Beantwoord

Huidige XS4ALL email adres staat niet bij het wachtwoord wijzigen

  • 27 April 2024
  • 8 reacties
  • 85 keer bekeken

Hallo allemaal,

 

Net deze topic bekeken en die helpt mij helaas niet verder.
 

Mijn probleem is dat bij het verder klikken naar de pagina om je wachtwoord te wijzigen niet mijn huidige email adres staat. Dát email adres is trouwens het enige dat ik gebruik. Er staan wel 2 andere adressen maar geen idee wat ik daar mee moet. Ik heb en gebruik  al meer dan 25 jaar 1 email adres en dat is het.

Vraag is dus, als mijn huidige email adres er niet bij staat en ik verander het wachtwoord gaat dat ook gelden voor mijn enig echte email adres?

 

Mijn dank voor het lezen.

icon

Beste antwoord door WMG-N 29 April 2024, 08:09

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Rick4F 

Eerst zie je de namen van het emailaccount dat je hebt. Als je op dat emailadres klikt krijg je de emaiadressen te zien die daar aan hangen (als een alias). Het wachtwoord geldt voor het account en de aliassen die daar aanhangen.

@WMG-N 

Bedankt voor de zeer snelle reactie! Maar kijk, dit zie ik en daar staat mijn huidige email niet bij en verder is er niets om aan te klikken, dus ik twijfel. 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Rick4F

Als ik inlog bij MijnKPN dan zie ik niet hetzelfde scherm als in het plaatje. Raar dat je niet jouw andere emailadres ziet. Misschien heb je nog toch nog een 2e (xs4all ? kpnmail ?) emailaccount ?

Log eens in bij de KPN (xs4all ???) webmail met jouw huidige gebruikersnaam en wachtwoord. Lukt dat ?  Zie je dan jouw emails staan ? Zo ja, dan is jouw huidige combinatie goed.

Kies een nieuw wachtwoord, schrijf dat wachtwoord en die emailadressen op op papier en verander het wachtwoord (zie plaatje hierboven) en schrijf dat ook op. Log dan eens opnieuw in bij de KPN webmail met de nieuwe combinatie. Lukt dat ook ? Wat zie je dan ?

Reputatie 7
Badge +10

@Rick4F 

Ik heb even getest en het plaatje geeft het scherm weer waarin jij jouw wachtwoord voor dat emailaccount (en de emailadressen die daar aanhangen) kunt veranderen. Kies in het plaatje “terug” en nog een keer “terug” en je moet dan de namen van de emailaccounts zien die je hebt. Hoeveel accounts staan daar ?

@Rick4F

Ik heb even getest en het plaatje geeft het scherm weer waarin jij jouw wachtwoord voor dat emailaccount (en de emailadressen die daar aanhangen) kunt veranderen. Kies in het plaatje “terug” en nog een keer “terug” en je moet dan de namen van de emailaccounts zien die je hebt. Hoeveel accounts staan daar ?

@WMG-N Er staan er 2 in een dropdown menu op de midden pagina en 1 op de z.g. “start” pagina van het wachtwoord wijzigen. 

. Ik had gisteren een reply getikt maar toen ging dit forum offline.

Ik heb je eerdere suggesties gevolgt, uiteindelijk mijn wachtwoord in bovenstaande plaatje veranderd en ben toen na 3-4 uur naar webmail gefietst en daar werkt nog steeds, ook deze morgen, enkel mijn oude wachtwoord, wat misschien gehackt is vandaar de noodzaak om hem te wijzigen.

Het vreemde is dat boven de webmail email adressen staan (niet vermeld op de wachtwoord wijzig pagina), die ik in de loop der jaren heb aangemaakt, incl. mijn hoofd email adres.

Dus ik denk zoals jij suggereerde dat ik ergens 2 accounts heb. Ga straks wel even bellen, want dit schiet niet op zo.

In iedergeval bedankt voor de moeite! :)

Reputatie 7
Badge +10

@Rick4F

KPN klantenservice:  tel. 0800 - 0402. Ik denk inderdaad dat de klantenservice hier beter in staat is om te zien wat er aan de hand is.

De naam van het account hoeft niet hetzelfde te zijn als de aliassen. Bijv. je kunt een @kpnmail.nl account hebben waar bijv. één of meerdere xs4all aliassen aanhangen.

Als de aliassen jou onbekend zijn dan heeft iemand toegang gehad tot jouw account. Dit kan ook een familielid geweest zijn. Verander daarom EERST het wachtwoord voor KPN ID en doe dat ASAP !!!!! Dan moet je ook zorgen dat de andere wachtwoorden anders zijn dan die van het KPN ID.

@WMG-N  

Ja , hetKPN id heb ik al veranderd (terwijl ik de rest van mijn pws ook verander), en 2way auth ook maar aangezet. Zekere voor het onzekere, toch? :)

En net met KPN gebelt, hele aardige behulpzame meneer aan de telefoon gehad en ik heb idd 2 accounts. :) Ooit voor/bij mijn ouders aangemaakt toen ik nog thuis woonde en daar hingen mijn oude emails onder aan vast.

Die worden nu overgezet naar bovenstaande plaatje en dan ga ik het email pw daar nog 1x voor de zekerheid aanpassen.

 

Nogmaals mijn dank voor de hulp! \o/

Reputatie 7
Badge +10

@Rick4F 

Helemaal top !!!!!!!!

Reageer