Sticky

Alles wat je wilt weten over onze deur-tot-deur collega's

  • 2 April 2024
  • 17 reacties
  • 477 keer bekeken
Alles wat je wilt weten over onze deur-tot-deur collega's
Reputatie 7
Badge +30

Je leest het wel eens in de community: er is iemand van KPN aan de deur geweest en er zijn vragen over. Of misschien is er iemand bij jou aan de deur geweest en je vertrouwt het toch niet helemaal? Alles wat je wilt weten over onze deur-tot-deur (hieronder ook: D2D) collega's, lees je in dit artikel. 

 

Aanleg van glasvezel en bezoek aan de deur

Eerst een stukje achtergrondinformatie: KPN heeft de ambitie om voor het einde van 2026 in meer dan tachtig procent van de huisadressen in Nederland een toegangspunt tot glasvezel aan te leggen. Om dit doel te bereiken, sluiten we de komende jaren ieder jaar minimaal een half miljoen woningen op glasvezel aan. Tijdens deze periode gaan we ook de wijken in.

In de beginfase kunnen we aan de deur staan om meer informatie te geven over wat de uitrol inhoudt en om een toestemming te vragen om het glasvezelpunt binnen te leggen. Wanneer de uitrol in de wijk bijna klaar is, zijn we opnieuw in de wijk om informatie en advies te geven over een KPN glasvezel abonnement.

KPN doet dit omdat we gemerkt hebben dat hier bij veel bewoners behoefte aan is. Daarnaast gaan we ook wijken in waar al langer geleden glasvezel is uitgerold met dezelfde redenen als eerder genoemd zijn.

Wil je meer weten over de glasvezelaanleg bij KPN? Lees dan hier verder:

 

Hoe werkt dat eigenlijk, zo'n aanbod aan de deur?

Als je toestemming geeft voor het aanleggen van een glasvezelpunt in huis, is dit kosteloos en maak je hierbij geen keuze voor een abonnement bij KPN. Je kan op het glasvezelnetwerk van KPN voor meerdere providers kiezen, naast KPN kun je bijvoorbeeld ook kiezen voor bijvoorbeeld Youfone of Solcon.

Wanneer je ingaat op een aanbod voor een internet abonnement van een collega aan de deur, ontvang je direct daarna een e-mail met een samenvatting van de gekozen producten. Ook word je binnen enkele uren gebeld om alles door te nemen en een activatiedatum af te spreken. Je ontvangt dan nog eens een bevestiging per e-mail.

Uiteraard heb je twee weken bedenktijd, en kun je binnen die tijd altijd nog het gekozen abonnement annuleren.

 

Zijn er regels waar D2D collega's zich aan moeten houden?

De collega draagt een KPN jas en heeft een pasje (met naam en KPN logo) bij zich, die goed zichtbaar moet zijn. Wettelijk is geregeld dat er tot 21:00 aangebeld mag worden. Op zaterdag is dit 20:00. Op zondag zijn wij niet actief met bezoeken in de wijk.

We merken dat mensen 20 uur in het donker als ‘later’ ervaren, dan half negen op een zomerse dag! 
In overleg met de bewoner mogen de collega's ook later dan 21 uur nog langskomen, bijvoorbeeld als er thuis eerst overlegd moet worden met de partner. 

Ook zijn er regels over aan wie we iets mogen verkopen. Daar wordt goed op gelet, zowel door de collega's aan de deur, als door de collega's die daarna telefonisch contact met je opnemen.

 

Ik heb een vraag of klacht over een medewerker die aan de deur is geweest

Die mag je altijd delen met onze collega's van de telefonische klantenservice of hier op de community. We willen dat onze (potentiële) klanten een positieve ervaring met ons hebben, dus alle feedback is welkom. 

 

Wanneer komt KPN bij mij aan de deur?

De collega's die langskomen krijgen adressen aangeleverd. Het is dus niet op voorhand te zeggen óf en wanneer we bij jou aanbellen. Denk je aan een overstap naar KPN, dan kan je voor informatie of hulp daarbij altijd contact opnemen met de telefonische klantenservice via 0800-0402.


17 reacties

XS4ALL staat nog wèl in het lijstje van te kiezen providers bij https://netwerk.kpn.com/, maar je kunt geen klant meer worden bij XS4ALL, beter kun je dan schrijven Solcon en YouFone in mijn optiek @Marcia van KPN 

Reputatie 7
Badge +19

Scherp @N.N., ik pas de tekst aan. 

Reputatie 7
Badge +8

Waarom komen ze aan de deur als je al bij KPN zit?

Reputatie 7
Badge +19

Hoe bedoel je dat precies? @MennoG78 Als je nog op het kopernetwerk zit, dan zullen de collega's aan de deur komen i.v.m. de aanleg van het glasvezelnetwerk. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik zit op glasvezel toch al tijden.

Maar had ze vorige week aan me deur met de groene jasjes.

Reputatie 7
Badge +19

Dat zal dan een foutje zijn geweest in de gegevens die de D2D medewerkers hebben gekregen. 

Bij mij waren een paar maanden terug colporteurs van zowel Ziggo als KPN tegelijk in de straat, de KPN-mensen liepen mijn huis voorbij en belden wel bij de buren aan die Ziggo hebben.

Bij mij belde wel de man van Ziggo aan, omdat ik ‘vroeger’ klant van Ziggo was en probeerde mij weer over te halen. Ik vertelde hem dat ik het veel te gezellig vind op het KPN-forum en daarom niet terug ga naar Ziggo.😎

Reputatie 7
Badge +16

Haha, @N.N.! 💚
 

Waarom komen ze aan de deur als je al bij KPN zit?

Wat Jeroen zegt… Of ze wilden een kopje koffie bij je drinken, @MennoG78! 😝

Ik ben wel heel blij om te lezen dat ze zich aan de regels houden en een groen jasje droegen!

Reputatie 7
Badge +8

Nee ze wilde me glasvezel aansmeren haha

Ze hadden alle huisnummers van die wijk in hun tablet staan zeiden ze.

 

Ziggo wil me ook maar graag terug 2x per maand wel telefoontje van ze met best leuke aanbiedingen.

En komen regelmatig aan de deur

Reputatie 7
Badge +7

@Marcia van KPN , heb oa. gelezen: 

 

Aanleg van glasvezel en bezoek aan de deur

Eerst een stukje achtergrondinformatie: KPN heeft de ambitie om voor het einde van 2026 in meer dan tachtig procent van de huisadressen in Nederland een toegangspunt tot glasvezel aan te leggen. Om dit doel te bereiken, sluiten we de komende jaren ieder jaar minimaal een half miljoen woningen op glasvezel aan. Tijdens deze periode gaan we ook de wijken in.

Er ontstaat, ook op dit forum, heel vaak verwarring omtrent onderdelen van KPN , te weten: KPN Netwerk en KPN de Provider. Hierdoor ontstaan ook regelmatig de kastje-muur situaties.  Jammer dat jullie hier ook een beetje de fout in gaan nl. door: KPN heeft de ambitie … enz. Hier zou, en mogelijk op meer plaatsten KPN Netwerk heeft de ambitie…  gebruikt moeten worden. Als ik kennis neem van “Alles wat je wilt weten over onze deur-tot-deur collega's” is KPN weer één groot bedrijf terwijl dat niet zo is.

Goed weekend gewenst! 

Reputatie 7
Badge +8

Dat was ook het punt dat ik wilde maken, @Berrie_Kaas  maar ik zie nu dat daar iets is misgegaan. De eerdere post in dit topic mag dus verwijderd worden, @Marcia van KPN.

Verder had ik nog een opmerking over het volgende:

Ook zijn er regels over aan wie we iets mogen verkopen. Daar wordt goed op gelet, zowel door de collega's aan de deur, als door de collega's die daarna telefonisch contact met je opnemen.

Zijn er ook duidelijke regels over wat de D2D medewerkers mogen verkopen en aanbieden?

Hier op het forum is toch regelmatig te lezen, dat er aanbiedingen of kortingen zijn aangeboden, die  achteraf niet gegeven kunnen worden. Dat draagt natuurlijk niet bij aan een positieve ervaring.

Reputatie 7
Badge +12

@Berteman dit aanbod kan helaas per wijk en periode veranderen, de ene wijk zou in theorie een jaar lang voor €5 euro mogen en de wijk er naast voor €10. Daarom kunnen hier geen uitspraken over worden gedaan. (Die prijzen zijn puur theorie en absoluut niet realistisch)

Dat was ook het punt dat ik wilde maken, @Berrie_Kaas  maar ik zie nu dat daar iets is misgegaan. De eerdere post in dit topic mag dus verwijderd worden, @Marcia van KPN.

Verder had ik nog een opmerking over het volgende:

Ook zijn er regels over aan wie we iets mogen verkopen. Daar wordt goed op gelet, zowel door de collega's aan de deur, als door de collega's die daarna telefonisch contact met je opnemen.

Zijn er ook duidelijke regels over wat de D2D medewerkers mogen verkopen en aanbieden?

Hier op het forum is toch regelmatig te lezen, dat er aanbiedingen of kortingen zijn aangeboden, die  achteraf niet gegeven kunnen worden. Dat draagt natuurlijk niet bij aan een positieve ervaring.

Daar zijn zeker hele duidelijke regels over. Soms mogen ze een unieke aanbieding doen.  Mocht een D2D hierin te enthousiast zijn zal bij het controleren van alle ingeleverde orders, contact gezocht worden met de klant.  Orders die aan de deur geplaatst worden, worden niet per direct in het systeem gezet. Daar zit nog een backoffice tussen die de zaak controleert en onze potentiele klanten terug belt. 

Reputatie 7
Badge +30

 

Er ontstaat, ook op dit forum, heel vaak verwarring omtrent onderdelen van KPN , te weten: KPN Netwerk en KPN de Provider. Hierdoor ontstaan ook regelmatig de kastje-muur situaties.  Jammer dat jullie hier ook een beetje de fout in gaan nl. door: KPN heeft de ambitie … enz. Hier zou, en mogelijk op meer plaatsten KPN Netwerk heeft de ambitie…  gebruikt moeten worden. Als ik kennis neem van “Alles wat je wilt weten over onze deur-tot-deur collega's” is KPN weer één groot bedrijf terwijl dat niet zo is.

Even een stukje uit je quote gepakt voor de leesbaarheid. Ik snap jou helemaal, persoonlijk. KPN heeft er sinds dit jaar voor gekozen om onder één naam verder te gaan. KPN Netwerk is dus nu ook KPN én de website is aangepast naar https://netwerk.kpn.com/ (dat had je vast al wel gezien). Het is wel zo dat de netwerkcollega's verantwoordelijk blijven voor de uitrol en beheer van glasvezel én dat de collega's van de klantenservice via 0800-0402 geen vragen over het netwerk kunnen beantwoorden. 

Reputatie 7
Badge +7

 

Er ontstaat, ook op dit forum, heel vaak verwarring omtrent onderdelen van KPN , te weten: KPN Netwerk en KPN de Provider. Hierdoor ontstaan ook regelmatig de kastje-muur situaties.  Jammer dat jullie hier ook een beetje de fout in gaan nl. door: KPN heeft de ambitie … enz. Hier zou, en mogelijk op meer plaatsten KPN Netwerk heeft de ambitie…  gebruikt moeten worden. Als ik kennis neem van “Alles wat je wilt weten over onze deur-tot-deur collega's” is KPN weer één groot bedrijf terwijl dat niet zo is.

Even een stukje uit je quote gepakt voor de leesbaarheid. Ik snap jou helemaal, persoonlijk. KPN heeft er sinds dit jaar voor gekozen om onder één naam verder te gaan. KPN Netwerk is dus nu ook KPN én de website is aangepast naar https://netwerk.kpn.com/ (dat had je vast al wel gezien). Het is wel zo dat de netwerkcollega's verantwoordelijk blijven voor de uitrol en beheer van glasvezel én dat de collega's van de klantenservice via 0800-0402 geen vragen over het netwerk kunnen beantwoorden. 

Voor mij helder @Marcia van KPN . Hoop dat de verwarring die op dit forum nog al eens werd gedeeld daar mee ook verleden tijd is. Zal er overheen gelezen hebben maar deze nieuwe structuur was mij nog niet opgevallen. Als “onder één naam verder gaan” de duidelijkheid in routes en communicatie ten goede komt is dit alleen maar goed. 

Badge

ik had graag een collega aan de deur ivm een nieuwe abonnement is dat mogelijk?via telefoon vind ik niet zo prettig en onpersoonlijk 

groetjes Daniel 

Reputatie 7
Badge +19

@Memphis Hi Daniel, ik kan me voorstellen dat je persoonlijk contact op prijs stelt. Het is niet mogelijk om een afspraak te maken met een deur-tot-deur collega. Wat je het beste kan doen, is de KPN winkel in je buurt opzoeken. Onze collega's daar helpen je graag persoonlijk verder met onze abonnementen en de mogelijkheden.

Reageer