Beantwoord

Kortingen ontbreken op factuur

  • 12 April 2024
  • 37 reacties
  • 283 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een klacht over mijn contract, er zijn daar een aantal kortingen op vermeld, maar nu krijg ik de eerste factuur en ontbreekt er 2 kortingen.

Ik kreeg na een aantal keren bellen iemand van “spoed en herstel “ aan de lijn maar die zegt dat het wel klopt.

waar kan ik mijn klacht kwijt .

Floris Heemskerk 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 15 April 2024, 20:17

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 5
Badge +4

In 9999 van de 10000 gevallen klopt een factuur altijd. Sommige onderdelen worden vooruit betaald, sommige onderdelen worden op een volgende factuur verrekend. Het kan goed zijn dat kortingen pas op de volgende factuur be- of verrekend worden. Wat soms verwarrend is zijn de periodes die aangegeven worden op een factuur. Wellicht is het beter om even te bellen met de klantenservice 0800-0402 om samen met een medewerker de factuur door te nemen. 

Zoals er al staat hwb ik een aantal keren met de klantenservice gebeld maar ik kom niet verder, en de factuur klopt echt niet !

Floris Heemskerk 

Reputatie 5
Badge +4

Kunt u dan eens uitleggen wat er volgens u niet klopt (zonder privé details door te geven)? 

Moeilijk zonder het contract te laten zien.

Maar er staat in het contract:

Internet  200Mbit/s         50,-

korting eerste 6 maanden.     - 7,50

korting eerste 12 maanden.     -7,50

                                                                35,-

KPN tv + box                              12,50

Korting eerste 3 maanden       -5,-

Korting eerste 6 maanden        -5,-

Combivoordeel pluspakket       -6,99

Extra’s

Netflex                                          11,99

Entertamentkorting                     -5,-

Totaal per maand 49,49

Na 12 maanden    74,49

Wat ik mis op de factuur is de korting van 6 maanden a 7,50 en de 3 maanden  van 5,-

Dat is een kleine samenvatting van het contract 

Floris Heemskerk

 

Reputatie 5
Badge +4

-Dus internet de eerste maand 35,= (de eerste 6 maanden 15,= korting, daarna nog 6 maanden 7,50 korting). 

-TV de eerste maand 2,50 (de eerste 3 maanden 10,= korting, daarna nog 3 maanden 5,= korting). 

-Combivoordeel Pluspakket -6,99 betekent dat het Pluspakket gratis is omdat je ook een mobiel abonnement hebt.  

-Netflix 11,99 en omdat je ook een mobiel abonnement hebt krijg je 5,= entertainment korting. 

 

Zou de eerste factuur van een volle maand als volgt moeten zijn;

Internet 35,=

TV 2,50

Netflix 11,99

Entertainmentkorting -/- 5,=

Totaal 44,99 (per maand, de 1e 3 maanden)

 

In principe staat die 5,= entertainmentkorting NIET in het rekenvoorbeeld van je contract. Dat komt omdat die 5,= een combinatiekorting is die je alleen krijgt omdat je ook mobiel hebt; zou je bijvoorbeeld met je mobiel naar een andere provider gaan, kun je niet zeggen “maar in mijn contract staat dat ik 5,= entertainmentkorting krijg”

In het “orderoverzicht” zou die korting wél moeten staan.  

 

Als er iets nog niet verrekend is, kun je er 99,99999% van uit gaan dat dat op de volgende factuur (her)berekend wordt. 

 

Wat ook goed is om te realiseren; de factuurdatum loopt soms niet gelijk met de ingangsdatum (of andersom), daarom is het belangrijk ook even goed naar de vermelde periode te kijken. 

 

En als laatste: als een medewerker van Spoed&Herstel zegt dat de factuur goed is, mag je veronderstellen dat de factuur goed is. Bij S&H werken namelijk meestal de wat meer gevorderde KPN’ers….

De factuur bedraagt 57,55 .

De medewerker was het niet eens met de eerdere genoemde kortingen terwijl ze wel in het contract staan.

Ik kom niet verder, als het niet goedkomt waar kan ik dan terecht met een klacht ?

Floris Heemskerk 

Reputatie 5
Badge +4

Een verschil van 12,56. Zonder de factuur te zien kan ik dan niet verder helpen. Je kunt eventueel de factuur uploaden (haal dan de privé gegevens weg) of wachten tot een KPN-moderator hier reageert. Die heeft dan wel wat aanvullende gegevens nodig in je profiel (ik weet zo niet wellke gegevens…). 
Het zal me niks verbazen dat het te maken heeft met ingangsdatum en factuurdatum. 
Succes en het komt vast goed

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Florisc,

Goed dat je even aan de bel trekt hier als je er niet helemaal meer uitkomt met de factuur en de hulp hierbij vanuit de klantenservice.

Ik zie dat @KarenenRobertenMees je al flink op weg heeft proberen te helpen, waarvoor dank!

Zou je hier een screenshot willen plaatsen van alleen de 2e pagina van de factuur? In het overzicht op die pagina, zie je precies wat er in rekening gebracht is en voor welke periode(s). Op die manier kunnen we echt even met je meekijken!

Dit zijn de relevante screenshots de ene is het contract de andere de factuur.

 

Reputatie 5
Badge +4

Er zijn 2 kortingen actief vanaf 26 maart (1x 6 maanden 7,50 voor internet en 1x 3 maanden 5,= voor TV+). De rest van de kortingen vanaf 22 maart en ik denk dat de factuur net is opgemaakt tussen die 2 data (dus tussen 22 en 26 maart) en dat daarom die korting nog niet verrekend is. Zal dan op de volgende factuur alsnog verrekend worden (per saldo vanaf 26 maart).

Denk ik……

Denk ik ………..niet . De kortingen zijn allebei tegelijk ingegaan, maar ik ben een leek.

En als het zo niet gaat waar moet ik dan reclameren ?

Groet Floris Heemskerk 

Reputatie 5
Badge +4

Wacht svp even op antwoord van @Maja van KPN die is van KPN en kan het beter verklaren. 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, nu ik het zo in je screenshot zie staan, valt het me op dat er iets heel vreemds aan de hand is @Florisc 

Als er een bestelling geplaatst wordt, kan er voor 1 actie gekozen worden. Het maakt hierbij niet uit of je de bestelling geplaatst hebt via je MijnKPN account óf via een KPN medewerker. Bij jou lijken er echt 2 acties tegelijkertijd op de contractsamenvatting te staan. Dit is iets dat technisch gezien onmogelijk zou moeten zijn dus ik begrijp niet hoe dit heeft kunnen ontstaan.

Je hebt korting voor de eerste 12 maanden maar óók voor de eerste 6 maanden op internet, en ook bij TV+ staan er kortingsregels voor 2 verschillende periodes. Dit is echter helemaal niet mogelijk wat er ook de reden van zal zijn dat er -zoals het hoort- maar 1 kortingsregel per product toe wordt gepast. Aangezien het echt onmogelijk is, zal er ook niet alsnog een dubbele korting aangezet kunnen worden.

Ik snap wel dat dit toch wel flink tegenvalt, aangezien het buiten jouw schuld om op deze manier aan jou is gepresenteerd. Zelf kan ik je hier niet verder mee helpen, maar wil je aanraden om hier online een klacht voor in te dienen en de contractsamenvatting waar de dubbele korting op vermeld staat dan als bijlage mee te sturen! 

Reputatie 5
Badge +4

Nou je het zegt is dat ook wel héél vreemd ja. Hoe of bij wie heb je dit afgesloten?

Reputatie 7
Badge +8

Nou je het zegt is dat ook wel héél vreemd ja. Hoe of bij wie heb je dit afgesloten?

Dat maakt toch niet uit? Feit is dat het op het contract staat, vreemd of niet.

Dat weet ik niet ,is tel en daarna bevestigd met dit contract 

Ook telefonisch is dit uitgesproken precies zoals in het contract staat.

Reputatie 5
Badge +4

Nou je het zegt is dat ook wel héél vreemd ja. Hoe of bij wie heb je dit afgesloten?

Dat maakt toch niet uit? Feit is dat het op het contract staat, vreemd of niet.

Enig idee hoe creatief de deurverkopers van KPN kunnen zijn…??? Die bedenken soms constructies waar de BackOffice zelfs geen raad mee weet. Ik was gewoon even nieuwsgierig, sorry hoor. 

Reputatie 5
Badge +4

Ook telefonisch is dit uitgesproken precies zoals in het contract staat.

Wat Maja aangeeft; online een klacht indienen. Succes!!!

Het was geen colportage het was gewoon een aanbieding voor een verlenging.

Heb een klacht ingediend, bedankt zover 

Floris Heemskerk 

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal prima @Florisc,

Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van de klacht, dus mocht je dat hier willen delen dan zou ik dat waarderen! Vind dit erg merkwaardig en hoop dat ze de oorzaak hiervan ook kunnen achterhalen!

Ze hebben al gereageerd, deze meneer zei dat die andere korting sloeg op mijn vorige contract maar dat kan niet omdat dit een korting van 9 maanden was a 15,- per maand.Hij ging nog een keer overleggen met zijn collega en belt mij nog een keer terug.

Reputatie 7
Badge +20

Dat leek mij ook al niet, aangezien een contract altijd voor minimaal 1 jaar is en de periodes van 3 en 6 maanden dan al lang voorbij hadden moeten zijn. En dus ook niet op een volgend contract tevoorschijn horen te komen.

Ik denk zelf dat het een rare technische kronkel in ons bestelsysteem is geweest en dat de collega die de bestelling voor je door heeft gevoerd dit niet helemaal door heeft gehad. Hopelijk geeft het volgende telefoontje er uitsluitsel over!

Reputatie 7
Badge +8

Nou je het zegt is dat ook wel héél vreemd ja. Hoe of bij wie heb je dit afgesloten?

Dat maakt toch niet uit? Feit is dat het op het contract staat, vreemd of niet.

Enig idee hoe creatief de deurverkopers van KPN kunnen zijn…??? Die bedenken soms constructies waar de BackOffice zelfs geen raad mee weet. Ik was gewoon even nieuwsgierig, sorry hoor. 

Met nieuwsgierigheid is natuurlijk niets mis. 

Over de ‘creativiteit’ van de deurverkopers (en kennelijk ook bij de telefonische klantenservice) zijn hier op het forum wel de nodige topics te vinden. Kennelijk zijn de contracten in de systemen waarmee zij werken zo en naar welbelieven aan te passen dat de ‘constructies’ (aanbiedingen/kortingen) die zij de (potentiële) klanten aanbieden, niet gehonoreerd kunnen worden. 

Dat vervolgens het ‘probleem dat de backoffice heeft met het gedane aanbod’ dan vervolgens bij de klant wordt neergelegd, met ‘dien maar een klacht in’, tja…Ben je dan communicatief wat minder vaardig, dan is het helaas pindakaas, sta je sterker dan krijg je datgene wat je is beloofd. Als je als bedrijf denkt dat dat leidt tot een positieve klantervaring dan heb je klantvriendelijkheid en klantgerichtheid volgens mij niet helemaal begrepen. 

Dit soort willekeur moet je als bedrijf dat (potentiële) klanten een positieve klantervaring wil laten ervaren toch niet willen? 

Reageer