Beantwoord

Gevolgen gebruiken Chrome v109 op Windows 7

  • 7 May 2023
  • 17 reacties
  • 90 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

De update van de forumsoftware kwam ook ten uitdrukking in het feit dat het KPN icoontje van kleur was veranderd, van zwart naar groen. Dat icoontje staat dan op een tabblad van mijn browser (Chrome).

Bovendien vreesde ik ook dat ik alleen dit probleem had omdat ik nog een oude(-re) versie van Chrome gebruik. De laatste update die ik kreeg voor mijn Windows 7 systeem was Chrome v109. Als men updates voor Chrome (v110 en hoger) wil hebben moet men ten minste Windows 8 (ben ik niet zeker van), Windows 10 of Windows 11 gebruiken.

icon

Beste antwoord door PeterG 7 May 2023, 16:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Windows 7 is zo lek als een mandje @Willy22 . Wordt al sinds januari 2020 niet meer ondersteunt met beveiligingsupdates door Microsoft. En 7 is sinds begin 2011 niet meer uitgegeven. 

Je zit nu zelfs daardoor ook met verouderde browser. Die de nodige support en updates derhalve ook mist.

Je loopt mijns inziens een groot risico. 

Echt wel tijd voor een nieuwe laptop tenzij je daar nog Windows 10 op kan gebruiken. Of al 11, dat is ook al uit.

Anno nu worden alleen Windows 10 en 11 ondersteund.

Eens met @PeterG hoor, maar ik gebruik ook nog steeds Windows 7 op mijn 2e PC.Ik gebruik Firefox, dat word nog steeds actief geupdate voor Windows 7.Ik raad aan daarop over te stappen.

 

Ik krijg ook gewoon het groene logo te zien:

Persoonlijk vind ik Windows 7 echt nog steeds de beste en meest prettigst werkend Windows versie die er is😉Ik vermoed dat @Willy22 ook bewust blijft hangen bij W7.

 

Dit tellertje klopt trouwens ook niet, maar dat is vast ook al bekend😄

 

Reputatie 7

@martijn197108, Maar wat is er anders aan Windows 10 en zelfs Windows 11, dat werkt toch precies hetzelfde?

Windows 7 op zich is goed te gebruiken, als je er maar niet het internet mee op gaat, want dat is vragen om problemen.

 

 

 

"Martijn197108 zegt: Dit tellertje klopt trouwens ook niet, maar dat is vast ook al bekend😄"

Tja. Je post dit dan ook in het topic over de tellers. 

Klopt @PeterG , maar dat ging over een andere teller.

@martijn197108, Maar wat is er anders aan Windows 10 en zelfs Windows 11, dat werkt toch precies hetzelfde?

Windows 7 is stabieler naar mijn mening, en werkt vlotter.En je hoeft niet steeds je microsoft account in te voeren en upgrade advies naar windows 11 weg te klikken…

Bankzaken en andere privacy gevoelige dingen doe ik uiteraard via een W10 PC, maar dingen zoals dit forum, muziek luisteren, tekstverwerken,  doe ik gewoon via W7.

Reputatie 7

martijn197108 schreef:

Windows 7 is stabieler naar mijn mening, en werkt vlotter.

Dat kan ik niet beamen, Windows 10 en 11 zijn minstens zo stabiel als Windows 7 was.

Ook de performance van Windows 10 en 11 zijn beduidend beter en dat is ook wel logisch want er ligt een veel betere "render-engine" onder voor het aansturen van het scherm.

 

martijn197108 schreef:

En je hoeft niet steeds je microsoft account in te voeren en upgrade advies naar windows 11 weg te klikken…

Ik heb toch heel wat (virtuele) Windows 10 machines en gebruik daarop gewoon local accounts. Ook Krijg ik nooit upgrade adviezen voor Windows 11. En als ik die wel zou krijgen dan zou ik daar ook gehoor aan geven want Windows 11 is mijns inziens weer een stapje voorwaarts.

Misschien is het ook gewenning, @wjb .Ik gebruik Windows 7 al sinds jaar en dag.

 

 

Reputatie 7

Misschien is het ook gewenning, @wjb .Ik gebruik Windows 7 al sinds jaar en dag.

Ik denk dat er wat anders heeft gespeeld en dat is dat de grootste misser van Microsoft (Windows 8) jou weerhouden heeft om mee te gaan met de vernieuwingen van Windows.

Dat is ook heel begrijpelijk, er zijn er zeer velen die daardoor een aversie tegen nieuwe Windows versies kregen. Ik denk echter dat dat al geruime tijd geen argument meer zou moeten zijn, Windows is weer een stuk volwassener geworden en ik zou echt zeggen ... gooi Windows 7 de deur uit. Ik denk dat je nog steeds de iso kunt downloaden voor een kostenloze upgrade naar Windows 10.

Reputatie 7
Badge +17

@Willy22, @JanD, @martijn197108, @wjb ik heb jullie reacties even allemaal verplaatst naar een eigen topic. Dit omdat het in het topic over “Reacties staat op 0” off-topic ging. 

Wel was het een goede discussie volgens mij. Dus leek me een eigen plek beter. 

@wjb

Windows 8 vond ik echt niet prettig inderdaad. Bij vista was het hetzelfde verhaal, veel mensen bleven toen bij XP @wjb

Ik kan W10 nog wel proberen.De huidige HDD vervangen door een SSD scheelt ook wel flink waarschijnlijk 👍🙂

Reputatie 7
Badge +10

@Bram_ 

Geen probleem. Heel verstandig.

Als je achter een router zit (en dat is bij mij het geval) wordt ook al heel veel “rotzooi” tegengehouden. Dan kun je je antivirus programma ook wat “minder scherp” af stellen.

Hoi Bram,

Ik had nog een andere reactie geplaatst in het vorige topic, kan je die ook verplaatsen?

(eenmaal gedaan mag je dit bericht verwijderen, dat maakt het weer wat minder rommelig)

Reputatie 7
Badge +17

Hoi Bram,

Ik had nog een andere reactie geplaatst in het vorige topic, kan je die ook verplaatsen?

(eenmaal gedaan mag je dit bericht verwijderen, dat maakt het weer wat minder rommelig)

Is geregeld! 😉

@Willy22 ,

Aan jou nog de tip om over te stappen op Firefox.Die word nog actief geüpdatet en alle sites werken gewoon nog.

Reputatie 7

Als je achter een router zit (en dat is bij mij het geval) wordt ook al heel veel “rotzooi” tegengehouden. Dan kun je je antivirus programma ook wat “minder scherp” af stellen.

Ehhh .... nee .... 🤔 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Bram_ , er is een reactie van @PeterG achter gebleven die ook in deze discussie thuis hoort.

Reputatie 7
Badge +17

@RBxx die heb ik over het hoofd gezien. Bedankt dat je het nog even aangaf! Is verplaatst.