Een virtueel bezoekje achter de voordeur: hoe kijk jij televisie?

  • 8 April 2024
  • 47 reacties
  • 864 keer bekeken
Een virtueel bezoekje achter de voordeur: hoe kijk jij televisie?
Reputatie 7
Badge +30

Regelmatig zien we in de community topics waarin klanten elkaar supergoed helpen. Eén van de topics waarin dit mooi te zien is, is dit topic over het vervangen van de stroomstekker van de TV+ Box. Er wordt meegedacht en er worden zelfs foto's van opstellingen gedeeld. Geïnspireerd door dit topic, vragen wij ons af: hoe kijken jullie thuis televisie?

 

Is jouw tv-ontvanger bekabeld of draadloos verbonden? Heb je alle kabels strak weggewerkt of liggen deze half weggestopt achter het tv-meubel? Kijk je naar jouw favoriete zenders op een televisie van 32 inch of lijkt het bij jou meer hier op: een heuse thuisbioscoop?!

 

 

Denk je er misschien aan je woonkamer opnieuw in te richten, ben je verhuisd of zoek je om andere redenen naar tips & tricks hoe jij het beste jouw tv, tv-ontvangers, soundbar en andere apparatuur in of op je tv-meubel kunt plaatsen? Of wil je helemaal geen tv-meubel, omdat je van een rustige inrichting houdt óf omdat je er simpelweg geen ruimte voor hebt? Dan hopen we dat je hier inspiratie op kunt doen!

 

Hoe je het ook aangesloten hebt, wij zijn heel benieuwd. Deel foto's van jouw opstelling, vragen over het aansluiten én de beste tips hieronder!

We houden ervan om met jullie te kletsen en jullie gedachten te horen! Daarom stellen we af en toe vragen en houden we polls. Jouw input is heel waardevol voor ons en daarnaast zijn benieuwd naar jullie kijk op bepaalde dingen. 
 

Het is belangrijk om te benadrukken dat we deze vragen vooral stellen om met jullie in gesprek te gaan en om een levendige community te creëren, niet per se om namens KPN inzichten op te halen. Maar: als jullie waardevolle feedback delen waarmee we ons kunnen verbeteren, dan nemen we dat zeker mee!
 

Dus voel je alsjeblieft vrij om te reageren op onze vragen en polls. Jouw gedachten en ideeën zijn belangrijk voor ons, en we stellen je deelname enorm op prijs. 


47 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Wat een heerlijke sloffen @huistijger 😍

@Noordzee hoeveel zenders heb je op dit moment ingesteld? 

Reputatie 7
Badge +28

Ongeveer 180. Ik heb er wel eens 1000 in mijn zenderlijst gehad, maar naar de meesten keek ik nooit. Ik kan al die andere zenders via de rode knop overigens wel snel opzoeken als dat nodig is in een alfabetische totale zenderlijst. 
 

Ik heb wel alle regionale zenders in mijn zenderlijst staan, maar niet alle lokale zenders. De meeste zijn niet meer dan een kabelkrant. Wist je dat ik bv ook zo’n 50 verschillende versies van Fox News kan bekijken? Iedere staat in de USA heeft zijn eigen Fox News. 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb er nog steeds 1000 in staan @Noordzee , maar wat je zegt de meeste zie je nooit naar, ik kijk het meeste naar de Engelse en Duitse zenders.
 

Reputatie 5
Badge +3

Hier thuis hebben we een vrij oude Sony ‘40nogwat’ inch uit 2016 hangen met Android. Zwaar gedateerd, traag en eigenlijk niet meer bij de tijd. Maar het beeld is wel mooi (4K) en de TV+ ontvanger neemt alle smart werkzaamheden voor zijn rekening.
Alles is bedraad aangesloten modem>SuperWifi2>Switch>TV+/Nintendo.
De soundbar is een een 2.1 setup van Sony die via ARC is aangesloten. 

Een nieuwe TV staat wel op de verlanglijst, maar zo lang twee kleine mannen hier in huis met Nerf guns en andere zaken de TV soms terroriseren blijf ik nog bij deze trouwe Sony 😅.

Reputatie 7

Hier thuis hebben we een vrij oude Sony ‘40nogwat’ inch uit 2016 hangen met Android. Zwaar gedateerd, traag en eigenlijk niet meer bij de tijd, maar het beeld is wel mooi (4K) en de TV+ ontvanger neemt alle smart werkzaamheden voor zijn rekening.

In onze woonkamer hangt een Sony KD-43XD8305 (4K) uit 2016 aan de muur en die zal zijn werk nog geruime tijd kunnen doen. Aan de televisie is een home cinema set van Sony (BDV-E380 uit 2011) gekoppeld en ook die voldoet nog prima.

Onder de televisie staat een houten kist waarin alle apparatuur en bekabeling “weggewerkt” is.

Een Arris VIP5202 is met de Toslink kabel rechtstreeks op de home cinema set aangesloten zodat we radio kunnen luisteren zonder dat de televisie aan hoeft te staan.

Bij televisie kijken gebruiken we alleen de afstandsbediening van KPN en bij radio luisteren gebruiken we de Logitech Harmony app op onze Android telefoons die via een Logitech Harmony Hub de home cinema set en de 5202 bedienen. Dit laatste is één van de redenen om (voorlopig) nog niet over te stappen op TV+ immers die wordt (nog) niet ondersteund door Logitech. Ik hoop dat KPN de TV+ Box alsnog zal laten registreren in de Logitech Harmony database.

 

In onze tuinkamer hangt een Sony KDL-42W705B (Full HD) uit 2014 aan de muur met daaraan zowel een Arris VIP5202 als een TV+ Box (Sagemcom DIW 7022).

 

In onze slaapkamer hangt een Sony KDL-32EX711 (Full HD) uit 2010 aan de muur. Deze televisie wordt weliswaar maar sporadisch gebruikt maar toch ook voldoet hij nog altijd prima. En als deze niet gebruikt wordt dan hangt er een quilt overheen met een testbeeld.

 

Reputatie 5
Badge +3

Haha, wat een fantastische quilt voor over de tv @wjb 😁

Reputatie 7
Badge +16

Brrrr, ik wordt hier onrustig van,… Al die wirwar aan rommeligheden op de foto's yak!

Ahahaha! Ik zie mogelijkheden voor een side-hussel 💡🤔📺

 

Waar zijn de mooie wandmeubels met zo mooi weggewerkte of geen zichtbare media ontvangers en apparaten?

Dat moet en kan echt wel een stuk netter en beter hoor! 🤣

 

Ik ben nieuwsgierig: komen jullie die weleens tegen in het werkveld, @Ik_Combineer of @joey92 ? Of toch vaak weggestopt in een kast?

 

Ik spreek nu in woorden, dan denken jullie maar in beelden. (het is nog niet helemaal af, dus niet foto-waardig. en een garantieding wat weer wekenlang duurt. Dus dat duurt nog wel een lange poos, i.v.m. andere tussenkomende prioriteiten)

Ben tzt benieuwd naar de foto’s, @JB22_ ! 🤣

Reputatie 5
Badge +1

Wat leuk dat wij jullie hebben geïnspireerd om hier een topic over te maken. 

Toen wij gingen verhuizen had ik de kans om alles netjes weg te werken en dat is ook gelukt.           

De oude V10 modem (naar mijn idee de beste) hangt in de meterkast en van daaruit gaan 3 utp kabels onder de vloer door naar de woonkamer. Ik wilde alles graag bedraad aansluiten, TV, Sonos ARC, Arris 4k tv ontvanger. Na een dagje boren en sleuven frezen had ik alles in de muur wegwerkt en kon de stukadoor komen. 

De Sonos ARC heb ik bewust bedraad aangesloten omdat Sonos dan een eigen wifi netwerkje opzet zodat de andere speakers daar ook gebruik van kunnen maken, surround speakers, subwoofer. 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Brrrr, ik wordt hier onrustig van,… Al die wirwar aan rommeligheden op de foto's yak!

Ahahaha! Ik zie mogelijkheden voor een side-hussel 💡🤔📺

 

Waar zijn de mooie wandmeubels met zo mooi weggewerkte of geen zichtbare media ontvangers en apparaten?

Dat moet en kan echt wel een stuk netter en beter hoor! 🤣

 

Ik ben nieuwsgierig: komen jullie die weleens tegen in het werkveld, @Ik_Combineer of @joey92 ? Of toch vaak weggestopt in een kast?

 

Ik spreek nu in woorden, dan denken jullie maar in beelden. (het is nog niet helemaal af, dus niet foto-waardig. en een garantieding wat weer wekenlang duurt. Dus dat duurt nog wel een lange poos, i.v.m. andere tussenkomende prioriteiten)

Ben tzt benieuwd naar de foto’s, @JB22_ ! 🤣

Ja echt verschrikkelijk, vaak is dan alles ingebouwd en soms moet er dan een stuk muur gesloopt worden voor een nieuwe tv ontvanger. Er is dan echt niet nagedacht wat te doen bij nieuwe apparatuur. (Of brand) want je kan dan vaak niet bij de kabels of apparatuur. 
Ziet er vaak wel mooi uit maar dus erg onhandig.

Badge +2

 

 

S10 ! :)

Ja echt verschrikkelijk, vaak is dan alles ingebouwd en soms moet er dan een stuk muur gesloopt worden voor een nieuwe tv ontvanger. Er is dan echt niet nagedacht wat te doen bij nieuwe apparatuur. (Of brand) want je kan dan vaak niet bij de kabels of apparatuur. 
Ziet er vaak wel mooi uit maar dus erg onhandig.

Ook mijn reden om het toegankelijk te houden @Ik_Combineer . Al is 't bij mij misschien ietsje té toegankelijk. Maar liep ook tegen dat soort gedoe aan met weggewerkte kabels bij anderen.

Of ik ‘even’ kon helpen met verwisselen van ontvanger ofzo. Nou laat dat even dan maar weg. Hoe kom je al fatsoenlijk bij de aansluitingen bij zo'n tegen de muur ‘geplakte’ televisie?? 😶.

Reputatie 7
Badge +7

Dit is de opstelling hier in de huiskamer. Omdat tv en soundbar in een nis staan, kon ik de kabels redelijk onopvallend wegwerken. Namelijk gewoon in de ruimte achter de apparatuur. Maar ik kan er dus altijd snel en gemakkelijk bij.
Tv: Samsung UE43AU8070U
Boven de tv de soundbar: JBL Bar 5.0 Multibeam
Naast de tv staat ook nog een dvd-speler voor de uitzonderlijke keer dat we een dvd willen afspelen. Achter de dvd kun je de grijze internetkabel zien die vanaf de Experiabox in een kabelgoot door de hal loopt, dan door een gat in de muur naar huiskamer, dan weer in een witte kabelgoot, achter het gordijn, onder de vensterbank, en naar de tv gaat.

Edit: De 5202 staat, mooi uit het zicht, achter de soundsbar.

Reputatie 7

Bij mijn ouders heb ik vorig jaar in hun appartement een nieuwe LG Oled televisie aan de muur gehangen boven hun design wandmeubel. Alles is keurig weggewerkt op één ding na en dat is de Arris VIP2952 immers die moet in het zicht staan. Met name mijn moeder zou heel graag willen dat de TV ontvanger uit het zicht in het wandmeubel geplaatst kan worden zodat de strakke lijn van het wandmeubel niet meer onderbroken wordt door dat lelijke zwarte doosje.

KPN zou mijn moeder (en vader) heel gelukkig maken als ze hun 2952 zouden kunnen omruilen voor een 5202.

Tja, ze ruilen nu ook al de Motorola VIP1853 om voor de VIP5202. Dus waarom zou dat met een 2952 niet kunnen? 

Reputatie 7

Ahahaha! Ik zie mogelijkheden voor een side-hussel 💡🤔📺

Ben tzt benieuwd naar de foto’s, @JB22_ ! 🤣

 

@Shyrin van KPN Kan prima hoor, €50,- netto per uur, graag contant uit betalen. Voorrijkosten zijn €75,-  Planning  staat weer open vanaf juni 2025. 

Betreffende die foto, dat kan nog wel een jaartje duren, zeg volgend jaar zomer. Vanaf juni heb ik de focus op een andere functie en opleiding en verplichte kantoordagen van ongeveer een kwartaal lang. Maar we hadden onlangs een nieuw meubel gehad, alleen die beviel ons niet qua smaak. De stijl wel, die komt terug maar in een andere kleur/materiaal. En dat meubel leuk kunnen verkopen. Dus de oude gare Ikea besta lekker terug gezet voor tijdelijk. En nu totaal niet fotowaardig. Dit jaar even doorknallen, en dan is er wel weer luchtige en financiële ruimte om weer leuke dingen te doen. 

 

Reputatie 7
Badge +10

 

Ik kijk heerlijk vanuit mijn luie stoel, via mijn 55” LG OLED Televisie naar mijn favoriete TV-programma’s of series via één van de streamingdiensten.
Televisie kijken en streamen doe ik via mijn Apple TV 4K - 128 GB (2022), en gebruik hiervoor NLZIET als televisie provider.
Als soundbar heb ik de LG DQP5 Soundbar Grijs, met zijn mooi rond afgewerkte hoeken.

Ik kruip iedere avond met veel plezier 🤗 achter mijn televisie, met een heerlijk kopje koffie ☕

Reputatie 5
Badge +3

Wat leuk dat wij jullie hebben geïnspireerd om hier een topic over te maken. 

Toen wij gingen verhuizen had ik de kans om alles netjes weg te werken en dat is ook gelukt.           

De oude V10 modem (naar mijn idee de beste) hangt in de meterkast en van daaruit gaan 3 utp kabels onder de vloer door naar de woonkamer. Ik wilde alles graag bedraad aansluiten, TV, Sonos ARC, Arris 4k tv ontvanger. Na een dagje boren en sleuven frezen had ik alles in de muur wegwerkt en kon de stukadoor komen. 

De Sonos ARC heb ik bewust bedraad aangesloten omdat Sonos dan een eigen wifi netwerkje opzet zodat de andere speakers daar ook gebruik van kunnen maken, surround speakers, subwoofer. 

 

 

Wauw, dit is echt next level netjes weggewerkt! Genieten om te zien 😎

Reputatie 7
Badge +9

Ik probeer het toch ook altijd wat opgeruimder en minimalistischer te houden :) Aan de muur de 55" LG OLED, daaronder de Arris, die weer verbonden is met de Pioneer Receiver die er staat, zodat het TV geluid gewoon over de 5.1 speakers komt. Ook op het meubel nog 2 Ikea/Sonos speakers voor het radio luisteren.

Het kleine schermpje naast de TV is een 7 inch Raspberry Pi touchscreen, waarop standaard een Home-Assistant Dashboard voor bediening van het licht en de sonos staat, evenals een reminder wanneer bepaalde huisvuilcontainers aan de weg moeten. Ook kan ik hierop overswitchen naar dashboards met checklists voor dagelijkse taken die gedaan moeten worden, of een die laat zien hoeveel de zonnepanelen vandaag opgebracht hebben.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Raymondt 

Nu nog een paar mooie planten 🎍erbij plaatsen, zoals ik dat heb gedaan, en het is helemaal af.
Het oogt nu nog wat kaal, en een paar mooie planten doen wonderen!

Voor de rest ziet het er strak en netjes uit!

Reputatie 5
Badge +3

Het kleine schermpje naast de TV is een 7 inch Raspberry Pi touchscreen, waarop standaard een Home-Assistant Dashboard voor bediening van het licht en de sonos staat, evenals een reminder wanneer bepaalde huisvuilcontainers aan de weg moeten. Ook kan ik hierop overswitchen naar dashboards met checklists voor dagelijkse taken die gedaan moeten worden, of een die laat zien hoeveel de zonnepanelen vandaag opgebracht hebben.

 

 

Heel gaaf @Raymondt. Daar ben ik net niet genoeg in thuis om het zelf op te zetten, maar het inspireert wel om er eens in te duiken. 

Reputatie 7
Badge +9

Nu nog een paar mooie planten 🎍erbij plaatsen, zoals ik dat heb gedaan, en het is helemaal af.

In de rest van de kamer staan wel aardig wat planten verder, dus het geheel is niet zo kaal als dit kleine stukje doet vermoeden :D

 

maar het inspireert wel om er eens in te duiken. 

Gewoon doen. Zet het op een raspberry pi, en begin eens met wat smartverlichting aan te sturen, en als dat eenmaal goed werkt dan motiveert dat alleen maar om er dieper in te duiken.

Reputatie 7
Badge +17

Wat gaaf zo'n raspberry pi @Raymondt! Zeker die reminders voor huisvuil. Ik ben sinds kort pas eigenaar van afvalcontainers en heb al enkele momenten gemist. 😅

Ik kijk TV via mijn Chromecast. Sinds kort eentje met afstandsbediening, dus nu alles op die manier te bekijken en te bedienen. Mijn TV is een oude Sony die ik van mijn ouders heb gekregen, geen idee welk type precies. Maar hij is oud. 
Kijk eigenlijk nooit regulier TV meer. Voornamelijk Youtube, Netflix, Disney+ etc. Of luister naar podcasts via de TV.


Heel veel kabels want woon hier nog niet zo lang en moet echt eens goed gaan kijken waar ik alles laat (negeer om die reden ook de stapel CD's).

Reageer