Beurs op 17 februari voor liefhebber oude radio techniek

  • 11 February 2024
  • 17 reacties
  • 259 keer bekeken

Op 17 februari is de eerste vintage & techniek beurs. Onder meer is de eerste mono dj tafel van Hilversum 3 te zien. Deze is van 1971 tot en met 1975 in gebruik geweest.

DJ's die deze tafel ook echt gebruikt hebben zullen op de beurs hier programma's op maken. Dat zijn Joost den Draaijer, Felix Meurders, Herman Stok en Edvard Niessing.

De beurs is in De Spil in Nieuwleusen. 

Lees meer op radiowereld.nl.


17 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ja, ik had het eerder vandaag ook gelezen.

Is een doorstart van Techno Nostalgica. 

 

Van : https://www.vintageentechnieknl.nl

Techno Nostalgica is tientallen jaren de grootste en meest aantrekkelijke techniekbeurs in Nederland geweest. De beurs had een internationaal karakter met deelnemers uit Noorwegen, Zweden, Duitsland, Engeland, België en Nederland.

In samenspraak met enkele ex-organisatoren heeft het Grammofoonmuseum besloten de organisatie van deze beurs door te zetten.

In twee grote sporthallen met 120 tafels (480 meter !) presenteren de standhouders hun waren tussen 09.30 uur en 15.30 uur.

Prachtige nostalgische radio’s, grammofoons, elektrische apparaten, grammofoonplaten, muziekautomaten, klokken en stoommachines. Maar ook wetenschappelijke en militaire-apparatuur en -buizen, fotografie, optiek, oud technisch speelgoed, technische literatuur, brochures etc. Een waar paradijs zowel voor de verwende verzamelaar als voor de beginnende liefhebber van historische technische antiek en curiosa.

 

Nieuwleusen ligt iets ten noorden van Zwolle.  

 

Reputatie 7
Badge +21

Lijkt me erg interessant maar ik ben niet meer zo'n globetrotter...

Reputatie 7
Badge +30

Heel interessant Peter! Dank voor het delen :-). Ga je zelf heen? Ik zie dat RTV Emmen er een rapportage over gemaakt heeft, van denk ik de vorige keer:

 

Marcia van KPN schrijft: Ga je zelf heen?

Nee. Zit bij mijn moeder. Ga waarschijnlijk wel dat weekend 17/18 februari weer naar huis. Mijn broer komt me halen. Niet te combineren met 'nog even’ naar die beurs gaan. Al zou ik het wel willen. Tenslotte ook 26 jaar geschoven en ge-dj't bij de lokale omroep. Erg leuk, radio.

Dat is zo te zien een vervolg van de beurs in Emmen, daar was ik (>?)2x

En ik heb toen, al weer even terug, ook een uitnodiging/attendering aan Noordzee gestuurd, maar daar reageerde je toen nogal afwijzend op, of zoiets, weet niet meer precies.

Maar, stel je niet te veel voor van zo’n beurs, ik ben daar redelijk in thuis, maar voor een buitenstaander zal het een merkwaardig gebeuren zijn.
Ik vraag me dan af wat de jongelingen die daar werken voor de horeca ed er later thuis over vertellen.

Er zijn overigens veel meer soortgelijke technische markten, alhoewel wel steeds minder . . .

Reputatie 7
Badge +28

HaHa @KeesYagi ,

Weet ik niet meer. Ik ben vaak al bezet in het weekend. Ik weet het voor komend weekend ook nog niet.

 

Reputatie 7
Badge +7

https://www.spreekbuis.nl/de-vrienden-van-de-radio-in-mono-op-de-vintage-en-techniekbeurs/

Reputatie 7
Badge +28

Leuk @driemaster ,

Dat zijn de jongens van Radio Monique. Die zenden uit in de regio van PeterG. 

 

Reputatie 7
Badge +7

‘k Zit mij ineens te bedenken hoe moet het met die zin in die jingle...

‘de gouden glans straalt af van onze antennes, bij deze ….. flashback’ 

...nu alles digitaal naar je toekomt! 

En dat was toen ook al :
https://www.devriendenvanderadio.eu/hans-hogendoorn-vaste-stem/

Maar toen bij radio Noordzee, vanaf de mebo.

Ik zal er zijn morgen, om 9:00 ( of  ietsje later . . . ? )

Reputatie 7
Badge +28

Ook ik ben geweest en ik heb @KeesYagi nog eventjes gesproken. 
 

Er kwamen best veel mensen op af. Er waren twee sporthallen vol met stands. Het had ook wel iets weg van een museum, heel veel oude en stokoude apparatuur stond er opgesteld. Niet alleen radio’s, maar allerlei elektrische apparatuur. En niet te vergeten een mooi aanbod aan vinyl. Je kon daar ook jouw defecte apparatuur laten repareren en daar heb ik mooi van geprofiteerd. 

Verder waren er een aantal radiostations in de zalen aanwezig. Al met al was het best een leuke dag zo.🤠

 

Het was / ik vond het inderdaad grappig om alles even te kunnen bekijken.

Ik was er vroeg, toen was het nog aanmerkelijk rustiger, ik kwam je zeer toevallig nog net tegen bij het weggaan.

Wat heb je laten repareren ?

Reputatie 7
Badge +28

Een kristalscanner voor de luchtvaartband. Dat is een andere hobby. 

https://www.youtube.com/watch?v=zwH5frwlmF4

Reputatie 7
Badge +30

Wat leuk dat jullie elkaar tegenkwamen! Bedankt voor het delen van de foto's en filmpjes! Heel leuk om die oude apparatuur te zien, zeg. En volgens mij was het best druk, of niet!?

Reputatie 7
Badge +7

Leuk die EMT draaitafels en de TN klok, de (oude) NOS / NOB stekkers van porselein… nostalgie ten top. Druk ook zo te zien. 

Reageer