De NPO Radio 2 Top 2000 bij KPN

  • 1 December 2023
  • 34 reacties
  • 1320 keer bekeken
De NPO Radio 2 Top 2000 bij KPN
Reputatie 7
Badge +30

Is this the real life? Is this just fantasy?
Caught in a landslide….

Liefhebbers van de Top 2000 zullen het meteen herkennen. Vorig jaar stond Bohemian Rhapsody van Queen voor de 19e keer op plek 1. Zal dat dit jaar ook weer zo zijn?

 

 

Dit jaar bestaat de Top 2000 zelfs uit 2500 nummers vanwege de 25e editie van de lijst der lijsten! Iedereen kan vanaf 11 december luisteren naar deze eenmalige Top 2500.

En met TV van KPN kan je vanaf 25 december weer genieten van de beelden van het Top 2000 café op NPO 1 Extra (kanaal 81).

Jij kunt zelf ook een bijdrage leveren door te stemmen. Vanaf vrijdag 1 december tot en met vrijdag 8 december kan je jouw lijstje met minimaal 5 en maximaal 35 liedjes inleveren. 

 

Daarnaast zijn wij ook heel benieuwd: ga jij luisteren/kijken en welk nummer staat sowieso in jouw lijstje?


34 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Oh je moet er zelfs voor betalen tegenwoordig? Jeetje… 😅

Reputatie 7
Badge +16

En de entreekaarten zijn zelfs uitverkocht… 😁

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb tijdens het werk de top2000 ook wel op staan, het luistert wel lekker weg, maar wat ik nog niet helemaal begrijp is die hype van het zo nodig in dat top2000 café willen zijn, het schijnt dat ze er voor in de rij staan. Of misschien nog wel erger, mensen die met webcam aan zo'n zoomcall van radio2 joinen, zodat ze misschien wel even een paar seconden in beeld komen aldaar 😁 waarom?

Gewoon omdat het kan. Ik ben het overigens wel met je eens, ik begrijp het ook niet helemaal. Maar zo zijn er ook mensen die op tweede kerstdag in de file willen gaan staan voor de outlet te bereiken. Zoveel mensen, zoveel wensen 😀

Ik heb de kerstcd’s opgeborgen en ben weer naar de top2000 gegaan. Jihaaaa
 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik neem aan dat je dat vanuit huis kan doen @Marcia_ Hopelijk niet te veel interventies nodig op deze eerste kerstdag. Persoonlijk heb ik op de kerstdagen de voorkeur voor wat klassieke kerstmuziek op de achtergrond. Iets met traditie 😎

@Roy74 zeker vanuit huis! Het was mooi rustig. Daarna kreeg ik griep, was nog rustiger🤣.

Ik heb tijdens het werk de top2000 ook wel op staan, het luistert wel lekker weg, maar wat ik nog niet helemaal begrijp is die hype van het zo nodig in dat top2000 café willen zijn, het schijnt dat ze er voor in de rij staan. 

@Raymondt het lijkt mij dus vét leuk. Ik opperde het thuis, maar de man zei dat ik maar alleen moest gaan haha. Gewoon voor de sfeer en ik wil ook graag eens naar Beeld en Geluid. 

Reputatie 7
Badge +28

Marcia schreef : Gewoon voor de sfeer en ik wil ook graag eens naar Beeld en Geluid. 

Idee voor een KPN-uitje? 💡

Reputatie 7
Badge +7

Gewoon voor de sfeer inderdaad, radio in het algemeen en zeker de Top 2000 in het bijzonder blijft iets magisch houden. Doet mij terugdenken aan de tijd dat we live uitzendingen hadden tijdens een Firato in de jaren 80. Wouw! Het werd zo druk dat er een muurtje omver werd geduwd, waardoor er geen uitzending meer mogelijk was. Dat is dus tegenwoordig wat meer gereguleerd.  

Beeld en geluid is zeker een aanrader, vooral voor radio fielen.

Reputatie 7
Badge +28

@driemaster 

 Doet mij terugdenken aan de tijd dat we live uitzendingen hadden tijdens een Firato in de jaren 80. Wouw! 

Jij weet vast wel dat Driemaster één van de populairste programma's was van Radio Noordzee Internationaal.

 https://www.mediapages.nl/mobile/zeezenders/radio-noordzee/638-driemaster-draait-door

Eén van de populairste programma's van de zeezender Radio Noordzee in de periode 1971-1974 was Driemaster. Het programma had een strak format, een mooie vormgeving en werd live gepresenteerd vanaf het zendschip Mebo II door Nico Steenbergen (foto), Hans Hogendoorn en Leo van der Goot. Nico Steenbergen vond in zijn archief het originele format van Driemaster en een memo van programmaleider Willem van Kooten. Op de site van Hans Hogendoorn staan o.a. Driemaster jingles.

Reputatie 7
Badge +7

Als radiofiel weet ik dat zeker, @Noordzee ! Legendarische radio toentertijd. Overigens dat boekje van Marc van Amstel prijkt in ook mijn boekenkast. Psssstttt…. niet verder vertellen: begin 80’er jaren had ik een ‘vrije’ radiozender voor mijn buurtje dat heette Radio Driemaster, dus die naam heb ik al jaren, zeg maar ‘geleend’. 

Reputatie 7
Badge +9

 

@Raymondt het lijkt mij dus vét leuk. Ik opperde het thuis, maar de man zei dat ik maar alleen moest gaan haha. Gewoon voor de sfeer en ik wil ook graag eens naar Beeld en Geluid. 

Ik heb jaren geleden eens tijdens een top2000 in Beeld en Geluid gelunched (vriendin had een evenementje in de buurt, en ik moest gewoon werken in Hilversum), en het enige wat me er vooral van bijgebleven is is hoe schandalig duur die lunch was. Dat was echt next level uitkleden.

Reageer