Dubio op Donderdag 9 November

  • 8 November 2023
  • 25 reacties
  • 245 keer bekeken
Dubio op Donderdag 9 November
Reputatie 7
Badge +21

Hier is dan de nieuwe Dubio op donderdag 9 November 2023
Eerst even een inleiding:

In 1988 is hier in Leeuwarden een nieuwe PI Penitentiaire Inrichting (gevangenis) open gegaan.
Men vroeg via de Leeuwarder courant of er kandidaten waren die de gevangenis wilden testen voor 1 week door zich op te laten nemen als gevangene in de afdeling voor topcriminelen.
Je mocht geen familie of kennissen van elkaar zijn, alleen wild vreemden van elkaar konden een aanvraag indienen.

Alles ging dan voor de strenge regels en men mocht geen telefoon meenemen en er was ook geen wifi beschikbaar en ook bezoek werd niet toegelaten.

Na afloop van de test kreeg men F 1000,-- per persoon
Maar je mag ook de gulden vergeten en er 1000 euro mee verdienen, ach wat ben ik toch royaal he?😀

Optie 1:

Stel dat deze test er nog was en je moet aan deze test meedoen.
Nu niet zeggen dat kan niet om mijn werk want je hebt vakantie. 😋
 

Bericht van Omrop Fryslân 

Optie 2:

Een verplichte sprong met begeleider uit een vliegtuig (Skydiven) (op eigen kosten)

Filmpje skydiving
 

En de bonusvraag:

Wat denk je waren er veel kandidaten die zich aanmelden voor een testweek in de gevangenis in Leeuwarden?

 

Had de links vergeten onder de foto's, nog ff bijgewerkt
 


25 reacties

Reputatie 7
Badge +16

 @Erik_ @Raymondt @PeterG @TijtheMan @Alex_P @Noordzee @RBxx @Sanne_M 

@Bram_  @Jasper @Alexandra @Denise_    @Jeroen_dB   @wjb @Marcia_ @Joris62  @Willy22 @Maja_ @martijn197108 @Marcia_ @TDN @HansaanZet 

Reputatie 7
Badge +8

Absoluut optie 1 😊. Heerlijk z'n weekje rust.

En daarna gewoon optie 2 met de verdiende €1000,- , want ik heb dan toch nog vakantie 😋

Reputatie 7

Ik ga voor optie 2, want dat is sowieso iets wat ik al vaker heb overwogen om te doen. 

Bonusvraag: Ik denk dat er misschien 10-20 aanmeldingen waren. Betaald worden voor inwoning en eten, dat kan erger. Maar het gezelschap zal ongetwijfeld mensen afgeschrikt hebben.

Reputatie 7
Badge +28

Optie 1, dat skydiven vind ik wel wat heftig.

Ik vermoed dat er best veel belangstelling voor was. Maar goed, je had in 1988 natuurlijk nog geen WifI en zelfs geen mobiele telefoons.   

(Je bent er wel vroeg bij, het is pas woensdag 8 november !) 

Hoi @huistijger ,

Leuke dwaling😊

Ik ga ook voor optie één.

Wat betreft de bonus vraag: ik denk het wel. 1000 gulden is niet niks. Dat er geen wifi was maakte toen natuurlijk ook niks uit😉

 

Tikkie vroeg voor de Dubio op donderdag 9 november. Maar het komt uit een goed @huistijger - hart 💙.

Altijd optie 2; skydiving. Duurt korter.

Het is 1000 GULDEN (F) @TijtheMan . Anno nu is dat € 453,78. Huistijger heeft geen ander bedrag genoemd als het nu kon.

Reputatie 7
Badge +21

Ja dat klopt @PeterG  maar ik had er eerst €1000,-- staan maar ik besefte me later dat er toen nog geen euro's waren in 1988 en heb er toen guldens van gemaakt, maar om mij rekenen jullie op 1000 euro want  in 1988 was 1000 gulden iets wat nu 1000 euro is.
Ik zal het bericht even aanpassen.

Reputatie 7
Badge +8

Ach natuurlijk. De oud hollandsche florijn… Echter, dan nog moet het wel lukken voor het dat bedrag inclusief herinnering:

 

Reputatie 7
Badge +21

Kijk naar het aangepaste bericht over de valuta @TijtheMan 

Reputatie 7
Badge +8

@huistijger , Dan neem ik je mee voor een sprong uit het vliegtuig 😆

Leuke aanpassing huistijger 😄

Reputatie 7
Badge +21

@huistijger , Dan neem ik je mee voor een sprong uit het vliegtuig 😆

Mag ik bedanken @TijtheMan Ik griezel al bij de gedachte brrrrrrr🤢

Reputatie 7
Badge +8

@huistijger , Dan neem ik je mee voor een sprong uit het vliegtuig 😆

Mag ik bedanken @TijtheMan Ik griezel al bij de gedachte brrrrrrr🤢

@huistijger, dat mag. Sterker nog, ik roep het hier wel heel stoer maar zelf ook enige vorm last van hoogtevrees. Dus ik vermoed dat als ik al het vliegtuig instap ik me heel erg vasthoud aan de piloot...

Reputatie 7
Badge +30

Als iemand met íntense hoogtevrees, kies ik sowieso voor optie 1!

In eerste instantie dat weekje bajes van binnen bekijken met geld toe lijkt me wel wat als onschuldige 😇.

Daarna neem ik graag de € 1000,- van huistijger in ontvangst en regel daar een een skydive sprong mee om daarna het restant in alle vrijheid naar eigen goeddunken te besteden…..😁

Reputatie 7
Badge +30

Een hele slimme keuze, @HansaanZet 👌🏼

Reputatie 7
Badge +21

Huistijger is niet zo scheutig met die €1000,-- @HansaanZet 
Overigens zou je die van de gemeente Leeuwarden krijgen, maar helaas dat was in 1988, dus je bent net een beetje te laat.
Dus helaas PindaKlaas of was het nu Pindakaas?

Reputatie 7
Badge +21

Even een opmerking van mijn kant:
Mijn kat heeft me toegefluisterd dat er iets niet klopt.
Er zijn mensen die beide kiezen, dat kan dus niet bij een dubio.
Dubio wil zeggen -of- het één -of- het ander.

Dus pas je bericht aan nu het nog kan.
En anders moeten jullie die €1000,-- aan mij betalen. 🤑🤑🤑
 

Er kunnen nog wel wat duizendjes bij

@huistijger 

Toch maar een kleinere portemonnee aanschaffen, Klaas. Dan lijkt ie al snel voller! 💰. Of toch maar muntgeld.

Reputatie 7
Badge +9

Ik ken nog de film experiment waar men als vrijwilliger in gevangenis of als bewaker of als gevangene zitten en het lopen helemaal niet goed af. Dus als ik tussen 2 manier van dood gaan, kies ik voor snel en pijnloos de optie 2 😂

Bonusantwoord: alle mensen die toen geen mobiel telefoon hadden, hadden aangemeld, dus bijna iedereen

Reputatie 7

De Marwei is vanaf kantoor dichterbij fietsen dan Paracentrum Texel, daar moet ik vanaf huis heel die lelijke dijk over fietsen, dus keuze is makkelijk.

Reputatie 7

Ik ga ook voor een weekje gevang. Ik ben wel eens in Veenhuizen geweest en daar een vergelijkbare cel van binnen bekeken. Ik denk dat ik het in zoiets wel een weekje uithoud. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik denk dat ook ik kies voor optie 1.

Ik heb alleen wel 1 hele belangrijke vraag. Er staat dat telefoons en bezoek niet toegestaan zijn en dat er ook geen wifi is. Hoe zit dit met boeken? Mag ik wel een stapel boeken en/of e-reader (zonder wifi) mee naar binnen nemen? Want dan zou ik die week zonder afleiding eindelijk eens een deuk kunnen slaan in mijn TBR (=to be read = boeken die ik graag zou willen lezen).

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Denise_ 
De test is voor de afdeling topcriminelen, dus mag ook dat niet.
Je wou natuurlijk een breekijzer en een ijzerzaag in een boek meesmokkelen, dat begrijp ik, maar dat zal niet gaan 😎

Reputatie 7
Badge +21

Het juiste antwoord op de Bonusvraag was:
Ja er was veel belangstelling voor, zoveel zelfs dat er een enorme lange rij mensen voor de gevangenis stonden om een plaatsje te krijgen. 

Die een dubbele optie gaven zijn gediskwalificeerd want dat is geen Dubio zoals ik het hierboven al uitlegde.
Dus geef ik de eerste die de bonusvraag goed had @Noordzee de kans voor een nieuwe opgave van de Dubio op Donderdag.

En nu ga ik mijn derde bak koffie opdrinken voor die koud wordt, (gelukkig valt dat enorm mee met dat dubbele glas)
 

 

Reageer