveel. Kan zomaar zijn dat de buren een knaller van een WiFi router neergezet hebben die bij u de WiFi verstoord. 

Hij knippert nu oranje.

Er is helemaal niets in huis veranderd sinds de glasvezel aanleg 2.5 jaar geleden en ik overgestapt ben naar KPN.

Dat zegt verder niet zoveel. Kan zomaar zijn dat de buren een knaller van een WiFi router neergezet hebben die bij u de WiFi verstoord. 

Nee ook de buren hebben niets veranderd, weet ik.

Reputatie 7
Badge +24

Hij knippert nu oranje.

Er is helemaal niets in huis veranderd sinds de glasvezel aanleg 2.5 jaar geleden en ik overgestapt ben naar KPN.

Dat zegt verder niet zoveel. Kan zomaar zijn dat de buren een knaller van een WiFi router neergezet hebben die bij u de WiFi verstoord. 

Nee ook de buren hebben niets veranderd, weet ik.

Dat is onzin natuurlijk. Dat kunt u nooit weten. Ook al vraagt u er naar, dan is de kans groot dat ze het niet vertellen. 

Reputatie 7
Badge +24

Het maakt verder ook niets uit of u of de buren wel of niet iets veranderd hebben. Als het niet werkt, dan werkt het niet. U kunt nog een keer proberen om opnieuw te koppelen. Maar als dat niet tot resultaat leid, dan zit er maar 1 ding op: kabel naar boven leggen en de SuperWiFi boven bekabeld aansluiten.

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Trionneke! Hoe gaat het op dit moment met de SuperWifi? Wat ik sowieso nog wil aanraden is ons Kennisbank topic over de SuperWifi. Daarin staat een hoofdstuk “Schone installatie van de SuperWifi punten”.

In veel gevallen bij het opnieuw instellen wordt niet alles gereset. Het risico is dan dat ergens nog verkeerde instellingen blijven hangen. Met de aangegeven stappen neem je dat weg en moet alles weer gewoon zoals vanouds werken. Laat je hier weten of het daarmee is gelukt?

Helaas kan ik niet bij het eerste wifipunt. Is door uw collega's zodanig neergezet dat ik er niet bij kan.

Reputatie 7
Badge +17

@Trionneke de beste optie is denk ik in de omgeving vragen of iemand hierbij kan helpen. De stappen zijn namelijk zoals je ziet vrij simpel. Mits er iemand is die kan helpen bij het apparaat te komen.

Je kan ook via onze webpagina een servicemonteur inplannen voor de wifi. Maar dat is niet gratis. De voorrijkosten en eerste 45 minuten zijn samen €60,00. Wel ben ik er van overtuigd dat 45 minuten genoeg moet zijn als het alleen gaat om het resetten en opnieuw aansluiten van de SuperWifi.