Beantwoord

Ik wil mijn abonnement bij KPN ontbinden vanwege voortdurende internetproblemen

  • 30 April 2024
  • 11 reacties
  • 131 keer bekeken

Aangezien de medewerkers van KPN (extern KCbedrijf) mij niet willen vertellen hoe en waar ik mijn contract kan ontbinden doe ik het zo!

 

Beste KPN,

Op 19 oktober 2023 sloot ik met u een overeenkomst voor een internetabonnement, bekend onder klantnummer: *************.

Helaas houdt u zich niet aan de afspraken zoals overeengekomen in dit abonnement. Sinds het begin van mijn abonnement heb ik voortdurend problemen ervaren met mijn internetverbinding. Deze problemen omvatten regelmatig wegvallende internet en sinds gisteravond zelfs volledig gebrek aan connectiviteit. Telkens wanneer ik contact opneem met uw klantenservice, wordt mij geen bevredigende oplossing geboden. In plaats daarvan word ik van het kastje naar de muur gestuurd, waarbij verschillende medewerkers beweren dat het verschillende problemen kunnen zijn zonder enige substantiële hulp te bieden.

Op 26 oktober 2023, 23 november 2023, 4 december 2023, 22 december 2023, 16 december 2023, 27 maart 2024 en 28 maart 2024 heb ik meerdere malen contact opgenomen met uw klantenservice, maar tot mijn grote frustratie hebben geen van deze interacties geleid tot een oplossing van mijn probleem. Op 23 november 2023 is er een e-mail gestuurd naar uw bedrijf waarop ik nooit een reactie heb ontvangen.

Bovendien wil ik benadrukken dat er in maart van dit jaar een 2e monteur bij mij langs is gekomen in een poging de problemen te verhelpen. Echter, ondanks de vermeende 'oplossing' die toen geboden werd, heb ik nog steeds te kampen met storingen, zoals blijkt uit de recente storing van gisteravond die ik in april heb ondervonden. 

Vandaag heb ik opnieuw contact opgenomen met de afdeling opzeggen van uw klantenservice, waarbij ik bijna een uur aan de telefoon heb gezeten. Helaas was de medewerker tijdens dit gesprek uitermate onprofessioneel. Terwijl ik mijn frustraties uitte over de aanhoudende problemen met mijn verbinding, merkte ik op dat de medewerker ongepast aan het lachen was. Daarnaast weigerde de medewerker mij serieus te nemen of verder te helpen met het ontbinden van mijn contract. Dit is mijn consumentenrecht en het is volstrekt absurd en onacceptabel dat KPN op een dergelijk schandalige wijze met haar klanten omgaat.

Tot op heden heb ik geen enkele vorm van compensatie ontvangen voor de talloze storingen en het ongemak dat dit met zich heeft meegebracht.

Gezien het voortdurende gebrek aan een adequate oplossing, de onprofessionele behandeling van mijn klachten en het uitblijven van compensatie voor de geleden schade, zie ik mij genoodzaakt om mijn internetabonnement bij KPN per direct te ontbinden, conform artikel 7:46a van het Burgerlijk Wetboek.

Omdat ik de overeenkomst heb ontbonden, hoef ik u niet meer te betalen. En u hoeft geen diensten te leveren. k vraag u ook om het abonnementsgeld terug te betalen over de periode waarin ik geen gebruik kon maken van de dienst. 

Ik verwacht dat u mijn ontbindingsverzoek binnen 7 dagen bevestigt en dat alle verdere betalingen voor het abonnement per direct worden stopgezet. Tevens verzoek ik u om een bevestiging van de ontbinding van mijn abonnement schriftelijk naar mij te sturen.

Ik vertrouw erop dat u deze kwestie serieus neemt en mijn verzoek tot ontbinding van het abonnement zo spoedig mogelijk in behandeling neemt.

Blijft u mij rekeningen sturen? Of stort u niet op tijd het geld terug waar ik recht op heb? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM.  En ik ga met mijn klacht naar De Geschillencommissie, Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Hoogachtend,

Ikram *******

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. de privacy

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 1 May 2024, 18:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U kunt hier op dit forum zoiets niet doen. Het is de vraag of het überhaupt kan. Ik denk het niet.

U kunt het beste een brief sturen. Elders hier op het forum is wel een adres te vinden. Bijvoorbeeld in dit topic:

https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/postadres-van-kpn-voor-indienen-klacht-597028

KPN
Postbus 2547
3500 GM Utrecht

Reputatie 7
Badge +11

Via dit forum opzeggen kan niet @Ikkie EA , dat kan telefonisch via 0800 0402 , online of via de lokale KPN winkel 

Aangezien je nog binnen je contract zit moet je het abo afkopen en de nog niet-verstreken termijnen in 1 keer betalen.

Stoppen met betalen brengt jezelf in een lastig parket, niet doen dus, anders kans op afsluiting, incassobureaus en deurwaarders.

 

@ N.N. Het contract kan ontbonden zonder afkoopsom, de diensten worden niet geleverd. 

Reputatie 7
Badge +11

Dan zeg je toch gewoon op @Ikkie EA .

In ieder geval bedankt voor de mededeling dat je op gaat zeggen, al kunnen we er hier op het forum niets mee.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik zit nu ff terug te kijken, 5 maanden geleden had u precies zo'n zelfde topic. Toen had u het ook al over opzeggen. Dat is toen niet gebeurd? 

Reputatie 7
Badge +11

Ik zit nu ff terug te kijken, 5 maanden geleden had u precies zo'n zelfde topic. Toen had u het ook al over opzeggen. Dat is toen niet gebeurd? 

Inderdaad, waarom weer een topic starten over hetzelfde onderwerp @Ikkie EA , tegen de huisregels, werkt verwarrend en je wordt er niet sneller mee geholpen en hulp lijkt ook niet nodig, want het is slechts een mededeling dat je op gaat zeggen, maar je nog steeds niet gedaan hebt om wat voor reden dan ook .

 

 

@Nick83 klopt nog steeds zelfde probleem, dat was in een gebreke stelling en dit is ontbinden, kpn heeft geen oplossing aangeboden. Medewerkers bij de KC wouden dat niet doen?? Kreeg ook geen informatie over hoe en waar ik dit kan indienen vandaar hier

@N.N. of je scrollt door? Als je het irritant vind moet je niet reageren. Volgens mij ben je visueel beperkt, want als je mijn topic had gelezen zou je weten dat ik hulp nodig heb met het contract opzeggen ZONDER afkoopsom . Als jij vanaf begin van het abonnement continu storingen hebt en hierdoor o.a. in de problemen komt met werk hoor ik je anders piepen. Ik heb elke maand lopen bellen en niemand kon mij helpen, als je hier een probleem mee hebt moet je gaan klagen bij KPN en vragen of ze hun medewerkers beter kunnen opleiden. Opzeggen zonder afkoopsom gaat niet zomaar, dus ga een leven zoeken ipv reacties achter laten op iets wat je zo erg”irriteert”. 

Reputatie 7
Badge +11

Als mijn reacties of van andere forumleden je niet aanstaan, moet je niet in een openbaar forum gaan posten, daarin is iedereen vrij om te reageren @Ikkie EA en rechtstreeks met KPN contact zoeken.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Ikkie EA 

Het verhaal en de daarbij behorende klacht is duidelijk en helder, ook dat je jouw overeenkomst op basis van artikel 7:46a uit het Burgerlijk Wetboek wilt beëindigen kan ik mij ook goed voorstellen.
Daarnaast stel je KPN ook ingebrekestelling omdat ze afspraken niet na zijn gekomen.

Ondanks dat ik je goed begrijp, dat je dan je klacht op het forum van KPN gaat plaatsten, kan een KPN moderator je niet helpen bij het beëindigen van je overeenkomst, dit gaat via hele andere afdeling binnen KPN en al helemaal als het om een officiële klacht gaat.

Ik verwijs je daarom door naar de officiële klachtenpagina van KPN, waar je bovenstaande klacht op een officiële manier (online) kan versturen naar de klachtenafdeling binnen KPN.
Deze zullen jouw klacht in behandeling nemen, en daar vervolgens op gaan reageren.

Via de volgende link, kom je op de pagina om je klacht in te kunnen dienen:

Klacht doorgeven aan KPN

Maar via het forum kan een overeenkomst niet beëindigd worden, hoe vervelend dat ook mag klinken in je oren.

Maar ik kan zeer goed begrijpen dat je even stoom wilde afblazen, en dan is het forum de snelste manier.

@Ikkie EA Ik sluit me volledig aan bij wat de anderen hebben gezegd. Bellen of een klacht indienen zijn je beste opties.