Beantwoord

Geen internet door kabelbreuk en Digitenne blijft storing 8888 aangeven

  • 6 April 2024
  • 20 reacties
  • 168 keer bekeken

Al ruim 2 weken zit ten wij zonder wifi door waarschijnlijk een kabelbreuk in het glasvezelnetwerk en dit gaat nog minimaal een maand duren wordt gezegd.

Alle medewerkers van kpn zijn vriendelijk maar een échte oplossing komt er niet.

We hebben een noodpakket ontvangen een week geleden met daarin een digitenne ontvanger maar hij blijft storing 8888 aangeven geen signaal op alle regio’s. Een week geleden gebeld met als conclusie waarschijnlijk antenne kapot we sturen een andere.

Na een week wachten weer gebeld. Sorry maar u kunt de antenne bij de kpnwinkel ophalen. Dit gedaan maar helaas ook met deze door het hele huis geen signaal jullie weten toch wel op welke locaties er signaal is ?

Alles geprobeerd kabels vervangen, fabrieksinstellingen teruggezet, updaten doet hij niet staat op versie 30.

Kunnen jullie nog wat doen voor mij of zit er nog maar 1 ding op namelijk overstappen naar ziggo want dat zie ik eigenlijk als laatste redmiddel 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 April 2024, 08:30

Bekijk origineel

20 reacties

qua digitenne :

Heeft de antenne vrij zicht (min of meer) op de zender ? Niet aan de verkeerde kant van het gebouw of zo ?
Wil/kun je aangeven waar je zit ongeveer, welke hoek vh land.

Uit dit onderwerp :

 

Ik heb geen idee volgens kpn staat er op 6 km een antenne. Heb het aan beide kanten geprobeerd zelfs buiten maar overal geen signaal. Niet weinig maar niets !

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Uitermate teleurgestelde klant ,

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je Digitenne ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen te volgen op: Digitenne geen beeld of code 8888

 

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven:


1.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan één voor één langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer tien seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.
[Als je dan het Digitenne-menu ziet]
3. Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen (met de Digitenne-afstandsbediening)
4.  Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5. Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6. De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7. Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien.

Lukt het niet via het stappenplan?


Soms ligt het aan de scart-kabel of de HDMI-kabel.Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel uit. Dit kan het probleem direct oplossen. 

Kom je er niet uit met bovenstaande instructie?


Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Tip: Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

Brand er een ledje (lampje) op de antenne ?

De zenders(masten) zijn niet gelijk verdeeld over het land en zeer uiteenlopend in vermogen.

. . . volgens kpn staat er op 6 km een antenne

Dan moeten het zeker kunnen, maar wie beweerde dat ? Is het wel een digitenne zend antenne ?

Als we mogen weten waar je ongeveer woont dan kunnen we ( de onbezoldigde wijsneuzen hier ) er wel wat zinnigs over zeggen.

Zie het profiel van de uitermate teleurgestelde klant' @KeesYagi 

Bedankt voor je reactie, ja het lampje brand. Ik heb alle kabels en de antenne al vervangen.

6 km van een zendmast beweerde de helpdesk van kpn.

ik woon in Gorinchem-oost is zuid Holland maar op ca

2 km van Gelderland. De andere kant van het water is Brabant. Alle zones geprobeerd 0,0.

ik vermoed dat er hier gewoon geen dekking is.

Reputatie 7
Badge +28

@Uitermate teleurgestelde klant 

In Gorichem is wel degelijk dekking. Er is daar niet voor niets een zendmast geplaatst. 

Maar bij code 8888 speelt heel wat anders. Check mijn eerdere reactie hierboven.  

Goedenavond, ik

heb de gevraagde gegevens toegevoegd.

Voor de duidelijkheid mij klantnummer is dus voor een glasvezel aansluiting ik heb geen digitenne abonnement.

De ontvangen digitenne is onderdeel van een noodpakket van kpn.

bedankt

Reputatie 7
Badge +28

@Uitermate teleurgestelde klant

Heb je nu dit al uitgevoerd? 


1.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan één voor één langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer tien seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.
[Als je dan het Digitenne-menu ziet]

Ik was ook al aan het denken wat er aan de hand kan zijn daar en of ik evt. nog een goed advies kon geven.

Maar uit deze zin :

Alle zones geprobeerd 0,0.

Meen ik af te leiden dat het daar gaat om de regio’s en dat kun je alleen doen als het beeld van de ontvanger op de tv zichtbaar is.

Dus het is mij (ook) een raadsel.

. . .  ik heb geen digitenne abonnement.

Hoe dan ook moet je altijd 4 x NPO en 2 x regionaal kunnen ontvangen.

Het beeld is wel zichtbaar dat is het probleem niet.

hij geeft alleen geen signaal/ ontvangst.. bin geen enkele regio

Een week geleden gebeld met als conclusie waarschijnlijk antenne kapot we sturen een andere.

Brandt het lampje op de antenne als het apparaat is ingeschakeld?

Ja dat brand , en heb zowel de antenne als de kabel vervangen. HDMI kabel ook vervangen al snap ik niet waarom dat aangeraden wordt als er gewoon beeld is.

HDMI kabel ook vervangen al snap ik niet waarom dat aangeraden wordt als er gewoon beeld is.

Nou inderdaad ja, dat is een manier om . .  ( kan even geen nette tekst verzinnen ).

Antenne doet het dus.

Ik heb zelf geen ZXV7200 meer dus kan het menu ook niet meer inzien.

Maar zelf scande ik de zenders altijd met de ‘uitgebreid zoeken’. Dat werkt beter. Op provincie zoeken werkt, euh, slecht.

En anders morgen toch maar weer bellen. Dat je Digitenne noodpakket niet werkt.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)

Ik heb er wel een, zonder abonnement, werkt prima.
Hoe het zoeken werkt dat weet ik niet meer . . .
Maar ik heb ook nog al eens wat aan te merken op de functionaliteit van sommige apparaten . .  :-)

Bij Gorinchem is een zendmast opstelpunt langs de A27. Dus zoveel mogelijk aan dié kant van het huis de antenne plaatsen gericht op de zendmast. Bij het raam.

Als dán Uitgebreid zoeken nog niet werkt is het apparaat gewoon defect. Dan wordt het zeker bellen.

Reputatie 7
Badge +28

Ja dat brand , en heb zowel de antenne als de kabel vervangen. HDMI kabel ook vervangen al snap ik niet waarom dat aangeraden wordt als er gewoon beeld is.

 

 

Bij Code 8888 gaat het erom dat het juiste ingangssignaal kiest op jouw TV. 


1.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan één voor één langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer tien seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

 

Zodra je het Digitenne-menu in beeld ziet: 

3. Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen (met de Digitenne-afstandsbediening)
4.  Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5. Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6. De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7. Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Kun je aangeven tot welke stap je komt? 

 

Allemaal al 10x gedaan.

iedereen bedankt voor het reageren maar het spul werkt niet.

ik ga het forum sluiten en stap noodgedwongen over naar ziggo.

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Uitermate teleurgestelde klant, welkom op het forum. Dubbel pech lees ik zo, niet alleen een kabelbreuk, maar dan ook nog eens een Digitenne die niet lekker werkt. Dat is op te lossen, maar dan moet het voor ons wel duidelijk zijn wat het probleem precies is.

 

In de titel van je bericht geef je aan dat je de code 8888 ziet. Dat is een code die je op de display van je Digitenne ontvanger ziet. Deze geeft aan dat het menu in beeld is. Het is dus geen storingscode. Als je die code wel op het display ziet, maar je hebt geen beeld, volg dan deze stappen die Noordzee al gaf:

1.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop.
De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal).
Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan één voor één langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer tien seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

 

Maar, later in je berichten geef je aan dat je wel beeld ziet maar geen signaal. 

Het beeld is wel zichtbaar dat is het probleem niet.

hij geeft alleen geen signaal/ ontvangst.. bin geen enkele regio

Dat wijst dan op een probleem met de ontvangst. Je schreef al dat het lampje op de antenne brand, dus die is functioneel. Ik heb, aan de hand van het CAS ID uit je profiel, jouw Digitenne ontvanger gecheckt (een Rebox). Deze is actief en werkend, dus van ons uit zijn er geen belemmeringen. Dan komt het toch neer op de plaatsing van de antenne.

 

De dichtstbijzijnde antenne voor jou is Gorinchem. Zorg dat je de antenne dan zo plaatst dat er een zo ongestoord mogelijke lijn is richting de zendmast, zoals Peter al aangeeft. Plaats hem eventueel buiten als dat lukt, al was het alleen maar even om te testen of je dan wel signaal hebt.

Bij Gorinchem is een zendmast opstelpunt langs de A27. Dus zoveel mogelijk aan dié kant van het huis de antenne plaatsen gericht op de zendmast. Bij het raam.

Als dán Uitgebreid zoeken nog niet werkt is het apparaat gewoon defect. Dan wordt het zeker bellen.

 

Reageer