Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?

  • 10 January 2017
  • 349 reacties
  • 9900 keer bekeken
Wat zijn jouw favoriete series op dit moment?
Reputatie 7
Badge +25
Ik kijk graag series op tv, jij ook? Een topic als deze is vaker voorbij gekomen maar ik vind dat er de laatste tijd zo veel series bij zijn gekomen dat het weer tijd is voor een nieuw rondje.
Netflix heeft veel eigen series en de meeste vind ik heel tof. HBO is helaas weg maar heeft ook hele goede series. Heb jij nog aanraders?

Ik begin:

Stranger Things


Nadat een jongetje is verdwenen, komen in een stadje mysterieuze zaken aan het licht, zoals geheime experimenten, bovennatuurlijke krachten en een vreemd meisje.



Westworld


De serie speelt zich af in het fictieve Westworld, een technologisch geavanceerd Western-themapark, dat volledig wordt bevolkt door synthetische androïden die "Hosts" worden genoemd. Deze komen tegemoet aan de wensen van de zwaar betalende bezoekers die "Nieuwkomers" (of ook "Gasten") worden genoemd. De Nieuwkomers kunnen doen wat ze willen in het park,zonder angst voor vergelding van de Hosts.



Eervolle vermelding: Mr. Robot

Laat me weten welke series is sowieso nog moet kijken. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken. 😉

349 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Sinds ik Netflix heb ben ik vooral de eerste 2 seizoenen van The Walking Dead aan het kijken.



Ook een aanrader op Netflix is The Affair



In The Affair volgt men Noah Solloway en Alison Bailey en de emotionele impact van hun buitenhuwelijkse relatie. De twee ontmoeten elkaar in het stranddorpje Montauk, New York op Long Island. Hij is een leerkracht die na het schrijven van een debuutroman moeite heeft een vervolg rond te krijgen. Noah is getrouwd en vader van vier kinderen. Alison is een jonge serveerster die haar leven en haar huwelijk terug op de sporen probeert te krijgen nadat haar kind overleed.
Reputatie 7
Badge +24
Nadat ik The Crown in 1 keer heb uitgekeken, ben ik zeer verrast door de serie Victoria. Victoria wordt iedere zaterdag uitgezonden om 20.50 uur. Dat is tegelijk met Wie Is De Mol, maar gelukkig is er de NPO app 🙂.



Victoria is een achtdelig kostuumdrama over de jonge jaren van Koningin Victoria die op haar 18e koningin wordt en dat blijft gedurende de 2e helft van de 19e eeuw. Een deel van de geschiedenis waarin veel technologische vooruitgang geboekt werd. Ik ben erg benieuwd of dit laatste deel ook wordt belicht in de serie.

In de eerste aflevering kwam het getouwtrek van huidige adviseurs van het Koningshuis aan bod samen met de eigen wil van de jonge Koningin Victoria die het roer wil omgooien.



Ook benieuwd? Bekijk hieronder de trailer!



Reputatie 7
Badge +25
Met The walking dead ben ik helemaal bij. Vind ik ook tof!



The affair ken ik niet. Gaat op de lijst, thanks! De acteurs spreken me sowieso aan.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb The Affair ook gekeken @Giant2000. Zie erg uit naar het volgende seizoen, liep heel spannend af!
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb The Affair ook gekeken @Giant2000. Zie erg uit naar het volgende seizoen, liep heel spannend af!

Inmiddels draait seizoen 3 op Sky. Toen ik het verhaal vantevoren las sprak het me niet eens zo veel aan, maar inderdaad Cindy, het is heel spannend!
Reputatie 7
Badge +24
Inmiddels draait seizoen 3 op Sky. Toen ik het verhaal vantevoren las sprak het me niet eens zo veel aan, maar inderdaad Cindy, het is heel spannend![/quote]



Dat is een goede tip! Ik heb alleen seizoen 1 nog gezien!
Reputatie 7
Badge +12
Afgelopen week ben ik begonnen aan The heavy water war (6 afl). In de Tweede Wereldoorlog was er een verwoede strijd om als eerste de atoombom af te krijgen. De Duitsers onder aanvoering van Heisenberg, gebruikten hiervoor zwaar water normaal water laat teveel neutronen door.



In Noorwegen werd dit zware water geproduceerd, de geallieerden was er dus alles aan gelegen om deze fabriek te saboteren. Spannend, goede acteurs en een sterk verhaal.



Reputatie 7
Badge +16
Waar draait die serie, Allart?
Reputatie 7
Badge +12
Netflix!
Reputatie 7
Badge +16
Ah! Ok, what else... 🆒
Hmm, al dat Engels.

Ik volg momenteel Flikken Maastricht, Celblok H, Moordvrouw, Smeris



Maar ook Detective Vera,
Reputatie 7
Badge +30
Ooooh, Victoria klinkt als net iets voor mij! Dank voor die tip, Cindy.



Zelf ben ik van de week begonnen met Shadowhunters op Netflix. Het is een serie nav een boekenserie. Ze hebben er een jaar of wat geleden al eens een film van gemaakt die volgens mij best geflopt is. Ik had dan ook niet echt hoge verwachtingen van de serie. Maar, hij valt me niet tegen. Niet te zeggen dat hij nou echt goed is, maar het is prima popcornvermaak.



De serie draait om Clary Fray. Op haar 18e verjaardag stort haar wereld in als haar moeder wordt ontvoerd en zij een Shadowhunter blijkt te zijn. Shadowhunters zijn half mens, half engel en besteden hun tijd aan het jagen op demonen en dergelijke. Nu moet Clary met hulp van een aantal van hen haar moeder zien terug te vinden en het plot van de Evil Shadowhunter Dude zien tegen te houden.



Het is een Netflix-serie waarbij het tweede seizoen op dit moment wekelijks gereleased wordt.
Reputatie 7
Badge +16
Hmm, al dat Engels.

Ik volg momenteel Flikken Maastricht, Celblok H, Moordvrouw, Smeris



Maar ook Detective Vera,


Deze series zijn niet Engels maar Amerikaans, Peter 😛
Reputatie 7
Badge +12
Ik kijk op dit moment de serie Shooter (Netflix). Afgeleid van de bekende film Shooter uit 2007. Iedere woensdag nieuwe aflevering. Aanradertje!
Reputatie 7
Badge +25
Die kijk ik nu ook @hrh. Valt me zeker niet tegen. Maar waarom gooien ze niet gewoon alle afleveringen erop zoals bij de meeste andere Netflix series...:?
Reputatie 7
Badge +12
Vroeg ik me ook al af Paul. Maar dat houdt het wel wat langer leuk, anders had ik drie weken geleden alles al gezien 😉
Reputatie 7
Badge +25
Vroeg ik me ook al af Paul. Maar dat houdt het wel wat langer leuk, anders had ik drie weken geleden alles al gezien ;)

Dat is inderdaad waar 😛
Reputatie 7
Badge +24
Ik kijk op dit moment de serie Shooter (Netflix). Afgeleid van de bekende film Shooter uit 2007. Iedere woensdag nieuwe aflevering. Aanradertje!



Shooter staat in mijn lijst bij aanbevolen bij Netflix. Misschien hierna toch maar eens aan beginnen 😉.
Reputatie 7
Badge +22
Sinds vorige week staat het derde seizoen van The Blacklist op Netflix. Erg spannende serie en wat mij betreft echt een aanrader :)

Reputatie 4
Badge +3
Sherlock is weer begonnen op de BBC (en ook bijna weer afgelopen)

Daar tussendoor alles van Star Trek aan het binge-kijken op Netflix, alle series staan er eindelijk op.

Doctor Who is ook favoriet en Luther. En net als Cindy The Crown in één keer gekeken, en nu afwachten op het tweede seizoen.



P.S Erik_ Ik vind je avatar dus tof verrassend he 😃
Reputatie 7
Badge +12
Shooter vind ik ook erg goed, zowel de film als serie (tot nu toe) helemaal gezien (beide netflix)! En Peter, twee van Nederlandse bodem voor jou!



Riphagen is een WOII-misdaad thriller gebaseerd op het leven van Andries ‘Al Capone’ Riphagen. Riphagen (Jeroen van Koningsbrugge) is niet alleen een bokser, zwarthandelaar en souteneur, maar vooral een fervent Jodenjager. Riphagen wordt onmetelijk rijk met het opsporen, afpersen en verraden van Joodse onderduikers en waant zich hierbij onaantastbaar. http://www.npo.nl/series/artikelen/nieuw-riphagen



De zaak Menten is een drieluik gebaseerd op het waargebeurde verhaal van journalist Hans Knoop, die de waarheid achter de nog niet veroordeelde oorlogsmisdadiger Pieter Menten probeert te achterhalen. Deze zaak zorgde in de jaren 70 voor veel reuring in zowel de media als de politiek. http://www.npo.nl/de-zaak-menten/23-11-2016/POW_03283972
Reputatie 7
Badge +12
Als je The Crown leuk vindt, Mellie, misschien is Victoria dan ook wel iets voor je: http://www.npo.nl/victoria/POW_03164058
Reputatie 7
Badge +30
Sherlock is weer begonnen op de BBC (en ook bijna weer afgelopen)

Daar tussendoor alles van Star Trek aan het binge-kijken op Netflix, alle series staan er eindelijk op.

Doctor Who is ook favoriet en Luther. En net als Cindy The Crown in één keer gekeken, en nu afwachten op het tweede seizoen.



P.S Erik_ Ik vind je avatar dus tof verrassend he :D




Ik ben echt supergroot fan van alles Star Trek. Qua series is Deep Space Nine wel duidelijk mijn favoriet 😃

Sherlock kijk ik ook, de aflevering van afgelopen zondag was echt goed, ik ben heel benieuwd hoe ze dit komende zondag gaan afronden.
Reputatie 7
Badge +25
Oehh, ik heb de Sherlock van afgelopen zondag nog niet gezien. Ik ben benieuwd. En Luther ben ik ook aan begonnen. 😳
Reputatie 4
Badge +3
Sherlock is weer begonnen op de BBC (en ook bijna weer afgelopen)

Daar tussendoor alles van Star Trek aan het binge-kijken op Netflix, alle series staan er eindelijk op.

Doctor Who is ook favoriet en Luther. En net als Cindy The Crown in één keer gekeken, en nu afwachten op het tweede seizoen.



P.S Erik_ Ik vind je avatar dus tof verrassend he :D




Ik ben echt supergroot fan van alles Star Trek. Qua series is Deep Space Nine wel duidelijk mijn favoriet 😃

Sherlock kijk ik ook, de aflevering van afgelopen zondag was echt goed, ik ben heel benieuwd hoe ze dit komende zondag gaan afronden.


Ik heb de hele aflevering rechtop gezeten, hij was super, al heb ik hem gisteren weer gekeken, omdat ik het idee had dat ik dingen miste haha.

Mijn favoriet is Voyager, Star Trek is mij met de paplepel ingegoten door mijn Trekkie-vader. De reboot films vind ik ook mooi, al vinden andere Trekkies dat gek, Ik kan ze echter prima los zien van de originele series.



Oehh, ik heb de Sherlock van afgelopen zondag nog niet gezien. Ik ben benieuwd. En Luther ben ik ook aan begonnen. :$

Hij word vanavond om 21u herhaald op BBC First (moest het opzoeken voor mijn moeke) dus je moet wel kijken Paul_, ik ben benieuwd wat je van de aflevering vind!

Luther is ook gaaf he, ik houd van detectives met een donkere kant en de Britten kunnen dat goed.



Als je The Crown leuk vindt, Mellie, misschien is Victoria dan ook wel iets voor je: http://www.npo.nl/victoria/POW_03164058

Ik heb ze opgenomen toen ze uitgezonden werden op ITV (GB) dus ik ga ze zeer binnenkort bekijken 🙂

Reageer