Beantwoord

Vergoeding voor langdurige storing wordt niet goed doorgevoerd

  • 19 April 2024
  • 3 reacties
  • 76 keer bekeken

Goedemiddag,

 

In het kort:

  • Storing van 8 februari t/m 31 maart
  • Compensatie gevraagd aan klantenservice
  • Klantenservice niet gemachtigd > €100,- te vergoeden
  • Vergoedingsformulier staat maar 3 dagen toe

 

Gedetailleerd:

Wij hebben gedurende 7 weken storing gehad van de glasvezelverbinding met tientallen tot honderden verbrekingen per dag. Er zijn meerdere monteurs geweest, zowel van KPN als KPN Netwerk, er zijn meerdere malen meerdere dingen vervangen - kabels, modems, (O)NT kastjes - en er is meerdere keren gegraven. Ook is het ‘apparaat’ in de grond bij onze gevel vervangen. In ieder geval, tot zover lijkt de storing verholpen.

De storing heeft uiteindelijk van 8 februari tot 31 maart geduurd. 8 februari heb ik als eerste contact met KPN opgenomen vanwege de problemen, de klantenservice medewerker gaf aan in mijn profiel 9 februari te zien. 8 februari kan natuurlijk eventueel in mijn telefoongegevens worden nagekeken. Afijn. Na dus meerdere bezoeken, vervangingen en dergelijke lijkt het euvel verholpen en 31 maart kregen we melding/bevestiging dat de storing voorbij is.

Mij is vrij aan het begin van het traject, bij één van de telefonische contactmomenten toegezegd dat er natuurlijk een vergoeding/compensatie zou komen, dat ik daar na einde storing over gecontacteerd zou worden. Dit is helaas nog niet gebeurd. Nu heb ik daar gisteren contact met de Klantenservice over opgenomen. Helaas kon deze persoon, hoe behulpzaam en vriendelijk hij ook was, mij niet helpen omdat ze niet gemachtigd zijn vergoedingen boven de €100,- te verstrekken. Hij heeft contact gehad met zijn chef/coach/leidinggevende en uiteindelijk werd mij verzocht het compensatieformulier op de website te gebruiken. Dit heb ik geprobeerd. Echter laat deze mij slechts toe een periode van 3 dagen te selecteren, niet 7 weken. Ik heb vervolgens nogmaals contact opgenomen met de Klantenservice en het verhaal geprobeerd uit te leggen. Ook deze meneer was zeer vriendelijk en voor zoverre mogelijk behulpzaam. Ook hij gaf aan niets te kunnen doen gezien de compensatie hoger zou zijn dan €100,-. We heeft hij meerdere berichten in de verschillende systemen geplaatst, doorgezet naar leidinggevenden en dergelijke. Hij zou dit ook ‘in persoon’ aankaarten bij een bepaald persoon, waarna ik hopelijk binnen een week bericht zou krijgen.

Vandaag werd ik teruggebeld, voor zover ik weet door de eerste persoon die ik gisteren aan de lijn had gehad. Helaas mede gedeeld dat ik nog geen bericht heb ontvangen of iets. Ik stelde voor om eventueel het Forum te gebruiken, maar daarop zei hij dat het klachtenformulier op de website waarschijnlijk eerder resultaat op zou leveren. Dit formulier lijkt ook niet heel handig, omdat dit over huidige/zeer recente storingen lijkt te gaan, of anders problemen wilt oplossen. Het gaat echter om een reeds opgeloste storing die enige tijd geleden is geweest en daarnaast van lange duur was.

De volgende optie die op de klachtenpagina wordt aangegeven is een belafspraak maken. Maar het lijkt mij dat dat hetzelfde op gaat leveren als de twee verschillende contactmomenten gisteren. Vandaar toch maar even een poging hier.

Als het goed is zijn bepaalde zaken in mijn profiel ingevuld en kan er op die manier het één en ander over de storing en alle bijkomende zaken (data, telefoontjes, monteursafspraken, e.d.) worden achterhaald. Mocht het onverhoopt toch nodig zijn, ben ik uiteraard meer dan bereid toelichting te geven.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 22 April 2024, 19:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Zie onderstaande link voor aanvragen vergoeding @BruceH :

https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

 

Zie onderstaande link voor aanvragen vergoeding @BruceH :

https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

 

Al geprobeerd @N.N. :

Je kunt voor maximaal 3 dagen vergoeding aanvragen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @BruceH,

Goed dat je hier even aan de bel trekt als het verder niet helemaal goed op wordt gepakt. Net als mijn telefonische collega's, kunnen we ook hier geen vergoeding van meer dan €100,- doorvoeren, ik zal je hier zelf dus niet direct verder mee kunnen helpen.

Wel wil ik je aanraden om hiervoor online een klacht in te dienen, daarbij is het mogelijk om je hele verhaal te doen én bijlagen mee te sturen. De klacht zal worden opgepakt door een collega die wél een hogere vergoeding door kan voeren, dus je wordt vanuit daar dan ook in keer goed verder geholpen. 🙂

Reageer