De Grote KPN Eredivisie competitie

  • 8 August 2023
  • 42 reacties
  • 591 keer bekeken
De Grote KPN Eredivisie competitie
Reputatie 7
Badge +19

De voorbereiding zit er bijna op, de bal rolde al op de verschillende velden en de Eredivisie staat op het punt van beginnen. Mooi moment om een nieuwe spelletje hier op het forum aan te kondigen: De Grote KPN Eredivisie competitie

 



Klinkt leuk, maar wat is de bedoeling?
Elke deelnemer mag zijn top 10 op de ranglijst plaatsen. Het is de bedoeling dat je jouw top 10 doorgeeft tot en met de winterstop. Na de winterstop mag je nog een keer een top-10 doorgeven. In de winterstop kijkt de jury wie de meeste clubs op de juiste plek heeft voorspeld en bij de slot van de competitie zal dit nogmaals gebeuren. 

Hoe werkt de puntentelling? 
Voor elke club die op de juiste plek zet, scoor je 3 punten. Heb je echter een club verkeerd voorspeld dan krijg je minpunten voor elke plek die je er naast zit. Het kan dus zijn dat je in de min eindigt bij de eindstand.

VB puntentelling:
Pietje heeft PSV als nummer 1 voorspeld. PSV staat echter bij de winterstop op plek 4 in de officiële ranglijst. Pietje scoort dan -3. Immers PSV staat 3 plekken lager dan voorspeld. AZ heeft hij echter op plek 2 gezet en die staan in de winterstop ook 2de. Hij scoort daarmee 3 punten. 

Klinkt allemaal leuk! Hoe doe ik mee aan dit voorspelletje?
Je geeft jouw top 10 door onder deze post. Je kunt onderstaande lijstje overnemen en dan bij elk nummertje de club invullen. 



Inmiddels zit de eerste competitiehelft er op. De clubs hebben een winterstop gehad en  gaan de deelnemers verder met de tweede helft van de competitie. 

@Marcia van KPN is de kampioen van de eerste speelronde


42 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Tussenstand bij de winterstop
1: PSV
2:Feyenoord
3: AZ
4: Ajax
5: FC Twente
6: FC Utrecht
7: Sparta
8: Vitesse
9: SC Heerenveen 
10: Excelsior

Reputatie 7
Badge +12

Tussenstand:

1: Feyenoord

2 tm 10: niet interessant.

Reputatie 7
Badge +19

Tussenstand:

1: Feyenoord

2 tm 10: niet interessant.

Deelname kan enkel met een volledig lijstje. 

Reputatie 7
Badge +20

Tussenstand bij de winterstop
1: Feyenoord
2: PSV
3: AZ
4: Ajax
5: FC Twente
6: Sparta
7: RKC
8: Utrecht
9: SC Heerenveen 
10: Heracles

Reputatie 7
Badge +12

Tussenstand bij de winterstop
1: PSV
2: Feyenoord
3: Ajax
4: AZ
5: FC Utrecht
6: FC Twente
7: SC Heerenveen
8: Sparta
9: RKC
10: Almere City

Hoe moet je voor er überhaupt 1 bal getrapt is nou enig idee hebben hoe ze spelen???

Bij de F1 doe ik de voorspelling express pas na VT 3 natuurlijk. Er is zelfs nog geen stand http://nos.nl/teletekst#819 .

Sorry Jeroen. Gaat ‘m niet worden hier. Veel te natte vingerwerk.

Reputatie 7
Badge +6

Tussenstand:

1: Feyenoord

2 tm 10: niet interessant.

Dit is fantastisch! Ben het helemaal met je eens 🤗

Reputatie 7

Hoe moet je voor er überhaupt 1 bal getrapt is nou enig idee hebben hoe ze spelen???

Bij de F1 doe ik de voorspelling express pas na VT 3 natuurlijk. Er is zelfs nog geen stand http://nos.nl/teletekst#819 .

Sorry Jeroen. Gaat ‘m niet worden hier. Veel te natte vingerwerk.

Maar je weet wel welke teams er meedoen blijkbaar. Dat weet ik zelfs niet eens 😁

Reputatie 7
Badge +19

Hoe moet je voor er überhaupt 1 bal getrapt is nou enig idee hebben hoe ze spelen???

Bij de F1 doe ik de voorspelling express pas na VT 3 natuurlijk. Er is zelfs nog geen stand http://nos.nl/teletekst#819 .

Sorry Jeroen. Gaat ‘m niet worden hier. Veel te natte vingerwerk.

Je bent een kenner of niet natuurlijk 😉.  Dit is op basis van enige kennis en de welbekende glazen bol. Jammer maar helaas dat je niet mee doet. 

Reputatie 7
Badge +19

1: Feyenoord
2: PSV
3: Ajax
4: AZ
5: FC Twente
6: Sparta
7: Utrecht
8: NEC
9: SC Heerenveen 
10: Vitesse

Reputatie 7
Badge +15

1: Ajax

2: PSV

3: Feyenoord

4: AZ

5: FC Twente

6: Utrecht

7: SC Heerenveen

8: Vitesse

9: Sparta

10: Heracles Almelo

Reputatie 5
Badge +5

Tussenstand bij de winterstop

1 Ajax

2 PSV

3 Feyenoord

4 AZ

5 FC Utrecht

6 FC Twente

7 Heerenveen

8 Heracles

9 Sparta

10 Go Ahead Eagles

Jammer maar helaas dat je niet mee doet. 

Ach. WTF 😁😀

1 AZ 

2 PSV

3 Feyenoord 

4 Utrecht 

5 Ajax (vallen erg tegen nog)

6 Sparta 

7 Vitesse 

8 Eagles 

9 Twente 

10 Volendam 

Reputatie 7
Badge +17

Tussenstand bij de winterstop
1: FC Twente
2: Feyenoord
3: PSV
4: AZ
5: FC Utrecht
6: Ajax
7: SC Heerenveen
8: Sparta
9: Almere City
10: RKC

Tussenstand bij de winterstop
1: PSV
2: Feyenoord
3: Ajax
4: AZ
5: FC Utrecht
6: FC Twente
7: SC Heerenveen
8: Sparta
9: Vitesse
10: RKC Waalwijk

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik meende ergens te lezen dat de hoofdprijs €100.000,00 plus een waterijsje is.
Vind ik wel gierig hoor, er kan niet eens een slagroomijsje af….

Afijn ondanks dat waterijsje ga ik een poging doen.

1: Ajax

2: PSV

3: Feyenoord

4: RKC

5: AZ

6: Heerenveen

7: Twente

8: Sparta

9: Utrecht

10: Go Ahead

Reputatie 7
Badge +19

Ik keur het lijstje nog goed @huistijger. Ondanks dat de deadline vrijdag 11 augustus 20:00 was. 

Reputatie 7
Badge +30

Na 4 ronden (voor de meeste teams) kan ik alleen maar hopen dat Ron Jans even flink de zweep erover gaat halen daar in Utrecht! 

Reputatie 7
Badge +19

Na 4 ronden (voor de meeste teams) kan ik alleen maar hopen dat Ron Jans even flink de zweep erover gaat halen daar in Utrecht! 

Jans effect kickte direct in afgelopen weekend. 

Reputatie 7
Badge +19

Ajax gaat als het zo doorgaat iedereen flink wat minpunten opleveren straks met de kerst. 

Reputatie 7

Ajax gaat als het zo doorgaat iedereen flink wat minpunten opleveren straks met de kerst. 

Als er een tussenstand is met de kerst. 🤔

 

Reputatie 3
Badge

is Ron Jans zijn zweep kapot.

Reputatie 3
Badge

Als Ajax zijn stadion zou schoonmaken met Ajax zouden de nepsupporters opduvelen

Reputatie 7
Badge +19

Ajax gaat als het zo doorgaat iedereen flink wat minpunten opleveren straks met de kerst. 

Als er een tussenstand is met de kerst. 🤔

 

Gelukkig is het de mening van 1 man die verder er geen zeggenschap over heeft.

Reputatie 7

Off-topic:

Gelukkig is het de mening van 1 man die verder er geen zeggenschap over heeft.

Dat snap ik, maar ik sta wel volledig achter die uitspraak. Het is mijns inziens een hele duidelijke roep om verandering en het is heel goed dat dit vanuit de voetbalwereld zelf komt.

De gebeurtenissen van gisteren zijn de reden waarom veel mensen (waaronder ik) een aversie hebben van voetbal en dat is jammer en, mits de juiste maatregelen genomen worden, onnodig.

Ik hoop echt dat we aan de vooravond staan van een ommekeer in het betaalde voetbal en met name van de opstelling van de mensen buiten de lijnen.

 

Sorry voor het inbreken in dit topic … dus nu terug naar jullie onderlinge strijd in deze competitie.

Reageer