Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

  • 13 February 2023
  • 431 reacties
  • 5457 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!

Toon eerste bericht

431 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik ga dit jaar niet op vacantie.

 

Wat Ik ook lekker vindt is Boudin noir en Boudin blanc en uiteraard ook Boudin de Liège.

Wie houdt daar ook van?

Reputatie 6
Badge +3

Na 4 uur geen reacties dus maak ik het jullie (misschien) iets makkelijker; sinds een week of 4 groeit er in mijn patio een plant tussen mijn sierbestrating; ik heb al geprobeerd om m uit te roeien dmv Roundup, maar het lukt niet.

Wie weet wat voor plant dit is, en nog belangrijker, hoe kan ik die verdelgen?

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik ga dit jaar niet op vacantie.

 

Wat Ik ook lekker vindt is Boudin noir en Boudin blanc en uiteraard ook Boudin de Liège.

Wie houdt daar ook van?

Ik ga dan toch voor de Blanc, goede combinatie van ingrediënten. 

 

Na 4 uur geen reacties dus maak ik het jullie (misschien) iets makkelijker; sinds een week of 4 groeit er in mijn patio een plant tussen mijn sierbestrating; ik heb al geprobeerd om m uit te roeien dmv Roundup, maar het lukt niet.

Wie weet wat voor plant dit is, en nog belangrijker, hoe kan ik die verdelgen?

Ik heb hier erg weinig verstand van, maar met een vlammenwerper moet het wel lukken. 😉

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe lang gaan jullie meestal op vakantie? Ik heb aan een weekje per keer genoeg, maar…

 

 

Reputatie 7
Badge +28

De laatste jaren steeds ongeveer drie- en een halve week. Ik zou wel langer willen, maar dat vindt de baas niet goed. 

 

En dan een actuele vraag: 

Welk liedje heeft jullie voorkeur: Mandinka of The Emperor's New Clothes (Wat mij betreft de twee beste nummers van R.I.P. Sinead O'Connor)  

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik vind Nothing Compares nogsteeds het beste nummer van haar.

Jammer dat ze dood is. RIP Sinead.

Nou heb ik een vraag (ja, weer over de Dogon)

De Dogon noemen Sirius A "Sigi Tolo"

Hoe noemt de Dogon Sirius B?

Hoe noemt de Dogon Sirius B?

'’ Po tola '’😉

 

Om een beetje verder te gaan op het bericht van Noordzee:

Ik vind muziek van de Ierse zangeres Dolores O'Riordan erg leuk.Helaas is ze -net als Sinead O'Connor'- helaas veel te vroeg is overleden ,

Wat vind je van haar c.q. The Cranberries het beste nummer?

Reputatie 6
Badge +3

@martijn197108 

Je bent geweldig!

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb nog nooit van haar gehoord, jammer dat ze er niet meer is.

Nu mijn vraag: 23 jaar geleden werd een postduif gespot bij het Amerikaanse continent; het was een postduif van Cor Visser uit Schiermonnikoog.

Hoe had deze Superduif dit geflikt?

Nu mijn vraag: 23 jaar geleden werd een postduif gespot bij het Amerikaanse continent; het was een postduif van Cor Visser uit Schiermonnikoog.

Hoe had deze Superduif dit geflikt?

Door mee te varen op een Zweeds schip🙂

 

 

 

Nieuwe vraag:

Wat is je favoriete snoep van vroeger?

En als je ook weet waar je nog trekdrop kan kopen: laat dat ook ff weten😉Ik heb het al jaren niet meer gehad, en ook niet meer in de winkel gezien.Ik weet niet of het uberhaupt nog bestaat.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @martijn197108 

Weer helemaal goed man 👍

Mijn favoriete snoep was ook trekdrop èn zoethout.

Waar het momenteel te koop is zou ik niet weten.

Mijn vraag:

Wat weten jullie van het Oera Linda boek?

Reputatie 7
Badge +20

Eerst helemaal niks, ik had Google er even bij nodig 😅

 

Volgende vraag: Wat is je favoriete genre om te lezen?

Reputatie 1

Mijn favoriete genre is detective en daarnaast Jack Reacher.

 

Mijn vraag:

Wat vind je van vrouwen voetbal.?

Reputatie 7
Badge +30

Mijn favoriete genre is detective en daarnaast Jack Reacher.

Ik zag Jack Reacher en móest reageren. Wat een heerlijke serie, zowel de boeken als ook de tv-serie op Amazon Prime!

Mijn vraag:

Wat vind je van vrouwen voetbal.?

Hoewel ik zelf een vrouw ben, moet ik eerlijk bekennen dat ik een (waarschijnlijk onterecht) vooroordeel heb, namelijk dat het minder leuk is. Ik heb dan ook nog geen wedstrijd van het WK gezien. 

 

Vraag: hoe vaak ben je de afgelopen dagen al natgeregend?

Reputatie 7

Een keer of twee denk ik, maar niet erg nat want korte stukjes in het dorp :D

 

Coca Cola of Pepsi?

Reputatie 7

Coca Cola of Pepsi?

Ik moet heel veel jaren terug om bij de laatste keer te komen dat ik cola gedronken heb maar wat ik mij nog wel kan herinneren is dat ik Pepsi echt niet lekker vond. Ik kies dus voor Coca Cola.

 

Witte wijn, rode wijn of rosé en welk land, streek en/of wijnhuis heeft dan jouw voorkeur?

Reputatie 6
Badge +3

Ik lust alle wijn,zeker uit Frankrijk; de rode wijn koop ik in de J**** alsmede de witte wijn, maar volgens mij mag ik geen merken noemen op dit soort boards en ook niet van de leverancier dus heb ik wat sterretjes ingevuld.

Nou mijn vraag:

Wat weten jullie van het vreemde omtrent de landkaart van Admiraal Piri Reis die in 1513 werd gemaakt?

Reputatie 7

Ik heb geen flauw idee 😁

 

Volgende vraag:

Als je dieren ziet, zie je ze liever in hun natuurlijke omgeving of in een dierentuin?

Reputatie 7

Als je dieren ziet, zie je ze liever in hun natuurlijke omgeving of in een dierentuin?

Absoluut in hun natuurlijke omgeving.

 

Volgende vraag:

Welk dier zou je in Nederland het liefst een keer in het wild willen zien?

Reputatie 7
Badge +17

Welk dier zou je in Nederland het liefst een keer in het wild willen zien?

Slangen! Ik had er nooit wat mee, maar na naar een podcast geluisterd te hebben over slangen en hoe bedreigd ze zijn zou het mooi zijn om die vaker te zien. Plus, zo gevaarlijk zijn de meesten helemaal niet. Ze willen juist liever met rust gelaten worden.
Vleermuizen staan ook wel hoog in de lijst. 

Vraag: Over dieren e.d. gesproken, heb jij een lievelingsvogel en, zo ja, welke? 🦚🐦🐧🦅🦆🦉🕊🦢🦜

Reputatie 7
Badge +20

Mja ik denk dat ik dan ga voor de kolibrie, die zijn zo schattig en mooi! 

 

Er is momenteel sprake van een definitieve vestiging in Nederland door de valse wolfsspin en waarschijnlijk gaat de huntsman zich hier ook vestigen. Brand jij je huis plat als je er 1 in de slaapkamer op de muur hebt zitten? 

Reputatie 7
Badge +20

Niet voor spinnen. Die doen mij niks. In Zuid Afrika eens een heel mooi groot exemplaar tegengekomen in onze accommodatie. Even vangen en vrijlaten. Muizen, daarvoor brandt ik de boel liever plat!

 

Maar goed. Kijk je nu de F1 Grand Prix van Zandvoort?

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb er niet veel van gezien. Voetbal ging voor. 

Wat is jouw lievelingstoetje? 

Is er al software ontwikkelt voor een muggen.mep.automaat? Lijkt me een gat in de markt. 🤔😀

Reputatie 7
Badge +16

Wat is jouw lievelingstoetje? 


Poeh… ik ben dol op toetjes! Ik kan niet kiezen, maar de laatste die ik heb gehad:

En dan met die warme chocoladesaus…. Wat een feest! 

 

Is er al software ontwikkelt voor een muggen.mep.automaat? Lijkt me een gat in de markt. 🤔😀


Haha, nou en zeer wenselijk! Zolang dit nog niet bestaat, is @Remco_ er! In te huren voor per dagdeel en hij rekent een tarief per plat gemepte mug!

Volgende vraag:
Waar zou je nu op dit moment, as we speak, willen zijn?

Reageer