Beantwoord

Kan ik met oude digitenne radio uitzendingen luisteren door audiosignaal van de scart te halen?

  • 5 May 2024
  • 13 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik ben een nieuwe klant bij KPN en vraag me af of ik met de oude digitenne ontvanger van mijn buurman radio uitzendingen kan luisteren door het audiosignaal van de scart af te plukken. Of heb ik hier een aanvullend abonnement nodig

Ā 

icon

Beste antwoord door Noordzee 5 May 2024, 17:32

Bekijk origineel

13 reacties

Welk type is dat? De Samsung's en Topfields kunnen de schrootbak in. Die ontvangen niets meer.

Het is een ZXV7200 ontvanger

Ā 

Ja, dat kan, alleen de vrije, niet gecodeerde stations.

Het is een ZXV7200 ontvanger

Dat is geen oude.

[..]audiosignaal van de scart af te plukken.[..]

Die heeft geen scart, maar wel cinch/rca/tulp, daā€™s nog gemakkelijker.

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Het is een ZXV7200 ontvanger

Ā 

Hallo @6pitterĀ ,

Dit is een actuele ontvanger. Overigens eigenlijk eigendom van KPN, want ze zijn alleen verhuurd en niet verkocht.Ā 
Ā 

Maar om antwoord te geven op jouw vraag. Zonder een abonnement kun je ook met deze ontvanger naar de radiozenders luisteren van de publieke zenders. (En daarnaast ook de TV-zenders ontvangen uit de lijst hieronder):Ā 

TV Radio
1 NPO 1 101 NPO Radio 1
2 NPO 2 102 NPO Radio 2
3 NPO 3 103 NPO 3FM
23 Regionaal 1 104 NPO Klassiek
33 Regionaal 2 105 NPO Radio 5
34 NPO 1 Extra 106 NPO Soul & Jazz
Ā  Ā  117 Regionaal Radio 1
Ā  Ā  118 NPO FunX
Ā  Ā  129 Regionaal Radio

Ja ik zie nu ook dat hij geen scart heeft, tulp is veel makkelijker.

Maar als ik het goed begrijp kan ik Radio 10 niet ontvangen zonder abonnement

Dan is een DAB ontvanger de oplossing.

@NoordzeeĀ Dank voor je bericht, ik zal de buurman vertellen dat hij me blij maakt met iets wat niet van hem is. De titel ā€œoudā€ krijgt iets al snel als het niet meer gebruikt wordt

Als de buurman geen abonnement meer heeft voor digitenne dient ie de ontvanger te retourneren (aan de eigenaar kpn).

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/Ā (adres)

@KeesYagiĀ Dan ga ik een internetradio aanschaffen, daar zit ook DAB en bluetooth op

Dank voor jullie berichten

Ja, dan heb je alles, laat maar weten wat je koopt ajb, ik vind de keuze lastig.

@KeesYagiĀ  Ik ga denk ik de audizio adria kopen. Prijs is goed en alles zit erop

Nice!

https://www.bol.com/nl/nl/p/dab-tuner-audizio-adria-dab-radio-met-bluetooth-internetradio-en-spotify-connect-zwart/

Ā 

Reputatie 7
Badge +28

@NoordzeeĀ Dank voor je bericht, ik zal de buurman vertellen dat hij me blij maakt met iets wat niet van hem is. De titel ā€œoudā€ krijgt iets al snel als het niet meer gebruikt wordt

Haha, echt een dooie mus dus.Ā 
Ā 

Jouw buurman kan (als hij Digitenne niet meer gebruikt) de spullen terugsturen naar KPN:
Ā 

Van jeĀ Digitenne-abonnementĀ stuur je terug:

  • De tv-ontvanger(s)
  • De antenne(s)
  • De stroomadapter(s)

Ā 

Wat als ik geen retourdoos ontvangen heb?

Geen probleem. Je kunt ook een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken.Ā Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis.Ā Je pakt de apparatuur in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar ons retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

Reageer