Revisie, recyclen, retourlogistiek

  • 1 July 2023
  • 38 reacties
  • 255 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +16

 In het topic / poll ontstond er een nieuw onderwerp, daarom heb ik de reacties afgesplitst zodat we hier verder kunnen gaan 😉
 


Nu je over dat reviseren begint, dat zou wel eens leuk zijn om daar eens wat meer van te lezen en zien. Ik heb geen flauw idee wat ik me daar bij moet voorstellen.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

"Nu je over dat reviseren begint, dat zou wel eens leuk zijn om daar eens wat meer van te lezen en zien. Ik heb geen flauw idee wat ik me daar bij moet voorstellen."

 

Heel spannend is dat niet klant gaat weg, klant stuurt apparaten retour, deze worden gecontroleerd en weer gestuurd naar nieuwe klanten. En met een beetje geluk enigzins gerefurbished. Dus zoveel mogelijk gebruiks sporen verwijderd.

Dat hele verzenden van apparaten is al niet duurzaam. Eigenlijk zou veel meer aandacht aan de apps moeten worden gegeven. Waarom kijken via een extra kastje terwijl er steeds meer goede slimme televisies in de woningen staan. 

Reputatie 7
Badge +7

"Nu je over dat reviseren begint, dat zou wel eens leuk zijn om daar eens wat meer van te lezen en zien. Ik heb geen flauw idee wat ik me daar bij moet voorstellen."

 

Heel spannend is dat niet klant gaat weg, klant stuurt apparaten retour, deze worden gecontroleerd en weer gestuurd naar nieuwe klanten. En met een beetje geluk enigzins gerefurbished. Dus zoveel mogelijk gebruiks sporen verwijderd.

Ik heb er echt geen flauw benul van. Zitten daar mensen bijvoorbeeld te sprayen om schoon te maken? Ik vind het wel knap hoe ze alles dan zo netjes ingepakt krijgen.

Ik heb zelf wel het idee dat veel beschadigingen tijdens het reviseren ontstaan.Bijvoorbeeld bij mijn recent ontvangen VIP2952, daar zit het display vol met diepe krassen.Hoe zou een normale gebruiker dat voor elkaar krijgen?

 

 

Volgens mij heeft KPN hetzelfde revisie bedrijf als Ziggo, en zou die in Engeland moeten zitten.Of dat klopt, geen idee maar ik las het ergens.

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb zelf wel het idee dat veel beschadigingen tijdens het reviseren ontstaan.Bijvoorbeeld bij mijn recent ontvangen VIP2952, daar zit het display vol met diepe krassen.Hoe zou een normale gebruiker dat voor elkaar krijgen?

 

Volgens mij heeft KPN hetzelfde revisie bedrijf als Ziggo, en zou die in Engeland moeten zitten.Of dat klopt, geen idee maar ik las het ergens.

Volgens mij doet CEVA logistics behalve het logistieke plaatje qua transport ook de revisie van hardware zoals het opnieuw plaatsen van software op tv ontvangers en modems en het controleren of apparatuur nog her ingezet kan worden.

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb zelf wel het idee dat veel beschadigingen tijdens het reviseren ontstaan.Bijvoorbeeld bij mijn recent ontvangen VIP2952, daar zit het display vol met diepe krassen.Hoe zou een normale gebruiker dat voor elkaar krijgen?

 

Volgens mij heeft KPN hetzelfde revisie bedrijf als Ziggo, en zou die in Engeland moeten zitten.Of dat klopt, geen idee maar ik las het ergens.

Volgens mij doet CEVA logistics behalve het logistieke plaatje qua transport ook de revisie van hardware zoals het opnieuw plaatsen van software op tv ontvangers en modems en het controleren of apparatuur nog her ingezet kan worden.

Nope! Ik lees alweer inspiratie voor een nieuw topic, haha 🤣🙈. 

Splits anders maar af @Shyrin_ 😉

 

En trouwens, klopt dit wel?:

Volgens mij heeft KPN hetzelfde revisie bedrijf als Ziggo, en zou die in Engeland moeten zitten.Of dat klopt, geen idee maar ik las het ergens.

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb zelf wel het idee dat veel beschadigingen tijdens het reviseren ontstaan.Bijvoorbeeld bij mijn recent ontvangen VIP2952, daar zit het display vol met diepe krassen.Hoe zou een normale gebruiker dat voor elkaar krijgen?

 

Volgens mij heeft KPN hetzelfde revisie bedrijf als Ziggo, en zou die in Engeland moeten zitten.Of dat klopt, geen idee maar ik las het ergens.

Volgens mij doet CEVA logistics behalve het logistieke plaatje qua transport ook de revisie van hardware zoals het opnieuw plaatsen van software op tv ontvangers en modems en het controleren of apparatuur nog her ingezet kan worden.

Nope! Ik lees alweer inspiratie voor een nieuw topic, haha 🤣🙈. 

Voel ik hier een topic over revisie of recycling aankomen? Ik zou een filmpje wel leuk vinden van dat reviseren van ingeleverde KPN spullen.

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb zelf wel het idee dat veel beschadigingen tijdens het reviseren ontstaan.Bijvoorbeeld bij mijn recent ontvangen VIP2952, daar zit het display vol met diepe krassen.Hoe zou een normale gebruiker dat voor elkaar krijgen?

 

 

Volgens mij heeft KPN hetzelfde revisie bedrijf als Ziggo, en zou die in Engeland moeten zitten.Of dat klopt, geen idee maar ik las het ergens.

Kijk eens in een gemiddelde trein of vakantiehuisje. Helaas gaat een deel van de mensen niet zorgvuldig om met spullen van anderen. Want dat zijn ook feitelijk de spullen van KPN. Soms moet het wel bijna moedwillig gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +16

Splits anders maar af @Shyrin_ 😉

 

En trouwens, klopt dit wel?:

Volgens mij heeft KPN hetzelfde revisie bedrijf als Ziggo, en zou die in Engeland moeten zitten.Of dat klopt, geen idee maar ik las het ergens.

 

Ik weet niet of het dezelfde is… 🤔 Ik heb wel wat meer info en ik geloof ook een filmpje. Ik kom er op terug (en splits morgen af 😝)

Ik ben benieuwd!

 

Op jullie website staat deze foto:

Maar uhh, dit lijkt meer op een moederbord van een desktop dan op KPN apparatuur😅

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben benieuwd!

 

Op jullie website staat deze foto:

Maar uhh, dit lijkt meer op een moederbord van een desktop dan op KPN apparatuur😅

Ik ook. Zouden ze de modems ook van binnen schoonmaken? We wachten af en gaan dan wel daar verder over revisies.

Zouden ze de modems ook van binnen schoonmaken?

Dat verschilt.Ik heb even gekeken en bij mijn V10 zit er een blanco wit stickertje over de verbroken garantieverzegeling heen.Bij mijn Arris VIP2952 is dat niet het geval, en zit er nog het originele stickertje op, die is dus zeer waarschijnlijk niet opengemaakt.

Top, dankjewel @Shyrin_ !

 

Heb je al wat meer informatie?Ondanks dat je niet weet of jullie revisie bedrijf hetzelfde is als die van Ziggo, klopt het wel dat dit in Engeland gebeurt?

Reputatie 7
Badge +7

Naar aanleiding van dit topic vraag ik me af of ik ook een revisie box12 heb gekregen. Ik vond de modem er netjes uitzien toen ik deze kreeg.

Ik kan me zo voorstellen dat als je een revised apparaat krijgt uit een rokershuis dat dit niet zo fris is. Dat ruik je echt goed.

Mijn tv+ boxen waren gloednieuw.

Zouden nieuwe klanten ook nieuwe apparaten krijgen of zou daar geen verschil worden gemaakt met bestaande klanten?

Op de adapter van de adapter van de Box 12 staat een dot code.Daarmee zou je misschien kunnen kijken hoe oud 'ie is.

 

De Box 12 die ik bij mijn nieuwe abonnement ontving afgelopen maand(maar inmiddels is vervangen door een V10) was duidelijk gebruikt.

Reputatie 7
Badge +7

Op de adapter van de adapter van de Box 12 staat een dot code.Daarmee zou je misschien kunnen kijken hoe oud 'ie is.

 

De Box 12 die ik bij mijn nieuwe abonnement ontving afgelopen maand(maar inmiddels is vervangen door een V10) was duidelijk gebruikt.

Als je die bij mij over 4 jaar van de muur zou halen ziet ie er nog als nieuw uit. Ik snap niet hoe sommigen de boel zo gesloopt krijgen.

Bij mij ook @Roy74 😏

Ik heb een jaar of 5 (2010 tot 2015) een Thomson TG789vn gehad, en deze zag er nog netjes uit.Dat modem heeft hier het langst gestaan, maar ook andere bleven gewoon netjes.

Reputatie 7
Badge +7

Ik vind het als klant wel fijn/belangrijk dat ik nette apparatuur krijg. Heb zelf mijn huis netjes en dan zou ik me storen aan vieze of kapotte spullen. Dat het revised is vind ik geen bezwaar.

Ik kan me nog herinneren dat ik zelf een modem moest aanschaffen voor ADSL.

De afvalberg zou gigantisch zijn als alle modems na terugsturen afgedankt zouden worden. Dan zouden spullen van amper 1 jaar oud mogelijk meteen afgevoerd worden.

Reputatie 7
Badge +16

Top, dankjewel @Shyrin_ !

 

Heb je al wat meer informatie?Ondanks dat je niet weet of jullie revisie bedrijf hetzelfde is als die van Ziggo, klopt het wel dat dit in Engeland gebeurt?


Het bedrijf waarmee wij samenwerken is Drake & Farrel. Het is een internationaal bedrijf, zover ik weet doen zij alles voor ons vanuit Nederland (Bleiswijk).

Ze hebben op hun website 2 filmpjes staan en daar zie je hoe de retourlogistiek werkt met een kijkje in hun bedrijf. Als je goed kijkt, herken je 1 of 2 apparaten (en zie je een poetsdoek, @Roy74). 

Milieubewuster produceren door te recyclen

 


 

Reputatie 7
Badge +12

Top, dankjewel @Shyrin_ !

 

Heb je al wat meer informatie?Ondanks dat je niet weet of jullie revisie bedrijf hetzelfde is als die van Ziggo, klopt het wel dat dit in Engeland gebeurt?


Het bedrijf waarmee wij samenwerken is Drake & Farrel. Het is een internationaal bedrijf, zover ik weet doen zij alles voor ons vanuit Nederland (Bleiswijk).

Ze hebben op hun website 2 filmpjes staan en daar zie je hoe de retourlogistiek werkt met een kijkje in hun bedrijf. Als je goed kijkt, herken je 1 of 2 apparaten (en zie je een poetsdoek, @Roy74). 

Milieubewuster produceren door te recyclen

 


 

Oh d’ôh, ik stuur alle apparaten die ik inneem op naar hun 😅 dit had ik inderdaad moeten weten. 
 

Overigens over gebruikers sporen die “onnatuurlijk” ontstaan, dat zou eventueel ook door monteurs kunnen komen. Wij stoppen modems en tv ontvangers allemaal bij elkaar in een doos, en sturen de doos retour wanneer die vol is. Kan me voorstellen dat er drempels zijn waardoor die doos even heen en weer gaat en er krassen ontstaan. Ik voel een verbeteridee aankomen.

 

Edit; verbeteridee in het verleden nog nooit ingediend, bij deze intern aangemaakt.

Dat verduidelijkt wel het e.e.a. @Shyrin_ !

Ik zie inderdaad 2952's , 2260's en V10 modems.Het schoonmaken lijkt op zich niet bijzonder.

 

9 maanden geleden werden 2260's blijkbaar nog steeds gerefurbished, ik neem aan dat ze dan ook nog steeds geleverd worden.De geruchten dat het niet meer gebeurt zijn dan waarschijnlijk onjuist😉

Het is een wat ouder apparaat, maar in de praktijk werkt het meestal nog dikke prima.Zonde om onnodig weg te doen natuurlijk🙂

Reputatie 7
Badge +7

Dat gaat er grondiger aan toe @Shyrin_ dan ik dacht. Bedankt voor het delen van het filmpje. Ze maken de apparatuur open zelfs en vervangen onderdelen, delen van de behuizing. Daar zit een hele wereld achter. Solderen, testen en inpakken. En inderdaad ontsmetten 😁

De spreker zegt ook dat het een bepaalde waarde heeft. En dat is natuurlijk helemaal waar. Aanschafwaarde minus zoveel maanden huur van de modem of tv box en je weet hoe lang de spullen minimaal in bedrijf moeten blijven. Hoe langer, hoe beter. De kosten van dit reviseren zal zeker lonen.

Ongelooflijk eigenlijk dat oude apparatuur in de jaren 80/90 gewoon bij het grofvuil kwam. Al deden mensen wel 20 jaar met apparatuur. Toen werden dingen nog gemaakt. Grappig dat dit nu ook weer zo gaat met de modems etc.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Dat verduidelijkt wel het e.e.a. @Shyrin_ !

Ik zie inderdaad 2952's , 2260's en V10 modems.Het schoonmaken lijkt op zich niet bijzonder.

 

Er zal wel een stevige ontsmetter worden gebruikt. Slechte behuizingen worden vervangen. Dan kan ik me voorstellen dat je als eindresultaat toch een net apparaat hebt. Als je de hele dag inpakt dan zal de doos er ook wel mooi uitzien. Respect voor de inpakker want ik krijg spullen nooit mooi terug in een verpakking.

Ik kreeg bij het vervangen van de modem een mail met verzoek om de oude apparatuur terug te sturen. Er werd wel iets geschreven over recycling maar er valt nog wel wat te winnen als er iets meer informatie komt wat er met de apparatuur wordt gedaan. Ik wist niet dat die dit allemaal werd gedaan.

@Ik_Combineer dat zou inderdaad wel verbetering behoeven dan. Als klant waardeer ik nette en schone apparatuur. Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat ik mogelijk gebruikte apparatuur gebruik.

Afstandsbedieningen zijn hopelijk wel nieuw. Dat zijn echt bronnen van ellende. In een vakantiehuisje daarom altijd een pakje Dettol bij de hand 😁

 

Reputatie 7
Badge +12

Dat verduidelijkt wel het e.e.a. @Shyrin_ !

Ik zie inderdaad 2952's , 2260's en V10 modems.Het schoonmaken lijkt op zich niet bijzonder.

 

Er zal wel een stevige ontsmetter worden gebruikt. Slechte behuizingen worden vervangen. Dan kan ik me voorstellen dat je als eindresultaat toch een net apparaat hebt. Als je de hele dag inpakt dan zal de doos er ook wel mooi uitzien. Respect voor de inpakker want ik krijg spullen nooit mooi terug in een verpakking.

Ik kreeg bij het vervangen van de modem een mail met verzoek om de oude apparatuur terug te sturen. Er werd wel iets geschreven over recycling maar er valt nog wel wat te winnen als er iets meer informatie komt wat er met de apparatuur wordt gedaan. Ik wist niet dat die dit allemaal werd gedaan.

@Ik_Combineer dat zou inderdaad wel verbetering behoeven dan. Als klant waardeer ik nette en schone apparatuur. Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat ik mogelijk gebruikte apparatuur gebruik.

Afstandsbedieningen zijn hopelijk wel nieuw. Dat zijn echt bronnen van ellende. In een vakantiehuisje daarom altijd een pakje Dettol bij de hand 😁

 

Ja, afstandsbedieningen zijn altijd nieuw en hoeven niet retour. Ik neem ze vaak wel in maar dat is zodat ze niet in de prullenbak belanden maar daadwerkelijk netjes worden gerecycled. 

Overigens over gebruikers sporen die “onnatuurlijk” ontstaan, dat zou eventueel ook door monteurs kunnen komen. Wij stoppen modems en tv ontvangers allemaal bij elkaar in een doos, en sturen de doos retour wanneer die vol is. Kan me voorstellen dat er drempels zijn waardoor die doos even heen en weer gaat en er krassen ontstaan.

 

En klanten zullen ook soms de apparatuur slecht verpakken, waardoor deze heen en weer schud en dit krassen maakt🙂

 

Zelf doe ik om die reden krantenpapier op dingen die ik terugstuur.Zo blijft het netjes😉