Beantwoord

Digitenne, Ziggo Sport en Europees voetbal de komende jaren

  • 29 April 2024
  • 29 reacties
  • 373 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

De komende 3 voetbalseizoenen worden de wedstrijden van Nederlandse clubs in Champions League, Europa League en Conference League exclusief op Ziggo Sport uitgezonden, Ziggo heeft de rechten. Via de Ziggo app mag iedereen wel gratis streamen. Wat gaat Digitenne hiermee doen? Wordt er een TV kanaal tijdens wedstrijden "uitgeleend" aan de Ziggo sportzender of wordt het streamen en anders pech gehad? 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 2 May 2024, 09:14

Bekijk origineel

29 reacties

In verband met langlopende contracten gaat er op Digitenne de komende jaren niks veranderen. Zelfs Viaplay TV komt er niet. 

Er kunnen niet meer zenders bij zonder kwaliteit van ook de bestaande in te leveren. Kan contractueel ook niet. 

Verder heeft Ziggo Sport nog steeds de intentie dit alleen via internet aan te gaan bieden. Niet anders. Voor degenen die geen abonnement op die kanalen hebben. 

Heb je geen 'vast' internet? Dan lijkt het me toch niet zo'n punt. En dan zou je Digitenne ook kunnen heroverwegen. KPN TV is een stuk goedkoper en daar kun je Ziggo Sport bij nemen. 

 

Reputatie 1
Badge

Ik heb onbeperkt mobiel internet plus digitenne plus ESPN, dat is €62 samen. Wordt bij verlengen goedkoper. Vast internet plus telefoon abonnement is duurder 

Als Digitenne geen uitleenkanaal inzet, wat wel regelmatig gebeurt bij ESPN zenders, dan ga ik streamen maar veel vooral ouderen kunnen dat niet.

 

 

ESPN zit op Digitenne in verband met nationale competities. Dat is wel een ander verhaal. 

ESPN 2 moeten ze delen met at5 en cn.

ESPN gebruikt kanaal 25 bij LIVE voetbal eredivisie en KKD. Dat heeft kpn contractueel echt allemaal geregeld met de 3 groepen. Oh ja. In de nacht zit de zender ONS op kanaal 25.🙂.

De uitzendingen moeten wettelijk 75 % van de huishoudens kunnen bereiken. Digitenne heeft slechts 80.000 abonnementen. Mensen die dus alleen Digitenne hebben. 

Mijn eigen digitenne pagina geeft het weer.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-digitenne/

Reputatie 1
Badge

Hoe zit het met het AT5 / CN / ESPN 2 contract?

Heeft KPN de contractuele plicht dat kanaal te verdelen zoals het nu is, of heeft KPN het recht om op dat kanaal naar eigen believen een zender door te geven? Bijvoorbeeld Ziggo Sport op het moment dat er gratis Europacup voetbal is?

 

 

 

Heeft KPN de contractuele plicht dat kanaal te verdelen zoals het nu is

Ja

heeft KPN het recht om op dat kanaal naar eigen believen een zender door te geven? Bijvoorbeeld Ziggo Sport op het moment dat er gratis Europacup voetbal is?

Nee. Er is geen ruimte meer over voor extra zenders. Contractueel en qua technische ruimte op de 4 frequenties van kpn.

De 5de frequentie is van de npo.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @PPT ,

Het is nog geen 1 juli 2024. Het seizoen 2024/2025 moet nog beginnen. 
 

Jaarlijks zijn er rond juni/juli zenderwijzigingen. Soms ook voor Digitenne. Zo is ESPN 3 er een tijd terug bijgekomen. Mogelijk gaat er per 1 juli 2024 nog wat gebeuren, maar dat is afhankelijk van de lopende contracten met zenders. KPN kan niet zomaar een zender eraf gooien als het contract nog loopt. 
 

Natuurlijk zou het fijn zijn als we Ziggo Sports Select en Viaplay TV erbij konden krijgen. Ik kan je zo een hele reeks zenders opnoemen waar ik werkelijk nooit naar kijk en die wat mij betreft zo zouden mogen verdwijnen. Maar ook die zenders hebben kijkers, want anders zouden ze niet meer bestaan. Kortom: het is allemaal niet zo makkelijk. 
 

Overigens is er wel degelijk ruimte voor één extra zender. Dat heb ik al een aantal keren aangetoond. Maar daar is verder nooit wat meegedaan. 

Reputatie 1
Badge

Ik heb zeker 10 keer meegemaakt dat een eredivisiewedstrijd op ESPN 2 niet werd doorgegeven, de zender bleef op AT5 of CN staan. Dat was dan niet alleen vervelend voor de voetbalkijkers, het is dan dus contractbreuk. Bizar dat de KPN dan toch regelmatig onzorgvuldig was.

Reputatie 7
Badge +28

Nog maar weer even een kopie van eerdere pleidooi:

Naar mijn mening is het wel degelijk mogelijk om nog een 35-ste zender aan Digitenne toe te voegen.  Op NTS 1 is voldoende ruimte. Desnoods kunnen een aantal radiozenders nog verplaatst worden naar een andere frequentie. 

 Ter vergelijking : NTS 2  (Check  het verschil in de bandbreedtes (bitrates) van de zenders op NTS 1 en NTS 2. )   

 

Reputatie 7
Badge +19

Er zijn geen plannen tot op heden om Ziggo Sport toe te voegen aan Digitenne. Het concern achter de Ziggo Sport zenders kiest er vooralsnog voor om iedereen toergang te geven tot hun eigen app middels een Free account.

Reputatie 1
Badge

Inmiddels heb ik de Ziggo Go app gedownload en een account voor Ziggo Sport Free aangemaakt.

Ik kan nu al de gratis zender streamen. Ik weet niet of dat tijdelijke promotie is, ik zie wel.

Kan zijn dat tzt alleen de Nederlandse voetbalwedstrijden in het Europees voetbal opengezet worden.

Inmiddels heb ik de Ziggo Go app gedownload en een account voor Ziggo Sport Free aangemaakt.

Dan ben je sneller dan ik.

Ik kan nu al de gratis zender streamen. Ik weet niet of dat tijdelijke promotie is, ik zie wel.

Als het goed is is Ziggo Sport (op 14) momenteel open inderdaad. Maar niet bij alle programma's. Dan is er een promo i.p.v. de uitzending.

Kan zijn dat tzt alleen de Nederlandse voetbalwedstrijden in het Europees voetbal opengezet worden.

Zodra de EUFA competities zijn begonnen is het alleen open met wedstrijden van Nederlandse clubs en de finales van de 3 competities.

Nou. Ook maar een account gemaakt. Via de app in de TV+ box blijft het rondje maar draaien, dus daarop is het eventjes nog niet gelukt. (na verwijderen, herinstallatie en weer inloggen is het ook hierop gelukt)

Via de laptop http://ziggogo.tv is het gelukt.

Kan niet meer de hele gids inzien. Alleen ZS Free 1 tot en met 3 momenteel. 

Op ZS Free 1 momenteel de uitzending als op Ziggo Sport / Ziggo Sport Select.

kanaal 2 en 3 geen uitzending.

Reputatie 7
Badge +28

Er zijn geen plannen tot op heden om Ziggo Sport toe te voegen aan Digitenne. Het concern achter de Ziggo Sport zenders kiest er vooralsnog boor om iedereen toergang te geven tot hun eigen app middels een Free account.

Ja, maar dan heb je internet nodig. En dat kan dan hard gaan als je afhankelijk bent van mobiel internet. 
 

Hier voor thuis is dat natuurlijk geen probleem. Op de camping kan dat lastiger zijn. 
 

Maar goed, er moeten keuzes gemaakt worden.

Persoonlijk hoop ik wel dat Viaplay TV op Digitenne komt. (In plaats van Bv True Amateurs, MTV, ID of TLC) 

Reputatie 1
Badge

Met mijn 10 GB dagbundel heb ik wel eens bij moeten tanken na lang streamen.

Het conservatieve beleid van KPN om van oude abonnementen de 10 GB dagbundel niet te upgraden naar de nieuwe standaard 20 GB is enigszins ongemakkelijk.

 

Zodra je de einddatum van je contract nadert dus verlengen met de huidige propositie, PPT

 

Het lijkt mij dat als minstens 75% van de tv-kijkers zonder problemen de Nederlandse clubs moet kunnen zien KPN Ziggo free als zender moet toevoegen aan het basispakket zoals andere providers ook al doen.

Maar ja, Ziggo is een concurrent op de markt dus dat zal wel even moeizaam worden. Maar dmv. HDMI aansluiten op de TV is toch waanzin. Geef dan de mogelijkheid net als Netflix of Videoland de Ziggo App op ITV met een keus tussen gratis of betaald abonnement,zoals Ziggo nu al als extra pakket mogelijk is. Of Ziggo free als extra pakket aanbieden. Maar dan ook gratis natuurlijk. Zou wel zo netjes zijn!

 

Met vast internet wordt de 75 % huishoudens ruimschoots gehaald. Nu Nederlanders een gratis account op Ziggo Sport voor de UEFA kunnen maken heeft de ACM dit goedgekeurd. KPN moet dus helemaal niks met nog geen 90.000 digitenne only kijkers. Op 8,3 miljoen huishoudens. 

Geef dan de mogelijkheid net als Netflix of Videoland de Ziggo App op ITV met een keus tussen gratis of betaald abonnement,zoals Ziggo nu al als extra pakket mogelijk is. Of Ziggo free als extra pakket aanbieden. Maar dan ook gratis natuurlijk. Zou wel zo netjes zijn!

Dit kan gewoon. Op de TV+ ontvanger van kpn, DIW7022, heb ik inmiddels Ziggogo met het Ziggo Sport free abonnement. 

Reputatie 7
Badge +9

@PeterG Ik heb tevens een ziggo account voor Ziggo-Go, maar als ik voor Ziggo Sport Free wil aanmelden, krijg ik

Je had vast wat anders in gedachten dan 404

Gebruik de zoekbalk om de juiste pagina te vinden. Dan verbinden we je meteen door.

 

Dus van 75% houshoudens krijgen waarschijnlijk 50% zo een scherm.

 

Gebruik je dan hetzelfde e-mail adres als wat je voor je Ziggo account gebruikt @TDN ?

Overigens heb je als Ziggo tv klant geen Free abonnement nodig.

https://www.ziggo.nl/uefa/ziggo-klant

En klanten van andere providers die het Ziggo Sport zender pakket afnemen hebben ook geen Ziggo Sport Free account nodig. 

Overigens werkt http://ziggo.nl/uefa hier wel. 

Ik heb me gisteren gewoon kunnen aanmelden. Alleen hè  ik het niet echt nodig. Heb al jaren het pakket bij kpn.

 

Reputatie 7
Badge +9

@PeterG De melding 404 krijgt je als de URL ongeldig is. Dus als iemand wil aanmelden voor Ziggo Sport-Free via https://www.ziggo.nl/sport-free kijg hij een ongeldige URL. Dat bedoel ik met 50% huishoudens (zonder Ziggo Abo)

Met ziggo.nl/sport-free kom ik op deze terecht:

https://test-main.aem.aws.ziggo.io/ziggo/test-oft-1 (werkt deze bij jouw wel?)

Ik weet alleen http://ziggo.nl/uefa , via die heb ik 't gedaan.

Deze kan ook https://www.ziggo.nl/uefa/aanmelden .

Maar die blijft nu helemaal wit. Ik denk dat het allemaal wat overbelast is nu. Terwijl de UEFA competities pas in augustus weer van start gaan….

Stel je vraag op de Ziggo community met betrekking tot de onbereikbare url.

Reputatie 7
Badge +9

@PeterG Via https://www.ziggo.nl/uefa/aanmelden gaat het, maar de URL ziggo.nl/sport-free komt van de app, dus waarschijnlijk is ziggo nog aan het testen, man ziet aan de URL met test server.

“Dit kan gewoon. Op de TV+ ontvanger van kpn, DIW7022, heb ik inmiddels Ziggogo met het Ziggo Sport free abonnement. “

Hoe kom ik dan aan twee keer DIW7022? Ik heb op 2 verdiepingen KPN-ITV…En hoe werkt dat dan? Zie ik ZIGGO dan als App?
 

Reputatie 7
Badge +9

@DickHoning Als je nog oude TV abo heb, kan je naar TV+ Abo wijzigen, dan krijg je DIW7022 als vervanger voor je oude ontvanger. Als je alleen 1 ontvanger heb, kan je een TV+ontvanger meer bestellen voor 5€ per maand, maar je krijg ook gelijk gratis het opnemen pakket ter waarde van 5€

 

Hoeveel TV+ boxen wil je? 

Gratis opnemen t.w.v. 4,99 /mnd bij 2 KPN TV+ boxen of meer!

Je huidige aantal ontvangers

1 TV+ Box

0,00/mnd

2 TV+ Boxen

5,00/mnd

 

TV opties

Opnemen

4,99/mnd

 

 

De Ziggo Go App moet je handmatig in Google Playstore zoeken en installeren.

Hoe kom ik dan aan twee keer DIW7022? Ik heb op 2 verdiepingen KPN-ITV

Als je op 2 verdiepingen itv hebt heb je toch al 2 ontvangers, @DickHoning ?

Als dat nog geen DIW7022 (TV+) zijn kan je naar het nieuwe abonnement overstappen. 

Maar de Ziggogo app kan ook op televisies met Android-TV. De app voor Samsung en LG is er voor augustus is beloofd.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2024/05/01/informatie-rondom-kijken-naar-uefa-vanaf-augustus-2024/

Reageer