Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

  • 13 February 2023
  • 431 reacties
  • 5457 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!

Toon eerste bericht

431 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Mijn Cocktailbijbel geldt vast niet…? 🍹😅😁

Dan is het “De heks van Limbricht”!

Het gaat over: 

Limbricht, nabij Sittard, eind zeventiende eeuw. Haar leven lang is Entgen Luijten gewend haar eigen weg te gaan, in familiekwesties, in zaken en in de liefde. Ze wordt daarin gesteund door een grote kennis van de natuur, die ze ook regelmatig aanwendt om haar dorpsgenoten te helpen. Maar dan wordt ze vanwege een paar ongelukkige voorvallen beschuldigd van hekserij. De kasteelheer is gebrand op een bekentenis, waarvoor hij gebruikmaakt van alle middelen die de inquisitie hem ter beschikking stelt. Maar wat als Entgen tegen alle verwachtingen in standhoudt?
De heks van Limbricht is een op feiten gebaseerde roman over de moed, eigenzinnigheid en het politieke bewustzijn van een ongetemde vrouw. Haar proces in 1674, waarvan alle stukken bewaard zijn gebleven, verloopt anders dan iedereen had kunnen voorspellen.


Ik vond het echt een heel mooi boek, een aanrader! 

Volgende vraag: welk gerecht kan jij het beste koken? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik denk quiche, daar is weinig verkeerd aan te doen zolang je maar lekkere ingrediënten gebruikt 😅

ai plaatje door google

Wat heb jij bovenaan je bucketlist staan?

Reputatie 7
Badge +17

Een hele goede vraag, @Thomas van KPN. Ik dacht geen bucketlist te hebben, maar misschien toch wel. Ik zou heel graag een keer voor langere tijd naar Australië en Nieuw-Zeeland willen! Gaat alleen lastig nu met de hond. :(

 

Wat is het beste concert waar jij ooit geweest bent?

Reputatie 7
Badge +8

Wat is het beste concert waar jij ooit geweest bent?

Is het beste festival ook goed? Dat was voor mij Pinkpop ‘97. Was de tweede keer dat ik naar een festival ging, het jaar daarvoor was ik met mijn zus, en dat jaar gingen we weer en ging ook een vriend van mij mee, en die kende ook weer drie anderen die zo in ons “kampje” kwamen.

Zoveel herinneringen aan dat festival. Marilyn Manson, Bush, Korn, Rammstein (toen nog bijna niemand ze kende)...zoveel leuke bands (https://www.festivalinfo.nl/festival/5249/Pinkpop/1997/)

En ook veel andere dingen meegemaakt. Gemengd douchen, vage amerikaanse meid die in de buurt op een legerbasis zat en haar vrienden kwijt was en ons met haar auto op pad nam, mensen die “baderen in  de modder” als levenstijl hadden geadopteerd, het hooi-gevecht tijdens Bush. Geen festival heeft dat ooit meer getopt.

 

Volgende vraag: Wat was jouw eerste ervaring met het internet?

Reputatie 7
Badge +19

Ik denk via de bibliotheek. Waar je dan voor een gulden ofzo een kwartiertje kon internetten, mits de dedicated PC vrij was daar. Nu woonde ik precies tegenover de bibliotheek. Was hemelsbreed nog geen 100 meter. Met vriendjes daar aardig wat zakgeld besteed aan het internet.  

Nieuwe vraag:

Met welke bekende persoon die niet meer leeft zou je nog wel eens graag een goed gesprek willen voeren? 

Reputatie 7

Oh, uhm. Wij kregen een fatsoenlijke computer, én internet zo rond de tijd dat ik naar de tweede van de middelbare school ging geloof ik. Dus dat was dan 1997 ergens. Ik weet niet meer wat ik als eerste deed, maar ik hield me vooral bezig met info en plaatjes opzoeken over de tv series waar ik fan van was (Star Trek, Charmed, Buffy, Angel etc...), quizjes doen op Funtrivia (wat nog steeds bestaat en niet heel veel aan z'n interface heeft veranderd...), en Neopets spelen 😄

 

 

Edit: Aangezien Jeroen me net voor was ook een antwoord op zijn vraag. Ik heb niet specifiek een bekend persoon waar ik een gesprek mee zou willen voeren. Ik ‘ken’ wel mensen die ik leuk of interessant vind, maar kan er niet zo een bedenken waar ik dan een gesprek mee zou willen voeren.

Wat ik wel zou willen is eens praten met de mensen die hier in het gebied woonden in de vroege middeleeuwen. Een van mijn bezigheden is levende geschiedenis van die periode. Babbelen met wat inwoners van ons prachtige Fries-Groningse terpen- en wierdengebied zou van onschatbare waarde zijn.

 

Geïnspireerd door mijn internetverhaal: Vampiers, of zombies?

Reageer