Glasvezel aangesloten met een nieuw contract, geen korting voor nieuwe klanten?

  • 2 May 2024
  • 19 reacties
  • 129 keer bekeken

Vorige week is glasvezel gedaan, kastje is slordig aan een houten plankje geplaatst . Vandaag gebeld , er werd aangegeven dat ik een andere abbo /contract kreeg van een jaar , als trouwe klant van 11 jaar , krijg je dus geen korting of iets dergelijks , ik moest dus een nieuw contract gaan afsluiten en ipv 69 euro betaal ik 60 euro , 9 euro verschil , oké dat is lekker . Als ik een nieuwe klant was dan zou ik 9 maanden 35 euro betalen en daarna 60 euro .dat is een korting van ruim 180 euro , maar als vaste klant krijg ik dus geen enkele korting . 
ontzettend jammer dat daar geen rekening mee word gehouden . Op de site staat dat ik niet eens een nieuwe abbo hoef at te sluiten 


19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Hillie Billie , nieuwe klanten krijgen een welkomstkorting, die is eenmalig en zal jij in het verleden ook hebben gekregen.

Heb je ook over het plankje geklaagd toen je belde? Want daar hoor ik geen reactie van KPN over. Het glaskastje hoort netjes geplaatst te worden.

Je hoeft voor glasvzel inderdaad geen nieuw abonnement af te sluiten. Als je koperverbinding wordt omgezet, kan je binnen je abonnement blijven. Toch loont het wel om af en toe de productpagina van KPN in de gaten te houden om te zien of de nieuwe proposities misschien niet goedkoper zijn.

Reputatie 7
Badge +11

Kun je eens een foto plaatsen van de glasvezelaansluiting @Hillie Billie ?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik weet niet wat de bovenste foto moet weergeven, maar de onderste ziet er heel herkenbaar uit.

Zo wordt glasvezel vaak geplaatst, ik vind het netjes.

11 jaar terug idd wel korting gehad toen ik lid werd maar na 11 jaar klant ,  vind ik dat er best iets extra gedaan mag worden . Toen ik verhuisde , 3 jaar terug was de wifi hier zo slecht dat ik zelfs versterkers kocht ,  er zat geen goede aansluiting dus na 3 min viel er een kastje van de muur . Uiteindelijk een andere monteur die in de meterkast netjes alles gemaakt heeft voor me . 
dit kastje is op een houten plank geschroefd en  de achroeven komen aan de achterkant er uit en daar is kit op geplaatst , als ik hard aan het kastje zit gaat die los .    Ik snap dat trouwe klanten geen korting krijgen enz . Vind het vreemd dat er dan gezegd word dat ik een nieuw abbo moet afsluiten terwijl glaspoort aangaf dat dit kosteloos is en je automatisch overgaat naar glasvezel .  Ik zal van de week nog wel eens bellen hoe dit nu zit . En mischien toch maar eens kijken voor een andere provider . Maar in de  noordkop is  internet slecht  

Ik weet niet wat de bovenste foto moet weergeven, maar de onderste ziet er heel herkenbaar uit.

Zo wordt glasvezel vaak geplaatst, ik vind het netjes.

 Alleen hoe hij het op een houten plaat heeft geschroefd en de schroeven er uit steken en met kit gedaan heeft is ten eerste slordig en heb al vingers open gehaald aan de schroeven ! 

Ik weet niet wat de bovenste foto moet weergeven, maar de onderste ziet er heel herkenbaar uit.

Zo wordt glasvezel vaak geplaatst, ik vind het netjes.

Die bovenste zijn de schroeven die uitsteken op een houten kast ( ombouw meterkast) die steken dus uit .

Reputatie 7
Badge +9

Zit er nog een kast naast dan? En is die houten plank de enige scheiding tussen de meterkast en die andere kast?

Dan had de monteur er aan de andere kant nog wel eventjes een extra plankje mogen maken.

Als het eruit valt wanneer je eraan trekt, is het natuurlijk niet bepaald netjes gedaan. Op het oog lijkt het ok.

Zit er nog een kast naast dan? En is die houten plank de enige scheiding tussen de meterkast en die andere kast?

Dan had de monteur er aan de andere kant nog wel eventjes een extra plankje mogen maken.

Als het eruit valt wanneer je eraan trekt, is het natuurlijk niet bepaald netjes gedaan. Op het oog lijkt het ok.

 

idd  niet netjes , hij had op de betonnen muur het kunnen schroeven ! Dus het zal niet lang zo blijven zitten lijkt me . Maar je komt niet dagelijks in de meterkast . Naast die kast hangt me kapstok en staan me schoenen dus ik haal soms me open aan die schroef , ik zal zelf wel iets tegen die houten kast plaatsen ( idd een extra plank er tegen aan . 

 

Zit er nog een kast naast dan? En is die houten plank de enige scheiding tussen de meterkast en die andere kast?

Dan had de monteur er aan de andere kant nog wel eventjes een extra plankje mogen maken.

Als het eruit valt wanneer je eraan trekt, is het natuurlijk niet bepaald netjes gedaan. Op het oog lijkt het ok.

 

idd  niet netjes , hij had op de betonnen muur het kunnen schroeven ! Dus het zal niet lang zo blijven zitten lijkt me . Maar je komt niet dagelijks in de meterkast . Naast die kast hangt me kapstok en staan me schoenen dus ik haal soms me open aan die schroef , ik zal zelf wel iets tegen die houten kast plaatsen ( idd een extra plank er tegen aan . 

 

 Bedankt voor je reactie 

Reputatie 7
Badge +24

Ik gok dat het een heel dun houten wandje is. Als je daar een schroef in draait komt die er heel snel aan de andere kant uit. Moet je kortere nemen. Maar dan zit het kastje niet goed vast.

Wat kan een monteur van KPN daar aan doen? Ik denk niks. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik gok dat het een heel dun houten wandje is. Als je daar een schroef in draait komt die er heel snel aan de andere kant uit. Moet je kortere nemen. Maar dan zit het kastje niet goed vast.

Wat kan een monteur van KPN daar aan doen? Ik denk niks. 

Ik denk een andere muur kiezen of een houten plankje aan de andere kant gebruiken. Op zijn minst wat overleg met de eigenaar.

Maar voor hetzelfde geld is hij gewoon heel snel met zijn werk bezig en heeft hij niet eens doorgehad hoe dun dat stuk hout is.

Reputatie 7
Badge +9

Ja die schroeven er zo doorheen duwen is inderdaad niet echt netjes gedaan...

Reputatie 7
Badge +9

Ik gok dat het een heel dun houten wandje is. Als je daar een schroef in draait komt die er heel snel aan de andere kant uit. Moet je kortere nemen. Maar dan zit het kastje niet goed vast.

Wat kan een monteur van KPN daar aan doen? Ik denk niks. 

Andere muur of High Tack Lijmkit, probleem opgelost!

Reputatie 7
Badge +24

Andere muur

Volgens voorschrift hoort het kastje aan de linker wand in de meterkast. 

High Tack Lijmkit, probleem opgelost!

Ik denk dat het het de bedoeling is om het kastje met kit vast te plakken. Dat willen ze bij KPN niet hebben denk ik.

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat het het de bedoeling is om het kastje met kit vast te plakken. Dat willen ze bij KPN niet hebben denk ik.

En bewoners willen geen schroeven door de muur heen die in de gang eruit komen denk ik.

 

Andere muur

Volgens voorschrift hoort het kastje aan de linker wand in de meterkast. 

Bij mij hangt hij gewoon op de midden muur tussen de stroom en gasmeter in, de plek die ik aangewezen heb omdat het makkelijker met me LAN kabel was i.v.m mijn kabelgoot die daar loopt.
Ik gok dat het voorschrift enkel een richtlijn is.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Hillie Billie, heb dit topic ook gevolgd. Ook ik vind het niet netjes dat die schroeven zo zichtbaar zijn. Heb je dit al bij ons aangegeven?. Zo ja, zou ik mogen weten wat de genomen actie is? Zo nee, zou je dit alsnog willen doen? Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Dag Alex, ik heb gebeld toen ik het eerste gesprek hier neer zette , meisje die gaf er weinig respons op, verder niets mee gedaan , vandaag alles aangesloten en het kastje is niet echt stabiel , alles hangt maar als je het vaker er af haalt het kastje van de glasvezel die zal op den duur kapot gaan of op de grond komen te liggen.  Het afwerken door de schroeven die uitsteken zat idd kit op maar ik laat het maar zo !  De beste man die het  er op zetten had verder netjes gewerkt , ik zag het later pas toen ze al weg waren anders had ik dit gemeld  bij de jongen .

het plank waar op geschroefd is , is idd van dat dunne spaanplaat( ombouw van de meterkast )  . Ik kom er verder niet aan dus  ik laat het maar zo als ik bel dan word er niet veel aan gedaan. Mits het stuk gaat … ik heb nu zef er iets tegen aan gezet zodat ik me handen niet meer open haal aan de schroeven . . Bedankt iedereen voor de reacties 

Reputatie 7
Badge +24

Dan is het voor nu in ieder geval werkend opgelost. Laat het osn inderdaad weten als de verbinding uitvalt door een kastje los is, dan kan er een monteur worden aangestuurd. 

Reageer