Waar word jij nou echt blij van? :-)

  • 29 March 2021
  • 592 reacties
  • 8521 keer bekeken
Waar word jij nou echt blij van? :-)

Toon eerste bericht

592 reacties

Ik weet nog mijn 1e internetervaring, ergens in de jaren 90, of eind jaren 80, weet ik niet meer, met een inbelmodem via de PTT dat je kon surfen op het internet en alleen maar Nederlandse webpagina's kon bezoeken.

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik weet nog mijn 1e internetervaring, ergens in de jaren 90, of eind jaren 80, weet ik niet meer, met een inbelmodem via de PTT dat je kon surfen op het internet en alleen maar Nederlandse webpagina's kon bezoeken.

 

Klopt! PTT Nederland heeft toentertijd veel guldens verdient aan de ‘tikken’ die ik uitgaf voor internet mid 90’s 

Reputatie 7
Badge +11

Afgelopen zaterdag teruggekomen van een droomvakantie. Het weet sloeg volledig om in de negatieve zin maar het gaf een compleet nieuwe dimensie aan de vakantie! Aan allen: ga eens naar Noorwegen! De winter is misschien koud maar je leert dan wel goed rijden in gladde omstandigheden 😅.

 

Wat een ervaring! Het hele doel was winterkamperen, met verwachte minimatemperaturen van -10 in het binnenland en rond het vriespunt aan de kust zou dat goed te doen zijn. In het begin was dat ook het geval. Tot na een dag of twee/drie het weer compleet omsloeg en er een gigantisch koudefront over de Nordics viel, temperaturen daalde naar -20 in het binnenland en -10 aan de kust, gevoelstemperaturen bereikten -25 en het land had last van de meeste sneeuwval van deze eeuw. Dat is het moment dat we besloten het kamperen maar te laten zitten en voor hotelovernachtingen te gaan. Het was slechter dan waar we op uitgerust waren, op den duur was ook de hoes van de daktent er klaar mee en die was alle flexibiliteit kwijt.

Ook een hoop nieuwe ervaringen opgedaan wat autorijden betreft. Konvooi-rijden door de bergen omdat je door stuifsneeuw het volg-voertuig met zeer felle knipperlampies nog maar amper ziet, laat staan de weg. Je eigen parkeerplaats sneeuwvrij maken om je auto ergens kwijt te kunnen, de dag erna sneeuwkettingen moeten gebruiken om überhaupt van die parkeerplek af te komen en het dorp uit. IJswegen waar op het asfalt een laag ijs (bestaande uit samengeperst sneeuw) ligt was ook zeer gebruikelijk. Gelukkig had ik hier wel voldoende grip omdat er op den duur niet meer gestrooid wordt maar enkel geschoven. Strooien maakt het met die temperaturen juist gevaarlijker. Dat merkten we overigens op de terugweg door Denemarken, hier was minder sneeuw gevallen maar wel continu vriestemperaturen maar door het blijven strooien kreeg je enorm veel ijsplakkaten op de weg en plekken waar het wel gesmolten was. In de ene rit door Denemarken (ook veel binnendoor om de chaos bij Aarhus te vermijden) meer glijpartijen gehad dan in de 2500km die ik in Noorwegen heb afgelegd. Scheelt, mijn auto capabel genoeg en had ik kunnen oefenen in Noorwegen met glijden op de weg. Heb mij geen moment onveilig gevoeld op de weg ondanks de omstandigheden.

 

In de spoiler een selectie foto's, we hebben er maar weinig gemaakt want het land is niet in een plaatje vast te leggen. Serieus mooi en zeker ook iets om buiten het winterseizoen nog eens op te zoeken!

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@NHendriks  Wat een ‘cool’ verhaal! Top! Leuk om te op terug te kijken en te herbeleven

Reputatie 3
Badge

Ik word zelf heel blij als 2 katten van mij (of 1 van hen) bij mij komen liggen en ze gaan spinnen of door kopjes te geven laten weten dat ze graag geaaid willen worden. Mijn hart barst dan vol met liefde en wil ze voor alles beschermen 

Reputatie 7
Badge +7

 Wouw! Een geschiedenisboek van XS. Voor de liefhebbers een must!

 

 

Sint-Nicolaas bracht dit boek voor mij mee uit Spanje, echt de moeite waard! Heb de ‘geboorte’ van XS4ALL meegemaakt en zit na het ‘overlijden’ toch een beetje noodgedwongen bij KPN.  Wat waar is is waar: KPN heeft toch een aantal pre's van deze club overgenomen. 

 

@Berrie_Kaas Hierbij nog een linkje met o.a. meer historie van het Nederlandse Internet

https://www.netkwesties.nl/documenten/25%20jaar%20internet%20in%20Nederland.pdf

Dank @driemaster ga ik lezen!

Reputatie 7
Badge +13

Afgelopen zaterdag teruggekomen van een droomvakantie. Het weet sloeg volledig om in de negatieve zin maar het gaf een compleet nieuwe dimensie aan de vakantie! Aan allen: ga eens naar Noorwegen! De winter is misschien koud maar je leert dan wel goed rijden in gladde omstandigheden 😅.

…………….

 

Wat avontuur zeg! Dat lijkt mij oprecht nog wel een keer wat @NHendriks! Past zo'n daktent ook op een Toyota Aygo? 😁

Reputatie 7

@NHendriks die daktent kan echt niet hoor! Heb even een mooie Kabe voor je samengesteld, die zijn pas echt speciaal geschikt voor Noorwegen en omstreken 😁 

Rijdt je tenminste nog enigszins in stijl,... Incl dakantenne voor router.

 Typegoedkeuring bij RDW heeft soms wel wat nu moeite daar ze heel lastig zijn met dit type caravan om af te geven. Verzekeringspremie per maand is ook goed te doen, all risk ongeveer 140€

Reputatie 7
Badge +11

Afgelopen zaterdag teruggekomen van een droomvakantie. Het weet sloeg volledig om in de negatieve zin maar het gaf een compleet nieuwe dimensie aan de vakantie! Aan allen: ga eens naar Noorwegen! De winter is misschien koud maar je leert dan wel goed rijden in gladde omstandigheden 😅.

…………….

 

Wat avontuur zeg! Dat lijkt mij oprecht nog wel een keer wat @NHendriks! Past zo'n daktent ook op een Toyota Aygo? 😁

Qua formaat sowieso, mijn daktent is 140 breed bij 120 lang, zijwaarts gemonteerd dus qua ruimte sowieso. Alleen is het dakje van een Aygo niet zo sterk. Uitgeklapt is ie 140 bij 300, luifeltjes tel ik dan even niet mee. Matrasje is 140 bij 240 😍

 

@NHendriks die daktent kan echt niet hoor! Heb even een mooie Kabe voor je samengesteld, die zijn pas echt speciaal geschikt voor Noorwegen en omstreken 😁 

Rijdt je tenminste nog enigszins in stijl,... Incl dakantenne voor router.

 Typegoedkeuring bij RDW heeft soms wel wat nu moeite daar ze heel lastig zijn met dit type caravan om af te geven. Verzekeringspremie per maand is ook goed te doen, all risk ongeveer 140€

Nee man, dat is niks voor mij. Dan eerder een omgebouwd busje tot camper dan zoiets. Ik overweeg overigens wel om ooit een aanhanger te kopen om die om te bouwen tot de ‘caravan’. Daktent daarop, ladesysteempje erin, keukentje, alles. Beetje zoiets voor het beeld:

 

Oké, er is één caravan die ik wel zou willen maar die is duurder dan de auto zelf en vooralsnog in Nederland niet te krijgen:

 

Reputatie 7
Badge +16

 

Reputatie 7
Badge +16

  

@martijn197108 @JanZ_ 

Heb 'm zelf nog niet gezien 😅

Ik ga zo kijken @Ik_Combineer!!

 

Toch een leuke ervaring lijkt mij 😃 

 

...Heel stiekem leek mij dit vroeger leuk om te doen maarja 😋Het leven gaat soms toch wat anders hé 😄

Reputatie 7
Badge +12

Wat leek je leuk om te doen? Mee met een monteur of mee met Qucee?

Reputatie 7
Badge +24

Wat leek je leuk om te doen? Mee met een monteur of mee met Qucee?

Mag ik een keertje met je mee? 

Reputatie 7
Badge +16

Wat leek je leuk om te doen? Mee met een monteur of mee met Qucee?

Ik blijf zo ver mogelijk weg van de camera haha ;) Nee vroeger leek ‘t me leuk om iets achter de schermen te doen bij de KPN, helaas was ik destijds afgewezen 😔

Maaarrrrr, daardoor heb ik wel een grote hoeveelheid kansen en ervaringen gehad (echt supertof trouwens!!) die ik nooit zou willen inruilen 😊 Zeker afgelopen jaar, dat was echt een topjaar 🤠

En ach, youtube is leuk maar ik hoef niet per sé met m’n gezicht op camera. Het is trouwens wel grappig dat een paar van mijn handleidingen van een tijd terug het nog steeds redelijk doen 😋 Terwijl ik er eigenlijk helemaal niks mee doe 😅

 

Reputatie 7
Badge +11

Going full nerd! 🤓

Zojuist een weerstation geplaatst op het dak die onder andere zijn data doorstuurt naar Windy, Weather Underground en PWS Weather. Windy is mijn persoonlijke favoriet en door de grote hoeveelheid stations altijd een prima bron van informatie over huidige omstandigheden. Alleen de voorspellingen van Windy zijn matig maar daarvoor gebruik ik toch altijd de Google Weather-app op mijn telefoon die onderandere weer bij Weather Underground zijn data ophaalt. Circeltje weer rond!

Reputatie 7
Badge +12

Wat leek je leuk om te doen? Mee met een monteur of mee met Qucee?

Mag ik een keertje met je mee? 

Mijn contactgegevens staan in me profiel. Heb regelmatig collega's van back office mee dus jij bent ook meer dan welkom hoor 😁

Reputatie 7
Badge +28

Weer een kado tipje voor de (zee)zenderliefhebbers...

https://www.museumhoorn.com/BOEK-Van-Amstel-tot-Noordzee

 

 

Ik wordt nog steeds blij van de zeezenders. De komende uren staat de radio hier aan op :

 

https://www.radiomiamigo.international/player-192kbps.html

Reputatie 7
Badge +13

Veel plezier @Noordzee

Reputatie 7
Badge +7

Op ‘t internet is een oceaan aan radiostations te vinden die zijn of haar oorsprong hebben in de jaren 70 en 80. Top!

Reputatie 7
Badge +13

Ja wat dat betreft is het aanbod eindeloos. Ik luister vaak ook naar Tiny Desk concerts. Ook echt een aanrader:

https://www.npr.org/series/tiny-desk-concerts/ 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo mede forummers, ik heb weer een nieuwe zeer leuke interactieve site ontdekt met zeer veel leuke en interessante radio stations waar ook op deze planeet. Een initiatief van Beeld & Geluid te Hilversum

www.radio.garden

 

Reputatie 7
Badge +21

Waar ik blij van wordt?
koffie met oranjekoek!

 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo mede forummers, ik heb weer een nieuwe zeer leuke interactieve site ontdekt met zeer veel leuke en interessante radio stations waar ook op deze planeet. Een initiatief van Beeld & Geluid te Hilversum

www.radio.garden

 

Wat tof dit! Ik kreeg meteen een piratenzender ‘aangesmeerd', vond ik wat minder leuk. Maar ik ga hier vanmiddag eens wat uitgebreider naar kijken!

Hallo mede forummers, ik heb weer een nieuwe zeer leuke interactieve site ontdekt met zeer veel leuke en interessante radio stations waar ook op deze planeet. Een initiatief van Beeld & Geluid te Hilversum

www.radio.garden

 

Wat tof dit! Ik kreeg meteen een piratenzender ‘aangesmeerd', vond ik wat minder leuk. Maar ik ga hier vanmiddag eens wat uitgebreider naar kijken!

Met piraten zenders hoeft niets mis te zijn, Caroline, Mi Amigo, Noordzee en Veronica waren ook piraten.

Ik kreeg LINQ radio met Dust in the wind van Kansas, voorlopig laat ik hem maar ff aan staan.

Reputatie 7
Badge +30

Met piraten zenders hoeft niets mis te zijn

Je hebt helemaal gelijk, @Dutchie61! In dit geval was het echt Nederlandse smartlappen muziek. Voor een ander geweldig, maar niet zo mijn smaak. Ik luister liever naar Kansas!😄

Reageer