Beantwoord

Klant krijgt geen mogelijkheid het toilet te gebruiken in KPN winkel

  • 24 June 2023
  • 14 reacties
  • 231 keer bekeken

Reputatie 1

kom na meer dan een uur in de KPN winkel in Veenendaal aan met mijn scootmobiel en stel mijn vraag over de factuur van mobiel en krijg uitgebreid antwoord, tot ik vraag of deze klant nog even naar het toilet mag…..
antw: nee dat kan niet, is alleen voor het personeel…
ik :  mag ook niet buiten. 
hij : vraag het even aan de manager.
antw: Nee, mag niet...
Maar aan de overkant is de Hema , gaat u daar maar heen.
ik: geef het op en ga naar de Hema, op de bg niet te vinden. Ga niet met mijn scootmobiel naar boven …

de klanten mogen naar de Hema, die is hier wel goed voor 
de service is niet wat het eens is geweest.. 
en nu  maar een uurtje terug naar Dodewaard 
ja , geen drempel in de winkel maar blijkbaar wel in het personeel.
 

Was getekend,
na 40 jaar medewerker van KPN telecom  + 20 jaar pensioen.
internet, bellen , 2 x mobiel
Mart

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 27 June 2023, 09:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Dag Mart,

Ik ben geen KPN medewerker maar ik wil wel even delen dat ik je helemaal gelijk geef.

 

Een KPN medewerker zal nog wel reageren, ik ben benieuwd naar de reactie.

Het klinkt wellicht heel suf en is zeker niet klantvriendelijk. Los van allerlei regeltjes die bijvoorbeeld met veiligheid en verzekering te maken hebben, zijn er ook eisen waaraan een toilet voor klanten volgens de wetgever aan dient te voldoen. 

Reputatie 1

goed genoeg voor de huidige medewerkers?
maar voldoen niet aan normale eisen ?
KPN verzekerde vroeger niet, was het bedrijf te groot voor , dat ging via KPN-financiën
Binnenlopen bij een bouwmarkt kan gewoon , nog niet eens nodig om iets te kopen.

 

Nederland is een land van regeltjes. En er zitten inderdaad verschillen tussen regels voor medewerkers en consumenten. En nogmaals los van bijvoorbeeld regels vanuit de verzekeraar. Ik kan mij bijvoorbeeld zo voorstellen dat bij de KPN winkel het toilet zich bevindt in een alleeen voor medewerkers toegankelijke omgeving. Bij de bouwmarkt of Hema is de klantenstroom hoger en zijn er hierdoor openbare toiletten.

En vroeger waren vele dingen anders dan nu. KPN moet zich in deze tijd wel voor vele dingen verzekeren. En zich dus aan regels houden. Stel er vindt een overval plaats waarbij niet alleen de hele voorraad mobiele telefoons wordt uitgemaakt maar ook een of meerdere personen zwaargewond raken of nog erger gedood worden dan is de situatie van vroeger catastrofaal. Je betaalt je dan als KPN driemaal in het rond aan schadevergoedingen. En dat is een te groot risico voor een beursgenoteerd bedrijf. In de tijd waar u aan refereert was KPN waarschijnlijk nog in handen van de overheid.

Reputatie 1
  • Dat was de tijd dat KPN reeds KPN was en niet meer PTT.
    Niks Overheid …
    -  Staat niets voor niets op de website dat er geen voorraad telefoons in de winkels is.
    -- Hoe zo .. bij de Gamma zou je zomaar een kettingzaag van het schap kunnen trekken en op het publiek losgaan.
    ---- wat een onzin, kom met mijn scootmobiel binnen rijden en dan zou dit gewoon een overval kunnen zijn ? , ben ik iets te oud voor, de medewerker had mij al gecontroleerd op mijn identiteit voordat ik het vroeg … 
    Medewerkers zonder enige mensenkennis?

  • Heb GEEN excuses nodig waarom een oud medewerker niet even een plasje zou kunnen doen…
    Ook in een klein winkeltje krijg je alle gelegenheid.
    Ook als ik niet bij KPN had gewerkt is dit zeer klantonvriendelijk !!!!
    Hou maar op met het verzinnen van smoesjes. Dat kan ik ook,
    Dat is een flinke schop tegen mijn zere benen.
    Een sorry zou op zijn plaats zijn.
    Schaam mij dat ik bij KPN gewerkt heb. 
    (laatste  jaren in de OR voor 13000 medewerkers.. waar onder de winkels)
    In uw termen ….: Dan is het maar een risico.. Maak het dan zo dat het gewoon kan.. !!
    Bij deze geen KPN aandelen meer.

     
Reputatie 7
Badge +24

Nederland is een land van regeltjes.

Ik denk dat dit niks met regeltjes te maken heeft. Sommige mensen laten gewoon een rotzooi achter op de wc. KPN medewerkers hebben geen zin om wc's schoon te maken.

Ik begrijp dat elke onderbouwde reden voor u omboldoende is om de situatie anders te gaan bekijken. Ik verzeker u dat het geen smoesjes zijn. Daarnaast ben ik persoonlijk van mening dat het ook niet zou moeten uitmaken of u voorheen bij KPN heeft gewerkt. U bent op dit moment gewoon klant net als alle andere consumenten. Hoe zou bijvoorbeeld;d de winkelmedewerker of filiaalmanager kunnen controleren dat u voorheen bok KPN heeft gewerkt? 
Denk (nee weet) dat rotzooi er niets mee te maken heeft. Zeker na de hier ook genoemde overvallen waarbij vaak mobiele telefoons zijn buitgemaakt zijn veiligheidsmaatregelen aangescherpt. 

 

goed genoeg voor de huidige medewerkers?
maar voldoen niet aan normale eisen ?
KPN verzekerde vroeger niet, was het bedrijf te groot voor , dat ging via KPN-financiën
Binnenlopen bij een bouwmarkt kan gewoon , nog niet eens nodig om iets te kopen.

 

Hallo @mjk1 een bouwmarkt heeft ook een openbar toilet speciaal voor klanten, de meeste gewone winkels niet.

Je kunt een toiletpas aanvragen, waarmee de meeste winkels je toegang geven tot het niet-openbare toilet

Reputatie 7
Badge +24

 Denk (nee weet) dat rotzooi er niets mee te maken heeft. Zeker na de hier ook genoemde overvallen waarbij vaak mobiele telefoons zijn buitgemaakt zijn veiligheidsmaatregelen aangescherpt. 

Ook in heel veel andere winkels kan je niet naar de wc. En daar zijn geen overvallen geweest.

Zoals gezegd. Nederland regeltjes land. De overvallen (verzekering) is slechts een van de meerdere redenen waarom je een klant niet risicovrij van een niet openbaar toilet gebruik kan laten maken. 
 

En ja, natuurlijk is het niet klantvriendelijk maar deze weigering is wel goed te verklaren. En dus ook begrijpelijk vanuit het oogpunt van de filiaalmanager.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @mjk1, ik begrijp dat je baalt. Als je moet, dan wil je graag naar het toilet. Alleen niet alle bedrijven hebben een openbaar toilet. Daarom wordt er uit veiligheidsoverwegingen geen klantbezoek aan het toilet toegelaten. 

Is heel erg balen voor jou. Zeker als je nog een stuk terug moet. Maar veiligheid van de medewerkers staat voorop. En dan snap ik wel dat jij geen bedreiging vormt, maar er is een keuze gemaakt om het niet te doen. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @mjk1 ,

Toevallig was ik een aantal weken geleden in Veenendaal. Ik ben daar in de openbare bewaakte fietsenstalling naar het toilet geweest. Deze (gratis) voorziening heb je ook in Emmen en waarschijnlijk in heel veel grotere plaatsen. 
 

Je kunt niet van iedere winkel verwachten dat zij toiletten aanbieden aan klanten. 

Hallo @mjk1 als je om medische redenen vaker naar het toilet moet dan gemiddeld, kun je via onderstaande link een toiletpas aanvragen, zoals ik reeds eerder schreef.

De winkels zijn dan nog steeds niet verplicht om je toe te laten tot hun toilet, maar in ongeveer 85% van de gevallen wel. Bij de toiletpas hoort ook een app, waarmee je uit kunt vogelen waar het dichtstbijzijnde beschikbare toilet is.

In mijn woonplaats hebben alle fietsenstallingen een openbaar toilet, kun je in het stadhuis terecht voor toiletbezoek en het lokale winkelcentrum in het centrum van de stad heeft ook een openbaar toilet.

Dé Nationale Toiletpas van Nederland - Stichting Medisch Toiletpas NL (medischtoiletpasnederland.nl)

 

Reputatie 1

Laat maar, 
Ben mijn plasje al kwijt.
Het blijft “uit veiligheidsoverwegingen geen klantbezoek”
Zal wel eens toiletpapier teveel gebruikt hebben…..
En daar iedereen dat doet is dit een algemene regel,  zonder aanziens des persoons..
daarom ga ik ook nooit naar een restaurant… want daar kom ik voor de koffie..
zelfde discussie als 25 jaar geleden. 
Mensen zijn in het algemeen onbetrouwbaar..
Allen bedankt voor het meedenken.
Bij deze is de discussie gesloten