Dubio op donderdag 23 november 2023

  • 23 November 2023
  • 17 reacties
  • 139 keer bekeken
Dubio op donderdag 23 november 2023
Reputatie 7

Het is weer tijd voor een nieuwe dubio! 

 

Waar kijk jij het liefste naar een film?

 

  1. In de bioscoop

     

  2. Thuis via een streamingdienst

     

Ik zal begin volgende week iemand kiezen die die week een nieuwe mag aanmaken.


17 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Een aantal jaren terug was mijn keuze gevallen op optie 1. Ik had toen ik nog in Groningen woonde een Pathé Unlimited en was regelmatig in de bioscoop te vinden. 

Maar toen kwam Corona en ging ik verhuizen naar een dorp op het platteland. Hoewel ik het leuk vind om af en toe naar de bioscoop te gaan, kijk ik films nu liever thuis, vanuit de comfort of my own home. Dus ik ga voor optie 2.

Makkelijke: thuis.

Bioscoop: wie heeft nou verzonnen dat er geen pauze meer is??????????? Idioot.

Reputatie 7
Badge +9

Geen pauze is echt de stomste “vernieuwing” ever. Ik kijk graag in de IMAX-zaal naar een goede science-fiction, maar je kan daar de film niet op pauze zetten helaas. Toch is de bioscoop een leuke plek om uit te gaan en eventueel daarna nog een biertje in de stad te drinken.

Reputatie 7

Sommige bioscopen hebben nog wel pauzes hoor. De bioscoop op de foto is Trianon Leiden, toen ik daar Oppenheimer keek zat er wel een pauze in. En die was voor de WC ook zeer welkom 😅

 

Voor Corona ging ik elke week naar de bioscoop met Pathé Unlimited, maar sinds Corona heb ik minder behoefte aan de bios. Voor sommige films (en gezelschap) is de bios nog wel leuk, maar over het algemeen kies ik zelf ook meer voor een streamingdienst terwijl ik lekker op de bank zit.

Reputatie 7
Badge +9

Haha, bij Oppenheimer waarschuwde de kaartjescontroleur al dat er geen pauze in zat ;)

Bij Dune ben ik op een gegeven moment maar even de zaal uit gelopen voor een toiletgang. Als ze dan een pauze hadden gehad, kon ik meteen weer een veel te duur biertje kopen.

Reputatie 7
Badge +19

Hmmmm meestal het liefst lekker comfy thuis, dekentje en snacks erbij, heerlijk. Behalve als er een nieuwe film in de bios draait die ik graag wil zien. Dan vind ik een keer een uitje naar de bioscoop erg leuk 😍

 

Makkelijke: thuis.

Bioscoop: wie heeft nou verzonnen dat er geen pauze meer is??????????? Idioot.

Ben ik helemaal met je eens Peter. Liever gewoon mét pauze! Even een break, benen strekken, drinken of wat te snacken halen. Volgens mij doen ze dat bij Vue nog wel.

Wij hebben “hier” (nou ja in Haarlem) alleen een Pathé zalencentrum. Daar is al zeker 10 jaar geen pauze.

In de verste verte geen andere bioscoop. Zeker niet op (elektrische) fiets afstand van mijn huis.

Na jaren geen bioscoop bezocht indertijd naar Life of Pi 3D gegaan. In die tijd moest ik nog zowat ieder uur naar de wc. Heel stuk film gemist. En wilde na een uurtje ook wel wat te drinken. Maar zelfs na wc bezoek kon dat niet; de eten en drinken balie was gewoon DICHT! 

PRUT service! (de eerste letter vervangen door 2 andere 😎)

Later de film alsnog in 3D thuis gezien. Inmiddels in de woonkamer helaas geen 3D televisie meer. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik kijk een goeie film het liefst in de bios. Groot scherm, lekker in het donker, en voor mij zorgt het voor minder afleiding. Thuis op de bank ben ik toch wat sneller geneigd om even de telefoon erbij te pakken of iets dergelijks. Pauze heb ik in de bios eigenlijk nooit nodig, dus dat scheelt. Maar ik merk wel dat ik tegenwoordig minder vaak ga, ik heb er wat minder tijd voor nu ik ook weer regelmatig in de sportschool ben. Dus mijn Pathé Unlimited wordt per januari waarschijnlijk een Pathé Explorer.

Reputatie 7
Badge +8

Jeetje. Voor beide is wel wat te zeggen eigenlijk, maar als ik moet kiezen (want anders zou het geen dubio zijn) ga ik toch voor de bioscoop.

Hoewel ik thuis van een prima scherm en een dolby atmos set voorzien ben is de beleving in de bioscoop toch echt nog wel beter. Bij een (fatsoenlijke) bioscoop heb je 64 boven kanalen voor dolby atmos en zoveel speakers heb ik niet in de woonkamer aan het plafond hangen… 

Een andere "ontwikkeling” waar ik toch enige vorm van door verrast was is het ScreenX. Ik heb de tweede Avatar film bij Pathé gezien op screenX. Hier wordt het hoofdscherm uitgebreid met twee schermen aan de zijkant (elke kant 1). Hierdoor werd de immersie van een hoop scenes aanzienlijk groter en dat is iets wat ik thuis ook niet voor elkaar krijg.

Sowieso is bij een aantal films de gezamenlijke beleving toch ook echt een toegevoegde waarde ten aanzien van thuiskijken. Ik weet nog goed dat de hele zaal stond te klappen en te juichen toen Chuck Norris in 'The Expandables 2’ zijn entree maakte, of de hoorbare verwondering/ontzag voor de scene van Darth Vader in 'Rogue One’. 

Reputatie 7
Badge +21

Ik vraag me af waar jullie ineens die pauze vandaan halen, dat staat toch helemaal niet in de vraag van @Jasper ?
Maar goed om even op de vraag terug te komen, thuis, maar dan niet streamen, ik haat streamen, gewoon een film op TV zonder die onzin toepassing van streamen.
Kan dat niet dan optie 3:
Gewoon lekker thuis blijven met Pretzel of Simba op schoot.
(Soms beide, maar dat wordt erg dringen)
 

 

Reputatie 7
Badge +10

Moeilijke keuze.

Een film kijken in de bioscoop in combinatie met een bezoek aan een café of restaurant is wel erg leuk. Gewoon gezellig de stad in na het bezoek aan de bioscoop.

Maar thuis streaming een film bekijken heeft als voordeel dat je de deur niet uit hoeft, jezelf kunt bepalen hoeveel pauzes je neemt en jezelf kunt bepalen wanneer de film mag beginnen.

ik geloof dat ik in dit geval toch voor streamen thuis zou kiezen.

(Moet er eerlijk bijzeggen dat ik zeer weinig televisie kijk en dat het meer dan 20 jaar geleden was dat ik een bioscoop voor het laatst van binnen heb gezien)

Reputatie 7
Badge +13

Ik kijk het liefst nieuwe films ook in de bios. Voegt toch wat toe aan de immersie en suspension of disbelief voor mij. Gisteren nog even naar Napoleon geweest en dat was toch wel mooi op het grote scherm. Al is tv ook een heel eind gekomen met 4K, HDR en ATMOS. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik kijk films het liefst in de bioscoop! Doordat ik niet zoveel tijd én geld uit wil geven aan de bioscoop, kijk ik de meeste films toch wel ‘gewoon’ thuis.

Reputatie 7
Badge +16

Lastige keuze want ik vind het allebei wat hebben… 

En dit nieuwe idee van Pathé dan?
 

 

Kijken wat je wilt, wanneer en met wie (er is ook een zaal voor 5 personen) èn ze brengen snacks en drankjes naar je zitplaats… 😍🍿

Reputatie 7
Badge +19

Wanneer gaan we @Shyrin_  😍

Reputatie 7

Er zijn meerdere leuke antwoorden, maar voor mij is @XS4-Arjan de winnaar deze keer. Het idee van een film in de bios kijken en daarna ergens wat gaan drinken klinkt goed.

Jij mag deze week een nieuwe maken Arjan 🙂

Reputatie 7
Badge +9

Er zijn meerdere leuke antwoorden, maar voor mij is @XS4-Arjan de winnaar deze keer. Het idee van een film in de bios kijken en daarna ergens wat gaan drinken klinkt goed.

Jij mag deze week een nieuwe maken Arjan 🙂

De verantwoording die dit met zich mee brengt 😅

Ik zal eventjes gaan beraden hoe het hele dubio werkt voor ik iets plaats ;)

Reageer