Dubio op donderdag 30 november 2023

  • 30 November 2023
  • 15 reacties
  • 152 keer bekeken
Dubio op donderdag 30 november 2023
Reputatie 7
Badge +9

Tijd voor een nieuwe Dubio - in de herkansing:

Wat hoor jij het liefst op de radio?

1: Muziek

2: Een praatprogramma

Misschien een leuk extraatje: als je voor een van de twee kiest, wat is jouw muzieksmaak of voorkeur voor onderwerpen?


15 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Dan kies ik absoluut voor muziek! Meestal zet ik Radio 10 op, muziek uit de jaren 70 en 80 is m'n favoriet!

Reputatie 7
Badge +19

Ik luister bijna nooit meer radio. Maar kies dan voor praten met muziek er tussendoor. Langs de Lijn en Radio Tour de France. 

En waarom radio zoals Langs de Lijn zo mooi is: 
https://nos.nl/video/2150440-favoriete-langs-de-lijn-moment-de-ontknoping-van-de-eredivisie-in-2007

 

Reputatie 7
Badge +19

Ik kies ook voor muziek! Dat kan erg wisselen van Spotify, naar radio 538 of Q, naar soms een fijn lijstje op YouTube. 's Ochtends lekker opstarten met rustige jazz of LoFi, soms wat pop, soms latin, of (beach) house. Lekker uiteenlopend 😁

Maar kom eerst maar weer door met die kerstliedjes hoor! 🎄

Reputatie 7
Badge +28

Absoluut ook muziek. 

Mijn voorkeur voor muziek is de Britse popmuziek uit de jaren 70 en 80. Overdag staat hier iedere dag de hele dag Radio Caroline aan. In het weekend kies ik ter afwisseling voor Radio Mi Amigo de echte of Radio Mi Amigo International. 

Als kleine jongen luisterde ik al naar mijn favoriete radiozenders, de zeezenders. De uitzendingen van Radio Noordzee Internationaal vond ik gewoon fantastisch. Ver nadat de zender uit de lucht was gehaald, gebruik ik die naam nu op internet als nickname.       

Nadat Radio Noordzee niet meer uitzond, bleef ik de zeezenders trouw. Radio Mi Amigo, Radio Caroline, Radio Delmare, Radio Monique en Laser 558 zijn een paar van de zeezenders die nog lang op de Noordzee ronddobberden. Ook nu in 2023 luister ik dus bij voorkeur naar deze zenders. Want bijvoorbeeld Radio Caroline en Radio Mi Amigo bestaan nog steeds. 

 

Reputatie 7

Ik ga voor optie 1. Ik luister veel naar Spotify en dan ook vaak film/serie/game soundtracks. Geen gepraat tussen de nummers dus en vaak zelfs ook muziek zonder tekst 🙂

Al kan ik muziek met tekst ook wel waarderen.

Reputatie 7
Badge +16

 @Erik_ @Raymondt @PeterG @TijtheMan @Alex_P @Noordzee @RBxx @Sanne_M 

@Bram_  @Jasper @Alexandra @Denise_    @Jeroen_dB   @wjb @Marcia_ @Joris62  @Maja_ @martijn197108 @Marcia_ @TDN @HansaanZet @WMG-N @Remco_ 

Muziek : Q music, 538 en Sky en dan nog alleen in de auto en aangezien ik niet meer zo vaak auto rij zeg maar zelden dus. Tijdens het hobby'en op de PC staat mijn eigen verzamelde muziek op van zo'n 4000 voornamelijk top 40 muzieknummers vanaf de jaren 50 tot en met heden en groeiende.

Het enige "praatprogramma" wat ik beluister op Q music is "Het Geluid" en ben daar zeer fanatiek mee bezig al vanaf de start van dat programma in 2007…….nu nog gebeld worden 😁

Reputatie 7
Badge +7

Uiteraard muziek, tegenwoordig luister ik veel naar Soulshowradio. Het programma Soulshow bestaat overigens dit jaar 50 jaar! Begonnen op Radio Noordzee.

Er zijn genoeg programma’s op te noemen die ik in het verleden heb geluisterd, zoals de legendarische Curry & Van Inkel en Countdown Café. Er zijn gelukkig veel podcasts te vinden met deze helden.

Voor meer rust in de tent Candlelight Radio. Trouwens met een internet radio kan je oneindig veel stations naar binnen halen. 

Zo aan het einde van het jaar heb je de ‘lijstjes’ radio weer, zoals de Top 4000 van Radio 10, welke nu ook weer aanstaat. 

Reputatie 7
Badge +16

Zo aan het einde van het jaar heb je de ‘lijstjes’ radio weer, zoals de Top 4000 van Radio 10, welke nu ook weer aanstaat. 


Ja ja, bijvoorbeeld de Top 2000 😉!

Reputatie 7
Badge +8

Absoluut optie 1: Muziek.

En wat stijl betreft…. jeetje…. uhm…. Eigenlijk wel van alles en een beetje. Hangt er meestal vanaf met welk been ik uit bed gestapt ben en hoe mijn pet staat op dat moment. Maar als ik dan een paar exoten eruit moet pikken, dan denk ik aan: Blues, St Germain/Jazz, Musical, Hardstyle/Techno. In de auto naar en van kantoor gaat de Caraoke playlist aan en zing ik uit volle borst mee. Met o.a. Acda&deMunnik, Robbie Williams, Phil Collins, Frank Sinatra, Queen en vele anderen.

Reputatie 7
Badge +13

Ik luister eigenlijk het liefst muziek en dat varieert dan van Fleedwood Mac, Otis Redding, The Smiths tot aan de Hardcore Punk en 90's Alternative (jeugdsentiment). In de auto heb ik zondags nog weleens Radio 1 Langs de Lijn op staan 😁 . 

Reputatie 7
Badge +21

Ik ga voor optie 1 - Muziek. Van al dat gepraat op sommige zenders val ik in slaap.

Straks staat zeker de Top2000 weer de hele dag aan. O nee, de Top2500 i.v.m. de 25e keer.

Reputatie 7

Ik erger me over het algemeen helemaal kapot aan al die radio DJ's die denken grappig te zijn en het over vanalles en niks hebben. Dus geef mij maar gewoon muziek. En eigenlijk het liefst dan ook Spotify zodat ik zelf kan kiezen (op het moment heb ik dit op staan), maar goed, Sky Radio kan ik ook wel mee leven :D

Uiteraard muziek, tegenwoordig luister ik veel naar Soulshowradio. Het programma Soulshow bestaat overigens dit jaar 50 jaar! Begonnen op Radio Noordzee.

Ferry Maat's Soulshow…...inderdaad legendarisch 👖👢😎

 

Reputatie 7
Badge +17

Oef, als je mijn Spotify Wrapped mag geloven, luister ik liever naar de radio. Maar of dat dan te doen is om de muziek of de praatprogramma's.. Ik luister graag naar Jorien Renkema op 3FM. Ze heeft een aangename stem om naar te luisteren en is over het algemeen relaxed. Bovendien draait ze vaak leuke muziek! Mijn muzieksmaak is erg breed. Vroeger luisterde ik naar genres, tegenwoordig luister ik naar nummers die ik leuk vind, welk genre dat dan ook is.

Reageer