Dwaling op Donderdag 27 juli 2023

  • 27 July 2023
  • 13 reacties
  • 199 keer bekeken
Dwaling op Donderdag 27 juli 2023
Reputatie 7
Badge +9

En weer een donderdag, dus weer eens tijd voor (vandaag) een dwaling. Hoop dat jullie plezier hieraan hebben. En, zoals altijd, antwoorden graag in het wit zodat de rest ook nog lekker kan puzzelen!

 

1. Als opwarmertje een kleine vraag:

Welke ezel heeft drie poten?

 

2. Nu doen wij een beetje aan wiskunde.

Wat zijn de waardes van D en E?

 

 

3. En nu nog effe een klein probleempje om op te lossen:

Een nar met drie dingen in zijn handen, een bal, een hoed en een kegel, komt bij een brug. De brugwachter waarschuwt hem: 'De brug kan niet meer dragen dan jouw gewicht plus dat van twee voorwerpen, en de rivier is te breed om er een naar de overkant te gooien.' Toch speelt de nar het klaar om in één keer met alle drie zijn voorwerpen de brug over te steken.

Hoe doet hij dat?

 

Veel succes! 😎


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Hoi @Joris62 ,

Ik doe wel mee, maar mocht ik de winnaar zijn: geef de eer aub aan iemand anders.Ik ben net 2 weken geleden nog geweest.

Mijn antwoorden:

1: Zeehond

2: D= 1360

E= 2470

3: Door de bal voor zich uit te schoppen, en wanneer deze aan de overkant is zelf met de hoed en kegel te lopen.

Het loopt hier nog niet echt storm zie ik…

Ik zeg het voorzichtig, maar heel misschien word het eens tijd voor een ander initiatief dan dwalingen.De vorige dwaling liep ook al slecht🙄

Reputatie 7
Badge +9

Het loopt hier nog niet echt storm zie ik…

Ik zeg het voorzichtig, maar heel misschien word het eens tijd voor een ander initiatief dan dwalingen.De vorige dwaling liep ook al slecht🙄

Het is natuurlijk vakantieperiode, maar ja, dat verklaard inderdaad niet alles….

Reputatie 7
Badge +21

1: een schildersezel
2: moet ik het antwoord schuldig op blijven
3:Jongleren met de bal en de kegel

Reputatie 7
Badge +21

Het loopt hier nog niet echt storm zie ik…

Ik zeg het voorzichtig, maar heel misschien word het eens tijd voor een ander initiatief dan dwalingen. De vorige dwaling liep ook al slecht🙄

 

Het was gebruikelijk om deelnemers te werven door een pagina vol met “mentions” zoals @RBxx etc. maar steeds meer forumleden meldden zich van die lijst af. Dus enige tijd geleden is dat gestopt op aanwijzing van de moderators. Daardoor zijn we nu afhankelijk van spontane deelnemers.

Heb jij misschien een idee voor dat andere initiatief? Dubio, Dwaling, maar wat anders ??

Reputatie 7
Badge +24

Mag ik ook nog even inhaken? 

  1. Schildersezels
  2. Geen idee, maar volgens de internets 2440
  3. Hij jongleert!

Volgende op mij?

Reputatie 7
Badge +19

1: Schilders ezel
2: 
3: jongleren

  1. Een schildersezel.
  2. E= 2440, D= 1345 ( De 2 getallen eronder optellen minus 15)
  3. Hij zet de hoed op en jongleert met de bal en de kegel.

Heb jij misschien een idee voor dat andere initiatief? Dubio, Dwaling, maar wat anders ??

Misschien elke week een poll?Is dat een idee?En dat mensen dan uitleg geven van hun keuze en dat op basis daarvan elke week een '’winnaar'’ uitgekozen word?

Ik ben niet heel creatief, misschien heeft iemand anders ook nog een idee?

Reputatie 7
Badge +21

Hier mijn poging:

  1. schildersezel
  2. helaas, (nog) geen idee
  3. de nar zal wel bedreven zijn in jongleren en minstens één object in de lucht kunnen houden

Ik doe buiten mededinging mee, tenslotte was ik afgelopen week al aan de bal.

Reputatie 7

Ik heb er ook mijn brein over aan het werk gezet en kom met dit:

 

  1. Een schildersezel. Hoewel die er ook zijn met twee poten 😁
  2. Het is steeds een optelling van de twee getallen eronder, en dan 15 eraf.
    Dit maakt dat D = 679+681-15 =1345
    En E = 1110+1345-15=2440
  3. De nar rolt de bal naar de overkant, en loopt zelf met hoed en kegel in de handen.
Reputatie 7
Badge +9

Leuk, toch nog aardig wat (tenminste gedeeltelijk) goede pogingen binnen gekomen. Heel mooi.👍

Het antwoord op het ‘wiskunde’ probleem van nummer 2 was blijkbaar toch ietsje moeilijker. Vandaar: het is altijd een optelsom van de twee eronder staande getallen min 15. Dan wordt D dus 1345 en E wordt 2440.

Die enige, die alle drie de antwoorden goed had, is @HansaanZet . Aan hem dus de eer een volgende Dwaling (of Dubio) te verzinnen! 🎉

Bedankt @Joris62 , ik ga mijn best weer doen. Het zal een dwaling in dubio worden, een dubieuse dwaling of een dwalende dubio 😉.