Dubio: Donderdag 26 oktober

  • 26 October 2023
  • 20 reacties
  • 228 keer bekeken
Dubio: Donderdag 26 oktober
  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi Allen,

Hierbij de dubio voor deze week!

Keuze 1:

Elke jaar je verjaardag vieren maar geen kerst.

Keuze 2:

Elke jaar kerst vieren maar je verjaardag overslaan.

 


20 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ik voel me nu al hoogbejaard, die verjaardagen kunnen me gestolen worden. Kerst daarintegen is grandioos. Uit mijn busje kun je hartje zomer Mariah Carey soms al aan horen komen 😁

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben niet zo van het ouder worden, dus doe mij de kerst dan maar 😅. Maar voordat er kerstliedjes gespeeld worden moet eerst de Sint geweest zijn… 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb een hekel aan verjaardagen en het ergst is je eigen verjaardag.
Als een ander jarig is, kun je nog een smoes verzinnen om niet te komen, maar je eigen verjaardag wordt moeilijker. 
Op reis gaan rond die tijd misschien? 
Ook geen oplossing dan komen ze later alsnog,

Kerst vind ik wel mooi met die bomen en die lichtjes enz…
Maar een feestvarken ben ik zeker niet.
Dus doe mij maar optie 2

Optie 2 : De kerst vieren en de verjaardag overslaan.

Zodra je de getallen van je leeftijd niet meer om kunt draaien zodat je jonger wordt ( 😁) komt ook de tijd dat je de verjaardagen gaat overslaan. Kerst vier je met heel veel mensen op de wereld tegelijk en is toch in mijn ogen HET feest van de vrede, al is dat in sommige gevallen maar heel even…..

Reputatie 7
Badge +16

Optie II: elk jaar kerst vieren en mijn verjaardag overslaan. Ik vind kerst zo ontzettend gezellig: de periode voor kerst en de kerstdagen zelf… ik ben er dol op! Lichtjes in het donker, extra omkijken naar elkaar, verwennen met cadeautjes en lekker eten maar vooral samen zijn. 

Ik ben toch wel héél benieuwd wat @Jasper kiest 😝!

… Uit mijn busje kun je hartje zomer Mariah Carey soms al aan horen komen 😁

 

Maar voordat er kerstliedjes gespeeld worden moet eerst de Sint geweest zijn… 


Jullie opmerkingen doen mij denken aan Mariah Carey die wacht op “haar” seizoen…
 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga voor m'n verjaardag, geen twijfel over mogelijk. Kerst is niet een feestdag die ik vier, en ik doe er ook niet echt iets mee. Los van een winterboom in huis zetten. Geef mij maar gewoon elk jaar leuke feestjes met familie en vrienden om te vieren dat het weer gelukt is een heel rondje om de zon te maken 🌞

Reputatie 7
Badge +16

*kuch* kersttrui? Hallo?! *kuch*

Shyrin_ Schreef:

Ik ben toch wel héél benieuwd wat @Jasper  kiest 😝!

Nou... Ik ben vooral benieuwd naar @PeterG 😜

PeterG Schreef 11 maanden geleden:

Vreselijk die kerstzooi. 

Reputatie 7
Badge +21

Mijn onlangs overleden broer had het gehele jaar de kerstboom in de kamer staan, 'vind dat ook erg overdreven…..
Ik weet nog wel dat wij vroeger samen kerst en ook sinterklaasinkopen gingen doen en hij kocht ook altijd een cadeautje voort zichzelf, daar werd hij dan ook vaak mee geplaagd 😂
Maar goed 't was mijn broer, maar we hadden beiden een totaal verschillend karakter.

Reputatie 7
Badge +30

*kuch* kersttrui? Hallo?! *kuch*

Oh ja, je hebt gelijk! Ik heb wel zo'n beetje heel december kersttruien aan. Maar dat is niet zozeer vanwege kerst, maar meer omdat ik dat soort gimmicks qua kleding leuk vindt. En we niet echt een andere periode in het jaar hebben dat er echt thematisch gekleed wordt. Als paastruien eh... t-shirts ineens een ding wordt trek ik ook gerust rond die hele periode paas-thema t-shirts aan zonder dat ik iets met Pasen heb als feestdag 😁

Reputatie 7
Badge +30

Mijn onlangs overleden broer had het gehele jaar de kerstboom in de kamer staan, 'vind dat ook erg overdreven…..
Ik weet nog wel dat wij vroeger samen kerst en ook sinterklaasinkopen gingen doen en hij kocht ook altijd een cadeautje voort zichzelf, daar werd hij dan ook vaak mee geplaagd 😂
Maar goed 't was mijn broer, maar we hadden beiden een totaal verschillend karakter.

Ook helemaal versierd enzo, dan? Of het hele jaar een denneboom in huis en hem dan in december versieren? 

Ik heb zelf de winterboom wel vaak vrij lang staan.  Dat ik hem opzet kort na Sinterklaas, en hem eind januari ergens weer opberg. Ik versier hem ook voornamelijk met natuurdingen (zoals denneappels) en met dingen in winterkleuren (zoals witte en zilveren belletjes). Geen echt kerstige dingen, behalve een paar hangers die al sinds mijn kindertijd altijd in de boom hingen.

Alleen dit jaar even kijken hoe en wat, qua timing en versiering. Ik had altijd een kunstboom, maar heb in januari een echte gered van de brandstapel. Iemand had een boompje met kluit en al op de stapel voor gemeenteophaal gegooid. Dus die heb ik meegenomen. Staat in een grote bak in de tuin en is al wel 20-30 cm hoger geworden in die tijd. Dus die mag nu dit jaar mijn winterboom zijn. Is alleen wel alsnog een stuk kleiner dan mijn kunstboom 😄

 

Enne, ik koop ook gerust cadeautjes voor mezelf 😁 De adventskalender (wat ik dan wel weer een leuk idee vind, niet vanwege het aftellen naar kerst maar vanwege het elke dag een verrassing) is besteld!

Reputatie 7
Badge +21

Ook helemaal versierd enzo, dan? Of het hele jaar een denneboom in huis en hem dan in december versieren? 

Jazeker @Erik_  in vol ornaat, het hele jaar door.
Ik vind dat eigenlijk zonde dan heb je er met kerst geen aardigheid meer aan, maar ja wie ben ik?
Ik zet meestal begin december de kerstboom op en nieuwjaarsdag wordt hij weer opgeborgen.
Oh ja das waar ook, ik heb ook een spar in de tuin staan, die versier ik ook met de kerst 😊

Reputatie 7
Badge +30

Wow, dat is wel toewijding aan kerst. Leuk dat hij daar blijkbaar veel plezier uithaalde, het hele jaar door. Maar ik zou het ook niet doen.

Reputatie 7

Ik ben toch wel héél benieuwd wat @Jasper kiest 😝!

Ik heb met beide helemaal niets inderdaad 😁 Maar als ik toch moet kiezen, dan ga ik voor m'n verjaardag.

Kerst is mij een te commercieel geheel, en een verjaardag is wel iets persoonlijks wat het meer waarde geeft… ondanks dat ik er zelf normaal dus niets aan doe.

Reputatie 7
Badge +19

Ohhhh wat een leuke deze!

Ik kies voor kerst 🎄💗 Ik ben twee dagen voor kerst jarig, dus ik ken mijn verjaardag niet zonder kerstboom, zo gezellig: slingers én een kerstboom in huis 😊 En je verjaardag rond de kerst en daarna oud-en-nieuw plannen is best een uitdaging ook 🤣 

Ik heb hetzelfde als @Shyrin_, vooral de periode er vooraan vind ik zo heerlijk. Alle lampjes overal, de gezelligheid van de kerstliedjes, even extra aan elkaar denken, kadootjes voor elkaar uitzoeken, lekker eten.. Het huis extra gezellig maken, love it! 

@Jasper Je hebt de eerste kersttrui al, dus dat is een begin 😝☃

Reputatie 7
Badge +9

Ik kies voor mijn eigen verjaardag, ik heb ook liever een witte kerst, maar dan met witte zand. Meestal probeer ik in kerstperiode weg te vluchten naar een warme oord. Kerst is te druk en te commercieel met het resultaat dat ik meestal moet overwerken in deze periode. 

Reputatie 7
Badge +21

Doet me denken aan de tijd dat ik nog werkte en de werkplaats was aan de straatkant.
En ik werd daar knettergek van de sinterklaasliedjes en met kerst van de kerstliedjes, die de gehele dag door speelden...
Als het dan kerst was, kon ik geen kerstlied meer horen

Ik was het bijna vergeten...🤭 Maar wat mij betreft mag @huistijger morgen de nieuwe Dubio maken!

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Oh jee, uh uh uh….  afijn ik weet niet of jullie daar blij mee zijn, maar ik ga een poging doen voor  Donderdag 9 November..
Gelukkig heb ik mijn personeel om mee te denken.🙀😸

Reputatie 7
Badge +21

 

Reageer