Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

  • 13 February 2023
  • 431 reacties
  • 5457 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!

Toon eerste bericht

431 reacties

Wat is je minst favoriete liedje? Daar hoeft dan geen linkje bij denk ik haha

Deze:

Hoe ik het ken, geen idee...Maar het meest eentonige lied wat er is denk ik…

 

Als je het eenmaal luistert zit het de hele dag in je hoofd, niet doen zou ik zeggen😜

 

Nieuwe vraag:

Ben jij behalve dit forum ook op andere fora's actief?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Nee! Ik heb mijn handen vol aan deze 😅😉!

Wat heb je voor morgen op de planning staan?

Reputatie 7

Wat heb je voor morgen op de planning staan?

Morgen ga ik genieten van de eerste dag van het vanavond door mij gewonnen (😎) droomsalaris van 30 jaar lang netto €10.000,.- per maand.

 

Wat zou jij doen als je de jackpot wint bij de staatsloterij?

Reputatie 7
Badge +16

Wat heb je voor morgen op de planning staan?

Morgen ga ik genieten van de eerste dag van het vanavond door mij gewonnen (😎) droomsalaris van 30 jaar lang netto €10.000,.- per maand.


Ik moest dus heel erg hard lachen… Niet handig met wat cappuccino in je mond! Dat droomsalaris is van mij, @wjb 😎

Reputatie 7
Badge +16

Wat heb je voor morgen op de planning staan?

Morgen ga ik genieten van de eerste dag van het vanavond door mij gewonnen (😎) droomsalaris van 30 jaar lang netto €10.000,.- per maand.

 

Wat zou jij doen als je de jackpot wint bij de staatsloterij?

Beleggen in verschillende aandelen en daar vervolgens van leven en vervolgens lekker doorgaan met mijn leven zoals ik nu doe (Ondernemen, leuke dingen doen :-) ). Klinkt saai maar dan heb je nooit meer geldzorgen zorgen en dat brengt toch een stukje rust. (Weet ik uit ervaring) 

Wat is de leukste ervaring die je ooit heb gehad? :D

Reputatie 7
Badge +17

@SjorsK zo veel keuze!

  • 2 weken rondrijden in Montana (U.S.A). Beren zien in Yellowstone en Glacier national park. 
  • naar de Red Hot Chili Peppers in Goffertpark. Vooraan staan terwijl de show keihard losgaat. 
  • op tv een wereldrecord in ontvangst nemen en pannenkoeken gooien naar Patty Brard en Paul de Leeuw

Ik heb wel het een en ander meegemaakt. 

Mijn tegenvraag. Wat wil je nog ervaren maar stel je om welke reden dan ook uit?

Reputatie 7
Badge +17

Mijn tegenvraag. Wat wil je nog ervaren maar stel je om welke reden dan ook uit?

Poeh lastig. Iets minder ervaren denk ik, maar meer leren (ook een ervaring). Ik wil heel graag goed digitaal leren tekenen. Ik was er een periode druk mee bezig en mede dankzij dat heeft mijn broer nu een mooi schilderij in zijn huis, maar toen kwamen er andere dingen bij kijken en nu heb ik er zo weinig tijd voor. Ik wil het van de zomer weer oppakken, want mijn broer gaat verhuizen en ik wil hem als cadeau nog een poster geven. 
Meer reizen lijkt me ook super, maar de lange (en dure) vluchten houden me tegen. Ik wil ook graag nog eens naar Australië, maar daar houden zowel de afstand als de lokale insectenpopulaties me tegen. 🤪

Vraag: Heb je ooit iets grappigs/spannends/engs meegemaakt op vakantie? Zo ja, wat was het?

Reputatie 7
Badge +20

Nou, iets best engs. Ik ging heel dapper voor het eerst ooit alleen op vakantie met m'n tentje, en direct op de allereerste nacht had ik een aantal opdringerige dronken jongens/mannen om de tent heen en heb ik met een mes in mijn hand (ze begonnen aan de rits te zitten) 112 gebeld. Top begin van solo reizen! Daarna heb ik nooit meer een ‘lekker rustig plekje zo ver mogelijk bij iedereen vandaan’ gekozen op campings haha, lesje geleerd. 

Verder is alleen rondtoeren met auto en tent behoorlijk fantastisch geweest, meerdere jaren mooie avonturen meegemaakt en prachtige plekjes ontdekt in België/Luxemburg/Frankrijk 😃

 

Ik zou nog als reactie op de vorige vraag trouwens heel graag een keer parachutespringen. Waarom stel ik het uit: IK DURF NIET

Dus de volgende vraag: durf jij uit een vliegtuig te springen (misschien al eens gedaan?) of liever met de beide beentjes op de grond?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb dat niet gedaan, maar wil wel heel graag. Al ben ik ook wel bang dat ik het niet durf. Want wilde ook bungeejumpen van de Bloukransbrug in Zuid-Afrika, maar eenmaal aangekomen was het toch iets te veel. Bovenop prima, maar het idee niets onder je voeten te hebben, daar krijg ik hoogtevrees van. Wolkenkrabbers, vliegtuigen geen probleem. Stoeltjeslift bijvoorbeeld, dat vind ik niks ook al is het maar een paar meter boven de grond. 

 

Wat is het hoogste waar je ooit geweest bent?

Reputatie 7
Badge +28

Dat kun je op meerdere manieren opvatten: 

Ik ben tweemaal op de Noordkaap geweest. 

En als je het anders bedoelt: Dat was de Empire State Building in New York. 
 

Nieuwe vraag : Het wordt goed heet vandaag. Blijf je thuis in je tuin of op je balkon? Of ga je wat ondernemen in deze hitte? 

Reputatie 7
Badge +15

Ik blijf inderdaad thuis, met een mini zwembadje in mijn loggia met koud water. 

Als ik vrij was geweest was ik wel liever naar een groter zwembad gegaan! 

 

Nieuwe vraag: 

Als je favoriet (bord)spel zou moeten kiezen, waar kies je dan voor? 

Reputatie 7

Dat is net een vraag voor mij 😍 Maar wel een lastige. Want ik heb heel veel favoriete bordspellen.

Dus ik ga het stiekem toch een beetje opbreken 😄

 

Ik mag graag spellen spelen die lang duren, met veel regels en/of mechanieken. En als het dan nog een campagnespel is, des te beter. Een van spellen die ik met mijn bordspelgroepje (waar ook @Jasper en oud moderators @Joran en @Nico_ deel van uitmaken) speel die ik heel tof vind is Mansions of Madness. Dit speelt zich af in een supernatural horror setting (Cthulhu mythos, voor degenen die dat wat zegt), waarbij je verschillende scenario's tot een goed einde probeert te brengen. De specifieke doelen van elk scenario zijn anders, maar in allen moet je bovennatuurlijke verschijnselen onderzoeken, monsters verslaan en puzzels oplossen. En maar hopen dat je het er levend en met je verstand intact vanaf brengt.

Een spel in hetzelfde straatje wat ik graag solo speel is Sleeping Gods. Hierbij heb je een boot met bemanning waarmee je door een uitgebreide zee met veel eilanden vaart. Je gaat van plek naar plek voor avonturen, het uitvoeren van opdrachten, en het vinden van de totems van de goden.

 

Van de meer ‘gewone’ bordspellen speel ik graag Everdell, Clank! in Space, Wingspan, of Calico. Maar ik geloof dat mijn huidige favoriet toch wel Meadow is.

Een heerlijk chill spel waarbij je door de natuur wandelt en mooie dieren, planten en omgevingen bekijkt. Je verzamelt de dingen die je ziet en probeert die voor je neer te kunnen leggen zodat, aan het einde van het spel, jouw eigen Meadow de mooiste dingen bevat en de meeste punten oplevert. De illustraties op de kaarten zijn prachtig, en het spel is ook nog eens snel te leren ook, én komt met een hele prettige solomodus. 

 

En, als afsluiter, snellere tussendoor spelletjes. Je hebt tegenwoordig een hele rits aan dobbel en tekenspellen die niet zo veel tijd kosten en niet super ingewikkeld zijn. Favorieten daarin zijn Paper Dungeons, Qwixx, en Dizzle, maar hierin is Cartographers toch wel nummer 1.

 

 

------------------------------------------

Voor in huis: kunstplanten, of echte?

Reputatie 7
Badge +20

Echte natuurlijk! Ik heb er ook best wel veel, zowel binnen als buiten. Daarbij ben ik ze ook vaak aan het stekken. Erg leuk. Wij hebben zelfs een plantenbieb in het dorp waar je stekjes kan ruilen. Zo krijg je een mooie variatie van planten in huis. Ben gek op al dat groen!

 

Wat is jouw favoriete museum in Nederland?

Reputatie 7

Voor mij is dat het Louwman museum, over de rijke geschiedenis van de auto. En toen ik er was was er een tijdelijke expositie met McLaren's. Onder andere race winnende auto's van onder andere de 24 uur van LeMans en in de F1 van Mika Häkkinen, Lewis Hamilton en (voor mij vooral) Ayrton Senna. Ik was een blij ei toen.

Next: Is er iemand die voor jou een inspiratie is, iemand waar je naar op kijkt?

Reputatie 7
Badge +19

Next: Is er iemand die voor jou een inspiratie is, iemand waar je naar op kijkt?

Johan Cruijf was/is wel mijn idool. Hoe hij naar de wereld keek en over voetbal dacht. 


Als je een ongelimiteerd budget zou hebben, welke auto zou je dan kopen? 

Reputatie 7
Badge +20

Een RS5 Coupé in zwart of donkergroen (of glitter wrap, wat kan mij het schelen) voor de lol en dan zo'n nieuwste type V60 in Vapour Grey (en alles behalve de lak dan zwart) er naast. Voor de boodschappen enzo is een station er bij wel handig 😊

 

Wat is de mooiste plek waar je ooit bent wezen snorkelen/duiken en wat heb je daar allemaal gezien?

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb nog nooit gesnorkeld of gedoken, maar ik denk dat ik het wel kan 😉.

Welke culturele gewoonte of traditie van een ander land vind je fascinerend en waarom?

Reputatie 6
Badge +3

Raadsel.

Ongeveer 43 jaar geleden werkte ik in de Internationale Telex Centrale.

Het was net voor Sinterklaas.

Wij waren bezig om Sinterklaasrijmtjes te maken die bij onze surprises pasten; toen zei één van onze chefs: "Ik durf te wedden dat jullie niet kunnen rijmen op het volgende woord: TWAALF" (dus het getal 12).

Nogsteeds moet ik hier aan denken.

Mijn vraag aan jullie is: wie kan er wel op rijmen?

Ik ben er in ieder geval nooit uitgekomen.

 

Reputatie 7

Ik ben er in ieder geval nooit uitgekomen.

Ik ben bang dat je er ook nooit uit zult komen.

Reputatie 7

Jawél! Tolve, bedolve, alve, kolve o.a 😋

Reputatie 7
Badge +19

Omdat -lf (op 't eind van een woord) een combinatie van klanken is die in onze taal weinig voorkomt. Zalf heeft ook - lf op het einde maar dat is dan met 1 klinker ervoor en niet zoals twaalf 2 klinkers. Of je moet zelf dingen gaan verzinnen. Overigens is dit helemaal de insteek van het topic @D-box. We leuk raadseltje verder. 

 De bedoeling is meer je beantwoord de vraag die gesteld wordt en je stelt een nieuwe vraag. In dit geval is het de vraag van @Shyrin_ die nog openstaat:

Welke culturele gewoonte of traditie van een ander land vind je fascinerend en waarom?



 

Reputatie 6
Badge +3

@Shyrin_ 

Wat mij fascineert zijn de Dogon uit Mali.

Zoals ze dansen en geheime rituelen hebben.

Ook vind ik hun sterrenkunde fascinerend: Ze wisten al jaren van het bestaan van bepaalde planeten af die de westerse wereld nog moest ontdekken.

werkelijk mystiek.

@D-box ,

De bedoeling is dat als je een vraag beantwoord je óók een nieuwe vraag stelt(zo blijft het topic lopende), dus barst maar los😋

Reputatie 6
Badge +3

Ok @martijn197108 

Gaan we dan!

Wat Ik heerlijk vind is Andouillette,

Wie kent Andouillette?

Reputatie 7
Badge +20

Nee, ik heb het opgezocht, ik kan mij voorstellen dat het lekker is maar ziet er op het oog niet meteen heel smakelijk uit. 

Hoeveel dagen ga je op vakantie?

Reageer