Dubio

Dubio op Donderdag 6 Juli 2023

  • 6 July 2023
  • 14 reacties
  • 154 keer bekeken
Dubio op Donderdag 6 Juli 2023
Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen allemaal!

Met deze Dubio heb ik voor jullie een echte groene challenge, durf jij 'm aan 💪🏻

  • Optie 1: Minstens 90% van al je reisbewegingen voor het overgrote gedeelte met de fiets of het OV afleggen. (Auto naar het station is toegestaan, mits je vanaf dat punt de trein pakt).
  • Optie 2: Met groene schmink voor de het leven gaan. Kijk! Dan ben je écht groen bezig! 💚

👉 Extra uitdaging! Optie 1 is haalbaar voor de meeste mensen, ik daag iedereen uit om het dan ook echt te proberen 😉

Wist je dat:
👉 De meeste werkgevers de reiskosten in de trein volledig vergoeden?
👉 Je bij steeds meer werkgevers "gewoon" mag werken in de trein en je reistijd als werktijd mag rekenen?
👉 Dat als je alleen in de daluren reist een eersteklas abonnement slechts 160 per maand kost? Mogelijk kan het zelfs uit met een reguliere kilometervergoeding. Goed voor 't milieu en je portemonnee. 👍


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Da's makkelijk voor mij
Optie 1
Ik heb al jaren geen auto meer en doe alles lopende of op de fiets.
En ik kan jullie verzekeren dat ik echt geen behoefte meer heb aan een auto.

Reputatie 7
Badge +19

Optie 2 lijkt me ook zo'n gedoe en gesmeer. Elke dag kun je bijvoorbeeld je bed verschonen en moet je weer je schmink bijwerken. 

Goedemorgen @SjorsK ,

Zoals belooft:

Ik kies optie 1, ik ga sowieso heel vaak al met de fiets.

Elke dag schminken gaat 'm echt niet worden...😉

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @SjorsK ,

Voor mij geen van beiden. 
 

Optie één is voor mij niet haalbaar. Waar ik woon (op het platteland) is geen goed openbaar vervoer. En vanaf het dichtstbijzijnde station gaat alleen maar een trein naar Zwolle toe. Mijn werk is heel ergens anders. 

Reputatie 7
Badge +20

Dan wordt het dus optie 2 @Noordzee want je móét kiezen! Ik zit in hetzelfde schuitje, mijn leven is niet te doen zonder auto dus dan maar groen 😑

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @SjorsK ,

Voor mij geen van beiden. 
 

Optie één is voor mij niet haalbaar. Waar ik woon (op het platteland) is geen goed openbaar vervoer. En vanaf het dichtstbijzijnde station gaat alleen maar een trein naar Zwolle toe. Mijn werk is heel ergens anders. 

De grote vraag is dan ook, zal je voor het OV kiezen als er een goede verbinding zou zijn? :-) Het gebruik van de auto is meestal het resultaat als er geen goede alternatieven zijn 😅

 

Dan wordt het dus optie 2 @Noordzee want je móét kiezen! Ik zit in hetzelfde schuitje, mijn leven is niet te doen zonder auto dus dan maar groen 😑

 

Wel KPN Groen hoop ik 😋 Wel een tip! Er zijn P+R gebieden rondom de stad waarmee je de rest van de rit met de bus kan vervolgen (Kan ook nog eens files besparen). 

Voor een voor mijn opdrachtgevers moet ik naar het mooie zuiden, in principe pak ik altijd de fiets naar de trein, tenzij ik te laat ben (Want ik ben zo goed in plannen dat er geen marge is voor fouten)…

...Dus dan maar de auto naar Haren, of worst case scenario in Assen met 130KM en vanaf daar gebruik ik voor de rest van de rit de trein. Echt heerlijk! 😎

 

@SjorsK ,

Is er al bekend wie morgen de nwe dwaling mag maken?🙂

Reputatie 7
Badge +28

@SjorsK ,

Is er al bekend wie morgen de nwe dwaling mag maken?🙂

@martijn197108 

Het is pas dinsdag…. 

Maar wil jij dit donderdag dan doen? 

Ohh wat erg @Noordzee .

I.v.m. vrije dagen is mijn gevoel van tijd even weg😉

 

Reputatie 7

Ik kies voor optie 1, aangezien dat toch al zo is :D Ik heb namelijk geen rijbewijs dus als ik zelf op pad ga dan is het de benenwagen, de fiets of het OV. 

Soms rijd ik met vrienden of familie mee als we naar een evenement gaan, of buiten het dorp grotere boodschappen moeten/willen doen. 

Hoi @SjorsK ,

Gezien het nu wel woensdag is, wie mag morgen de nieuwe dubio(of iets anders) maken?🙂

Reputatie 7
Badge +16

Daar ga ik niet over haha, maar jij mag het van mij doen 😉😇

Reputatie 7

Jij hebt de Dubio gemaakt, @SjorsK, dus dat betekent dat jij ook een ‘winnaar’ mag aanwijzen 😄

Dus dat is bij dezen @martijn197108!

Goedemorgen @SjorsK ,

Dan ga ik aan de slag🙂