Beantwoord

Opzegging niet verwerkt

  • 17 January 2024
  • 4 reacties
  • 86 keer bekeken

Op 20-11 mijn internetabonnement opgezegd per 01-01-2024, daar ook een mail van gekregen

 

Sindsdien 1x gebeld toen ik niet op kon nemen, terugbellen leverde me een voicemailbandje bij KPN op. 

Nu is 6 januari ineens nog een factuur afgeschreven. 

Maandag over gebeld, medewerker kon de opzegging nergens vinden dus die leek gewoon uit het systeem gehaald te zijn? Zou opnieuw opzeggen, maar dan per 15 januari, zou ik een bevestigingsmail van krijgen. 

48 uur later nog geen mail gehad, dus vandaag, 17-1 nogmaals gebeld. Medewerker zag nu dat er contact was proberen te leggen op 8 december (bevestiging opzegging dus), maar ze hadden me niet te pakken gekregen dus opzegging was niet doorgevoerd. Dat is niet wat ze in hun eigen mail aangeven te doen! 

Medewerker gaf aan het op zijn vroegst op te kunnen zeggen nu per 16-02, opzegging van afgelopen maandag ook nergens te vinden dus. Daar zou ik een bevestiging van krijgen, en ze zou met haar leidinggevende bespreken of ik nog compensatie kon krijgen voor de 1,5 maand die ik nu extra moet betalen, maar dat kon allemaal niet via de mail bevestigd, alleen mondeling. 

Het is ondertussen alweer een halve dag later en ik heb nog geen bevestiging gekregen van mijn opzegging, en ik wil ook graag zwart op wit krijgen dat ik gecompenseerd wordt voor het feit dat ik tijdig mijn abonnement heb opgezegd voor 01-01-24 (contract liep origineel tot 03-2020 dus ik zit al lang over de termijn heen dat ik niet eerder op kon zeggen), ik ga niet betalen voor een abonnement tot minstens halverwege februari. 

Kan iemand mij de juiste bevestigingen sturen en ervoor zorgen dat mijn abonnement daadwerkelijk opgezegd wordt? 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 19 January 2024, 19:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @SnorrieJorrie en welkom op het forum. Dat opzeggen loopt niet bepaald soepel zo te lezen. 😥

In de bevestiging staat inderdaad dat als het binnen 1 maand niet lukt om contact te krijgen, het contract alsnog wordt opgezegd per de datum die was doorgegeven. Dat moet dus gewoon gebeuren. 
Ik kan geen contracten opzeggen, dit kan alleen de afdeling opzeggingen. Ik kan je dus alleen aanraden om nogmaals te bellen met ons via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. 
Spreek in dat je op wilt zeggen en dan kom je vanzelf bij de juiste afdeling uit. Hopelijk is het deze keer dan wel snel geregeld. 

@Sanne van KPN Ik wil me niet met een goed gesprek bemoeien, het contract is echter al opgezegd, er is een fout bij KPN gemaakt waardoor het contract blijkbaar nog loopt.

Waarom zou KPN de klant dwingen nogmaals op te zeggen en dan ook nog moeilijk doen om het teveel betaalde te crediteren? 

Ik zou zeggen, beste KPN, wees klantvriendelijk, doe gewoon wat afgesproken is.

Kunnen moderatoren nou niets meer betekenen dan aangeven om voor de derde keer te bellen met KPN-opzeggen?

Reputatie 7
Badge +17

Nee, ik heb namelijk niet de optie om opzeggingen te doen. Zou fijn zijn als ik het wel kon, maar helaas. 

Wat de rest van je bericht betreft:

In de bevestiging staat inderdaad dat als het binnen 1 maand niet lukt om contact te krijgen, het contract alsnog wordt opgezegd per de datum die was doorgegeven. Dat moet dus gewoon gebeuren. 

Volledig mee eens. 

Dank @EAZ1964 voor je bemoedigende woorden! 

Donderdagavond via het klachtenformulier ook dit bericht gestuurd, vrijdagochtend had ik ineens een mail dat mijn abonnement per 19-2 opgezegd was, nog weer 3 dagen later dan eerst aangegeven dus. 

Daarover vrijdagochtend nog maar eens gebeld met KPN, die medewerker kon me helaas ook niet verder helpen en de eerste opzegging niet in het systeem vinden, dus verwees me door naar de mail (opzeggen@kpn.com). Vrijdag daar dus een mail heen gestuurd met het hele verhaal en de opzeggingsbevestiging erbij, dus ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen..