Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

@SYLVEE Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb een nieuw activatiesignaal verstuurd naar het ingevulde CAS-ID.

Heb je de mogelijkheid de ontvanger eens uit te schakelen en hierna aan te laten staan op een commerciële zender?

We hebben geen ontvanger maar een insteekkaart in de televisie en ontvangen echt alleen maar npo 1, 2 en 3. We zien de andere zenders in de lijst maar die geven allemaal die foutcode.

Reputatie 7
Badge +15

@SYLVEE Normaal gesproken zou dit maximaal een uur mogen duren. 

Ik heb het op een andere manier nogmaals geprobeerd, zou je kunnen laten weten of het nu wel is gelukt? 

@SYLVEE Normaal gesproken zou dit maximaal een uur mogen duren. 

Ik heb het op een andere manier nogmaals geprobeerd, zou je kunnen laten weten of het nu wel is gelukt? 

We hebben weer beeld, ik hoop dat het goed blijft gaan😊

Bedankt voor het helpen.

Reputatie 7
Badge +15

@SYLVEE Fijn dat het gelukt is! Graag gedaan, mocht het toch weer misgaan dan weet je ons te vinden! 

@SYLVEE Fijn dat het gelukt is! Graag gedaan, mocht het toch weer misgaan dan weet je ons te vinden! 

👍

Hallo. Ik heb dit probleem ook. Zouden jullie een activatiesignaal willen versturen. Maak (sinds zaterdag) gebruik van het direct-online pakket. 

Reputatie 7

Ik heb er naar gekeken, @SjorsM, maar de ontvanger is niet geactiveerd. En het activeren kan ik in dit geval ook niet doen omdat het om een noodpakket Digitenne gaat. Ik heb de afdeling hiervoor gemaild met het verzoek de ontvanger z.s.m te activeren. We komen er bij je op terug!

 

Edit: ha, ze zaten er bovenop, twee minuten later al reactie terug. De ontvanger is nu geactiveerd, Sjors. Zet hem aan en dan zou het moeten werken. Mocht je toch nog wat issues hebben, zorg dat je de antenne zo goed mogelijk in de mastrichting hebt staan en laat de ontvanger dan minimaal een uur aanstaan.

Ik heb er naar gekeken, @SjorsM, maar de ontvanger is niet geactiveerd. En het activeren kan ik in dit geval ook niet doen omdat het om een noodpakket Digitenne gaat. Ik heb de afdeling hiervoor gemaild met het verzoek de ontvanger z.s.m te activeren. We komen er bij je op terug!

 

Edit: ha, ze zaten er bovenop, twee minuten later al reactie terug. De ontvanger is nu geactiveerd, Sjors. Zet hem aan en dan zou het moeten werken. Mocht je toch nog wat issues hebben, zorg dat je de antenne zo goed mogelijk in de mastrichting hebt staan en laat de ontvanger dan minimaal een uur aanstaan.

Heel erg bedankt! Het werkt! In mijn reguliere pakket (die nu dus nog niet werkt) heb ik ook ESPN. Is het ook mogelijk dat die zenders ook geactiveerd worden?

 

Reputatie 7
Badge +20

@SjorsM helaas kunnen we de zenders van interactieve TV niet aanbieden op de digitenne ontvanger.
Als je de ESPN watch app gebruikt kun je daar wel meer kijken.

Als je je abonnement nog niet gekoppeld hebt kun je hier vinden hoe dat werkt:
ESPN Watch - Een KPN-account koppelen

Een seintje!

Ik heb digitenne tv en een 4g internet gekregen als vervanging voor het nog niet kunnen leveren van glasvezel.

Ik heb vandaag de digitenne geïnstalleerd, maar loop helaas tegen de foutcode E016-0 bij de commerciële zenders.

Groet,

Donald

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Donaldv! Ik heb het aan de afdeling doorgegeven die dit oppakt. Binnen 24 uur moet hij werken! 

Digitene werkt niet enkel zenders 1,2 en drie.

In het profiel de gegevens ingevuld zoals gevraagd. 

Graag een helpende hand om dit op te lossen

Reputatie 7

Hoi @MarjaGoed, welkom! Ik zie aan de hand van je profielgegevens dat je 1 Digitenne ontvanger hebt. Deze is actief, dus je zou dan alle zenders gewoon moeten kunnen zien. Herstart de ontvanger, en zoek opnieuw naar de zenders.

Zie je ook echt de foutmelding die hier in dit topic genoemd wordt? Controleer in dat geval het CAS ID. De beide nummers die jij in je het veld ‘persoonlijke opmerking’ hebt ingevuld zijn namelijk geen van beide een CAS ID. Je vindt het CAS ID onderop de ontvanger, of in het menuscherm ‘abonnement’ op de ontvanger.

Hallo moderator, ik heb ook het 016 probleem. Profiel is gevuld met de benodigde info, inclusief CAS. Kunt u een activatiesignaal sturen? Bedankt!

Reputatie 7
Badge +13

@Dexta Ik heb hem een setje gegeven. Als het goed is zou die het zo weer moeten doen :-) . 

@Remco_  Alvast bedankt! Ik ben nu niet thuis dus kan het nog niet uittesten, maar ik laat je later vandaag weten of het geholpen heeft. 

Reputatie 7
Badge +13

@Dexta Top, dan zie ik je bericht graag tegemoet en hoor graag wat je bevindingen zijn!

@Remco_ Helaas heeft de activatie niet geholpen, de ontbrekende zenders zijn nog steeds afwezig met de melding ‘No Digitenne signal’. En eigenlijk is dit al een vervolgstap op eenzelfde probleem met een andere Digitenne ontvanger, daarvoor is er nu een vervangend exemplaar naar mij onderweg. Omdat ik een tweede ongebruikte ontvanger had (met de CAS code uit mijn profiel), heb ik die ingeplugd. Eerst waren daarmee alle zenders gewoon op te ontvangen, maar na een tijdje vielen een aantal zenders uit met mijn melding op dit forum als gevolg. En helaas is dat dus na jouw activatie nog steeds het geval. 

Wat nu te doen?

Reputatie 7
Badge +21

@Dexta Ik heb nog even een poging gedaan om jouw ontvanger te activeren. Wil je het nog eens keer proberen? Als dit nog niet werkt dan horen we dat graag van je en moeten we opzoek naar een andere oplossing.

Gisteren met KPN gebeld, Digitenne kastje zou nu actief staan. Na opnieuw installeren en de zender 1 uur op NPO1 laten staan nog steeds geen commerciële zenders.

 

Clerx

 ****** *** *

klantnummer niet bij de hand

CAS-ID nummer: ************

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +21

@BasB1978 Wat vervelend dat je niet naar de commerciële zenders kan kijken. Heb je Digitenne toegevoegd aan jouw abonnement of gaat het om Digitenne uit een noodpakket of ergens anders weg? Ik heb zojuist opnieuw geprobeerd om jouw ontvanger te activeren. Wil je eens testen of het nu wel lukt?

@Vikash @Remco_ Het activeren heeft opnieuw niet geholpen. Maar waarschijnlijk ben ik er wel achter waar ik de oorzaak moet zoeken, alhoewel ik het niet volledig kan verklaren. Toen de re-activatie niet bleek te werken, heb ik de antenne nog eens gecontroleerd. Ik zit hier nl. in het buitengebied met matige ontvangst en heb dus een buitenantenne op het dak geplaatst. Toen ik de standaard Digitenne binnenantenne inplugde, had ik wel weer de ontbrekende zenders (RTL4/5, SBS6, etc.). Niet altijd stabiel, maar dat was niet te verwachten omdat ik die buitenantenne niet voor niets had aangeschaft. De buitenantenne is nog tijdelijk via een platte coax ‘kozijn doorvoerkabel’ verbonden en rommelen daarmee gaf dan weer wel dan weer niet een signaal. Blijkbaar is dus niet de activatie maar de antennekabel de oorzaak. Ik weet niet waarom dat dan alleen voor sommige zenders een probleem is en andere prima binnen komen, misschien is dat met jullie kennis wel te verklaren. Maar ik ga verder in deze richting zoeken. Bedankt voor de hulp zover!

Hallo, wij hebben ook het 015 / 017 probleem. Gegevens staan in het profiel. Alvast bedankt voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +15

@Henk v. L. Ik heb een nieuw activatiesignaal verstuurd naar de Digitenne ontvanger.

Kun je deze een tijdje aan laten staan om te controleren of je de foutcode dan nog krijgt? 

Hallo, kan een moderator mij een activatiesignaal sturen ivm foutcode e0160-0?

Info zoals CAS ID staat in mijn profiel.

edit: of het signaal is al verstuurd, of 10 minuten wachten was genoeg. Probleem is opgelost, bedankt.

Reageer