Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

  • 13 February 2023
  • 431 reacties
  • 5451 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!
Reputatie 7
Badge +16
  1. Gooi er een vraag in (over bijna alles... maar wat niet perse met KPN te maken heeft). 
  2. De volgende geeft antwoord op de vraag boven zijn/haar reactie èn stelt direct een nieuwe vraag.
  • De vraag moet door iedereen beantwoord kunnen worden en dus niet aan één persoon gericht zijn
  • Een uitgebreider antwoord dan ‘ja’ of ‘nee’ is leuk

Titel credits aan @JanZ_ 😉🙏🏾


Ik trap af:
Het is nu 17:10 uur, we gaan richting etenstijd. Wat staat er vandaag bij jou op het menu? 


431 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Wat is jouw lievelingstoetje? 


Poeh… ik ben dol op toetjes! Ik kan niet kiezen, maar de laatste die ik heb gehad:

En dan met die warme chocoladesaus…. Wat een feest! 

 

Is er al software ontwikkelt voor een muggen.mep.automaat? Lijkt me een gat in de markt. 🤔😀


Haha, nou en zeer wenselijk! Zolang dit nog niet bestaat, is @Remco_ er! In te huren voor per dagdeel en hij rekent een tarief per plat gemepte mug!

Volgende vraag:
Waar zou je nu op dit moment, as we speak, willen zijn?

Op dit moment zou ik het liefst in New York zijn zodat ik een paar wedstrijden op de US open kan kijken en dan zondag hopelijk de droomfinale Alcaraz vs Djokovic (en dan hopelijk dezelfde uitkomst als op Wimbledon)!

 

Volgende vraag:

Wat eet je het liefst met zulke warme temperaturen met het avondeten? Ik ben sowieso dol op soep maar met zulke temperaturen al helemaal, lekker makkelijk maar niet te zwaar. Ga na werktijd dan ook nog even een soepje maken heb ik net bedacht. 

Reputatie 7
Badge +20

Inmiddels zijn we van de warme temperaturen af maar inderdaad, een soepje is vaak ook waar ik voor kies, al is dat hoofdzakelijk omdat ik tijdens de hitte héél weinig zin heb om veel in de keuken te staan 😅

 

Wat is je favoriete stamppot?

Spinazie natuurlijk!🙂

 

Nieuwe vraag;

Welke feestdag vier je het meest uitgebreid?

Reputatie 7
Badge +12

Kerst, of oud en nieuw. Dat verschilt een beetje.

kerst is het enige nationale gebeuren wat ik daadwerkelijk vier. Kerstboom erbij, heel me huis vol met lichtjes en gezelligheid 😁

Maar oud en nieuw vier ik meestal bij anderen of ergens op een landelijk feest. Dus de ene keer samen met duizenden mensen en de andere keer met 5 of 10 man.

 

Drink je alcohol en zo ja; wat is je favoriete drankje?

Reputatie 7
Badge +16

Ja, dat drink ik en het liefst cocktails!

Ik vind een groot glas met ijsblokjes, een mooi laagje Licor43 aangevuld met ginger ale en wat uitgeperste citroensap héél erg lekker 🍹.

Noem minimaal 1 ding die je wil doen voordat je doodgaat?

Noem minimaal 1 ding die je wil doen voordat je doodgaat?

Een uitstapje met alle mensen waar ik om geef. En waar naartoe maakt me dan eigenlijk niet zoveel uit, misschien op een zeilboot.

 

Nieuwe vraag (wellicht iets te persoonlijk);

Wat is in jouw leven het belangrijkst?

 

Reputatie 7
Badge +12

Noem minimaal 1 ding die je wil doen voordat je doodgaat?

Een uitstapje met alle mensen waar ik om geef. En waar naartoe maakt me dan eigenlijk niet zoveel uit, misschien op een zeilboot.

 

Nieuwe vraag (wellicht iets te persoonlijk);

Wat is in jouw leven het belangrijkst?

 

Makkelijk, vrijheid!

 

Nieuwe vraag:

Hoe vind je het dat nu weer herfst wordt?

Reputatie 7
Badge +19

Zolang het niet regent overdag vind ik de herfst nog niet zo heel erg. 

Nieuwe vraag:

Wat is jouw favo snack bij de snackbar? 

Reputatie 7
Badge +16

Een kroketje of een frikandel mayo!

Waar gaan we naar toe? 👇🏾

Reputatie 7
Badge +19

Vrijdag ga ik wel naar 4Roses in Groningen. Lekker Mexicaans eten!

Het is bijna Sinterklaas. Wat is jouw favoriete Sinterklaas herinnering? 

Reputatie 7
Badge +16

Vrijdag ga ik wel naar 4Roses in Groningen. Lekker Mexicaans eten!

Het is bijna Sinterklaas. Wat is jouw favoriete Sinterklaas herinnering? 

 

Een hele bijzondere… Als kind was ik een keer zo happy dat ik in een raam ben gaan lopen op 5 december… Raam kaduuk (dikke barsten)… Dus dat werd allemaal netjes afgeplakt. 

 

Nu komt het mooie, alle buren vonden dat ze leuk en creatief dat ze zelf “soortgelijke” decoraties aangebracht hebben in het raam en voor je het weet zat de hele straat onder afgeplakte ramen met “sterretjes” 🤣

 

Mijn vraag: 

 

Wat wil jij nog heel graag doen? 

 

Reputatie 3
Badge

Rijbewijs halen! Is wel handig zo’n ding. Zeker als naar het buitenland gaat en niet bekend bent met het ov systeem wat ze hebben.

vraag voor de volgende:

waar kan ik je voor wakker maken?

Reputatie 7
Badge +16

Liever niet… maar als het echt moet… voor een ritje om een zonsopgang te bekijken en/of eten. Eten is altijd goed 😄

Hoe ziet de inhoud van jouw kledingkast eruit: netjes, op kleur gesorteerd of rommelig? Veel of juist weinig kleur? 

Reputatie 7
Badge +17

Zullen we het niet over mijn kledingkasten (we hebben er 2) hebben? 😋😅 Ik heb laatst kleding weg gedaan, dus ze zijn weer enigszins netjes. Gesorteerd op soort kleding, niet op kleur, want dat is me teveel moeite. Maar ik deel mijn kledingkasten met vriendlief en hij maakt er nog altijd een rotzooi van, haha. De oplossing zou zijn: grotere kasten, maar die ruimte hebben we niet, dus we moeten het er maar mee doen.


Mijn vraag aan jou, de volgende:

Wat is het laatste boek dat jij hebt gelezen? En hoe vond je dit boek?

Reputatie 7
Badge +30

Dat zijn er twee, ik lees er meestal twee of drie tegelijk:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Over hoe belangrijk een moment van rust in je hoofd is

En van de broer van mijn favoriete auteur Lee Child:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Over een ex-Navy SEAL die erin geluisd wordt en zijn onschuld moet bewijzen. 

 

Mijn vraag (zijn er eigenlijk ook twee): ontbijt jij ‘s ochtends en zo ja, waarmee?

Reputatie 7
Badge +12

Mijn vraag (zijn er eigenlijk ook twee): ontbijt jij ‘s ochtends en zo ja, waarmee?


Ja, elke werkdag een blikje redbull, verder niks. Bijzonder slecht en wil er zeker vanaf. Ben nu bezig met stoppen met roken (80 dagen so far) en als dat zeker top gaat ga ik stoppen met energie. Één verslaving per keer. In de middag is het meestal Subway als ik daar in de buurt werk en anders een supermarkt. 
 

Wat is de reden dat je tijd besteed aan dit forum?

Reputatie 7
Badge +8

Wat is de reden dat je tijd besteed aan dit forum?

 

Ik vind het belangrijk dat mensen krijgen waar ze voor betalen, en blij zijn met de dienstverlening van het product dat ze gebruiken. Het viel mij indertijd op dat er veel problemen warem met ontbrekende pakketten bij mensen en dat was precies het stukje van de dienst waar ik aan werk. Dus ik probeerde deze klanten te helpen en tevens verbeteringen door te voeren om dit structureel op te lossen. Met goed resultaat, want ik zie nooit meer vragen over ontbrekende pakketten (behalve mensen die iets wisselen en dan niet wisten dat ze iets anders zouden verliezen).

Nu houd ik het forum (meestal elke dag) in de gaten of er nog meer issues zijn waar ik mee kan helpen. Maar dat zijn er niet veel meer tegenwoordig 😐

 

Ik heb niet de hele thread gelezen, dus ik hoop dat ik geen dubbele vraag stel, maar hier is de volgende vraag:

Wat voor een werk doe je? En was dit het werk wat je dacht te gaan doen toen je jong was en een opleiding moest kiezen?

Reputatie 7

Dat is niet het type vervolgvraag waar dit topic voor is @Dutchie61 🙂  Zie ook het startbericht waar dat toegelicht wordt.

Voor zulke vragen kan je beter een eigen topic aanmaken en daar verder gaan.

 

hier is de volgende vraag:

Wat voor een werk doe je? En was dit het werk wat je dacht te gaan doen toen je jong was en een opleiding moest kiezen?

Dit is mijn werk 😃 Toen ik klein was wilde ik astronaut worden, was bij de ESA in Noordwijk geweest en onder de indruk van alles wat ik daar zag. Ik ben er nog steeds van onder de indruk, maar het leven ging een andere kant op.

 

Nieuwe volgende vraag: Waar ter wereld ben je nog nooit geweest maar zou je wel heel graag eens heen willen?

Reputatie 7

Jasper van KPN schreef:

Toen ik klein was wilde ik astronaut worden, was bij de ESA in Noordwijk geweest en onder de indruk van alles wat ik daar zag. Ik ben er nog steeds van onder de indruk, maar het leven ging een andere kant op.

Mijn dochter zag toen ze klein was een vliegtuig voor de volle maan langsvliegen en riep toen "UFO ... een UFO". Ook zij wilde vanaf dat moment astronaut worden. In 2004 was er een prijsvraag bij het kinderprogramma "Zappelin" waar je een meet & greet met André Kuipers kon winnen door een stukje in te sturen waarom jij André Kuipers zou moeten ontmoeten. Zij heeft toen het volgende ingestuurd. "De eerste mens op de maan was een man. De eerste mens op mars zal een vrouw zijn ... ik".

Drie keer raden wie die meet & greet won.

 

Reputatie 7
Badge +17

Nieuwe volgende vraag: Waar ter wereld ben je nog nooit geweest maar zou je wel heel graag eens heen willen?

Lastiggg. Ik denk Sequoia National Park. Heb die gigantische bomen ergens altijd wel willen zien en het lijkt me heel gaaf om heen te gaan. 🌳

Dat, of ergens in de natuur in Schotland. Het Schotse landschap heb ik altijd mooi gevonden, maar ik ben er nog nooit geweest. De Giant's Causeway in Ierland lijkt me ook tof! 
Keuzes keuzes… 

Vraag: Wat is de gekste of leukste droom die je ooit hebt gehad? 

Reputatie 7
Badge +16

De gekste droom was een droom waarbij bijna al mijn collega's in voor kwamen. Toen ik wakker schrok, heb ik het ook direct geappt naar onze groepsapp. 

Ik droomde dat er brand was op kantoor en het ging er heel chaotisch en grappig aan toe. Zo zag ik @Remco van KPN zittend op een fiets, er was een brandslang aangesloten op de fiets: hoe harder hij trapte, hoe meer bluswater er uit de WC kwam… 😆

De rest zal ik jullie besparen.

Volgende vraag: welke naam gaf je als kind aan je favoriete speeltje of knuffel?

Reputatie 7

Ik droomde dat er brand was op kantoor en het ging er heel chaotisch en grappig aan toe. Zo zag ik @Remco van KPN zittend op een fiets, er was een brandslang aangesloten op de fiets: hoe harder hij trapte, hoe meer bluswater er uit de WC kwam… 😆

Ik wacht met spanning op een verfilming van deze spannende droom.

Reputatie 7
Badge +19

Ik droomde dat er brand was op kantoor en het ging er heel chaotisch en grappig aan toe. Zo zag ik @Remco van KPN zittend op een fiets, er was een brandslang aangesloten op de fiets: hoe harder hij trapte, hoe meer bluswater er uit de WC kwam… 😆

Ik wacht met spanning op een verfilming van deze spannende droom.

We zijn nog in overleg over welke acteurs de moderators gaan spelen. Sommigen willen namen als Megan Fox en Matt Damon. Maar of dat te betalen is. 😂

Reputatie 7

Volgende vraag: welke naam gaf je als kind aan je favoriete speeltje of knuffel?

Toen ik vijf werd kreeg ik een cavia voor mijn verjaardag. Mijn vader zag dat niet zitten en had gezegd dat het een grote flop zou worden. Ik dacht daar anders over en heb hem dus maar flopje genoemd maar ook dat is het niet geworden. Het beestje is bijna 11 jaar oud geworden. Hij liep thuis los (binnen en buiten) en deed zijn behoefte keurig in zijn bak. Zijn favoriete plek was in het hoogpolige tapijt onder de bielzen tafel bij de openhaard in de woonkamer. Als ik uit school thuis kwam rende hij naar de keuken en ging hij voor de kast met de broodla zitten. Hij wist dat er dan vanzelf iets "op de grond zou vallen".

Volgende vraag:

Wat doe je liever, een flink stuk fietsen door de natuur of een stevige wandeling door de natuur?

En welke "natuur" heeft dan jouw voorkeur, strand, duinen, weilanden, langs het water, in het bos ...?

Reputatie 7
Badge +19

Eigenlijk doe ik allebei wel graag. Vooral in de zomer hou ik er van een goed stuk te fietsen door de provincie waarin ik woon: Drenthe. Radio Tour de France aan en wegtrappen die kilometers. Wandelen vind ik ook erg leuk, samen met mijn vriendin. Een kilometer lopen en wij lopen tussen de landerijen en pittoreske dorpjes achter Assen. 

Nieuwe vraag: 

Wat is het laatste boek dat jij gelezen hebt? 

Reageer