Vraag

Vaak aanmelden is mislukt melding in nieuwe Outlook

  • 28 April 2024
  • 10 reacties
  • 101 keer bekeken

ik gebruik sinds kort new outlook met mijn planet account. Zo gaat het dagen goed en dan moet ik ineens weer aanmelden. Mijn gegevens zijn oke want kan gewoon inloggen op mijn webmail.  Na soms 10 x invoeren en melding  zegt; aanmelden is mislukt. Probeer het over enkele minuten weer. Mogelijk hebt u een app wachtwoord nodig. Wordt en soms tureluurs van maar met mij meerdere als ik het lees. Wat bedoelen ze dan met een app wachtwoord???? en is dat dan de oplossing. Nogmaals met inloggen webmail geen problemen mijn gegevens zijn niet gewijzigd

 


10 reacties

Ik heb ook dezelfde problemen met new outlook met mijn planet mail. Zo werkt het dagen goed, dan moet ik ineens aanmelden. Me inlogcodes zijn niet veranderd, dan steeds een foutmelding. Na soms bijna 10x proberen in te loggen werkt het. Dit is echt heel vervelend

 

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic 

Reputatie 7

Microsoft maakt er met de nieuwe Outlook echt een potje van. Je bent ook absoluut niet de enige die tegen deze zeer vervelende problemen aanloopt. Ik heb afscheid genomen van Outlook nieuwe stijl en ben "terug"gevallen op Outlook 365, onderdeel van mijn Office 365 abonnement.

Ook met aanmelden u heeft mogelijk een app wachtwoord nodig????? Wat bedoelen ze daarmee dan, hoe kom je daaraan en is dan het probleem opgelost?. Na 10x proberen met mijn gegevens lkt het wel gewoon. Wie kan het probleem oplossen KPN of microsoft

Reputatie 7
Badge +9

@kaarin Een app wachtwoord is nodig indien je een app/programma gebruikt, het geen 2 factor authenticatie kent. Je kan outlook terug naar oude style schakelen en het account vergeten en opnieuw aanmaken en bij pop/imap instelling "onthouden wachtwoord” kiezen. Bij volgende keer kan je weer schakelen naar outlook new style.

Reputatie 7

Ook met aanmelden u heeft mogelijk een app wachtwoord nodig????? Wat bedoelen ze daarmee dan, ...

Ik zou niet weten wat ze daarmee bedoelen. Ik heb die melding zelf ook nooit gezien met Outlook nieuwe stijl. Heb je wellicht een screenshot van die melding of een link naar de site waar je dat gelezen hebt?

Reputatie 7
Badge +9

Ook met aanmelden u heeft mogelijk een app wachtwoord nodig????? Wat bedoelen ze daarmee dan, ...

Ik zou niet weten wat ze daarmee bedoelen. 

https://account.live.com/proofs/manage/additional

App-wachtwoorden

Bepaalde apps en apparaten (zoals Xbox 360, Windows Phone of e-mailapps op je andere apparaten) ondersteunen geen beveiligingscodes voor verificatie in twee stappen. In dergelijke gevallen moet je een app-wachtwoord maken om je aan te melden

Reputatie 7

@TDN, Dat is als je een Microsoft account gebruikt maar hier hebben we het gewoon over je KPN emailaccount en daar is geen 2FA bij mogelijk.

Het fenomeen dat het met Outlook nieuwe stijl niet lukt om te verbinden is ook niet één twee drie te koppelen aan de app of computer. Op onze gezinscomputer was het @planet.nl emailaccount van mijn vrouw probleemloos te koppelen terwijl mijn @planet.nl emailaccount voor geen mogelijkheid te koppelen was.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @kaarin welkom bij de KPN Community is het allemaal nog een beetje gelukt? Wellicht is het dan toch een idee om terug te vallen op een alternatief e-mailprogramma, zoals WJB suggereert.

Reputatie 7
Badge +11

Ik gebruik naast de webmail van KPN OE Classic 4.0, het alternatief voor Outlook Express @Remco van KPN , @TDN en @kaarin 

Reputatie 7
Badge +13

Ik gebruik naast de webmail van KPN OE Classic 4.0, het alternatief voor Outlook Express @Remco van KPN , @TDN en @kaarin 

 

Die kende ik nog niet, goede tip! 

 

Reageer