Beantwoord

Waarom is het toevoegen van zaken aan je abonnement zoveel makkelijker dan het verwijderen van producten?

  • 6 May 2024
  • 14 reacties
  • 145 keer bekeken

Hallo, 

 

Ik heb eigenlijk maar éen vraag. Waarom zijn zaken TOE voegen aan een abonnement, zoals entertainment of (betaalde) services, een kwestie van twee keer klikken, mailtje krijgen, bevestigen, klaar.

Maar wanneer ik iets wil verwijderen, of van een abonnement wilt verwijderen zodat ik minder (betaalde) KPN diensten afneem, een enorm gezoek en lastig om te regelen?

 

Als ik op de pagina entertainment toevoegen of verwijderen kijk, staat er zelfs bij alle onderwerpen een tekstje onder, behalve bij hetgeen wat ik zoek, ‘entertainment aan of uitzetten’ zelfs helemaal niks. sorry maar dat is een beetje weird.

Ook lukt het met geen mogelijkheid om het disney+abonnement te activeren, want als ik met mn kpn id inlog, waarmee ik dus ook ingelogd ben op dit forum, zegt de disney app: verkeerd wachtwoord. 

Ik heb nu twee disneyaccounts, een op mobiel en een op thuis, die ik allebei niet geactiveerd krijg, maar ook niet uitgezet, omdat er niets gebeurt als ik klik op ‘entertainment aan of uitzetten.

Absoluut irritirri, en ik word toch al zo moe van al die accounts en wachtwoorden en recaptcha’s en codes en bevestigingen via mail of sms en foutmeldingen en emailadressen en vingerafdrukken en iris scans en gezichtsherkenning, etc etc etc etc.

 

Waarom moet alles zo moeilijk en vooral altijd in het ‘nadeel’ van de klanten.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 8 May 2024, 17:07

Bekijk origineel

14 reacties

Badge +19

Heeft u wbt de activatie hier al gekeken?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Bjorn Goud ,

Omdat bedrijven (en KPN dus ook) aan jou willen verdienen. Ze willen het liefst dat je zoveel mogelijk abonnementen afsluit. 
 

Zelf ben ik daardoor altijd terughoudend in het afsluiten van abonnementen. Hoe minder vaste kosten, hoe beter dat voor jouw portemonnee is. 

dat begrijp ik ook wel,

maar is het dan niet belangrijk dat de gekochte abonnementen activeerbaar zijn? anders vertrek ik naar een andere provider.

 

Ik wil een antwoord van KPN.

Heeft u wbt de activatie hier al gekeken?

natuurlijk. maakt allemaal niet uit.

Ik heb twee disney+ abonnementen, 1 voor mobiel, en 1 voor thuis.

kan ze allebei niet activeren.

Niet op mobiel of ipad oid, en ook niet op de pc thuis.

Die op mobiel was per ongeluk afgesloten, omdat ik er vanuit ging dat het gewoon zou werken op mn thuis abonnement.

Dus die op mobiel wil ik weer afsluiten, die voor thuis wil ik houden.

 

Het is allemaal irritant, maar wat het allemaal NOG IRRITANTER maakt zijn alle reclames, en foto’s van lachende mensen met een mok thee achter de pc, en handleidingen waarin alles roets rats klik geregeld is, hi hi ha ha, genieten van KPN! Afsluiten: zó geregeld. Opzeggen: LASTIG.

Badge +19

Nou ik snap dat toch niet helemaal. Ik heb laatst gebruik gemaakt van de aktie 3 maanden gratis prime en dat ging allemaal probleemloos. Eerlijk gezegd zie ik hier op het forum zelden mensen die problemen daarmee hebben.  Dus waar gaat het dan mis vraag ik me af.

@Bjorn Goud mogelijk lees ik niet goed maar u schrijft dat de abonnementen niet geactiveerd kunnen worden dan verwacht ik eerlijk gezegd dat er ook niks aan de hand is.

 

Verder zijn beide Disney+ abonnementen via KPN besteld want dat zou niet moeten kunnen. Of is het abonnement op de mobiele telefoon via Disney zelf besteld? In dat geval zal dit bij Disney zelf moeten worden opgezegd. Of in geval van een iPhone via de store van Apple als ik goed op de hoogte ben.

 

In principe is er maar 1 account nodig die is op alle apparaten bruikbaar.

 

Er staat in het start bericht dat u niet in de Disney+ app kan inloggen met de gegevens van het KPN Id. Dat kan natuurlijk kloppen, of heeft u exact dezelfde gegevens gebruikt bij het aanmaken van een Disney+ account?

Reputatie 7
Badge +17

Het toevoegen en verwijderen van Entertainmentopties zou niet zo moeilijk moet zijn, @Bjorn Goud.

1. Open de MijnKPN app. 

2. Ga onderin naar Producten (het tweede tabblad).

3. Scroll naar beneden, naar Entertainment.

Je hebt hieronder ook de optie om nieuwe Entertainmentopties toe te voegen. Maar we zijn nu aan het kijken naar het verwijderen van een Entertainmentoptie.

4. Selecteer Disney+.

5. Je wordt doorgeleid naar een nieuwe omgeving.

6. Klik op ‘Disney+ uitzetten’.

7. De wijziging is klaargezet in je winkelmand. Klik op ‘Ga naar je winkelmand’.

8. Vink aan dat je akkoord bent met de voorwaarden en klik op ‘Bevestigen’.

Zo ziet de winkelmand eruit. Je krijg te zien onder welk abonnement de wijziging plaats vindt. Je krijg ook te zien wat dit voor de kosten betekent. In het voorbeeld is ‘Bevestigen’ grijs, maar als je akkoord bent met de voorwaarden wordt deze blauw en kan je hier op klikken. Ik wilde alleen voorkomen dat ik per ongeluk Disney+ zou uitzetten bij mezelf.

 

Goed, dat was deel 1 van jouw vraag. Je tweede vraag gaat namelijk over het activeren van Disney+. Daarvoor hebben we al instructies geschreven. Deze kan je vinden in onderstaand artikel:

Maar voor het gemak zal ik ze nog even hier delen:

Hoe activeer je Disney+?

Heb je Disney+ bij KPN besteld? Dan is het als entertainmentpakket toegevoegd aan jouw abonnement. Je moet Disney+ alleen nog activeren. Nadat je bestelling klaar is, ontvang je daarover een e-mail. 

Heb je Disney+ ESPN besteld? Disney+ activeer je via de stappen hieronder. Daarna ben je klaar. ESPN hoef je niet te activeren.

Heb je Disney+ i.c.m. een nieuw internet thuis of mobiel abonnement besteld? Dan kan je Disney+ activeren nadat je internet of mobiele verbinding actief is.

 

Disney+ activeren

  1. Klik op Disney+ activeren
  2. Log in met je KPN ID (of maak er eerst een aan)
  3. Activeer Disney+ bij KPN
  4. Ga door naar de Disney+ website en maak een Disney+ account aan of gebruik je bestaande Disney+ account
  5. Download de Disney+ app op je favoriete apparaten

Nog geen KPN ID? Maak dan een KPN ID aan om in te loggen bij MijnKPN.

bedankt.

 

Maar ik zie het al, er komen nog 3 accounts bij dus, voor HBO, Disney en Netflix.

 

Bij de andere 386

 

even goed bedankt voor je hulp. 

Laat me toch niet lachen.

 

Ik hoor graag van anderen die zonder moeite in drie stappen, mét een lekkere mok thee, achter hun laptop, netflix hebben geinstalleerd op een playstation 4.

Reputatie 7
Badge +28

Laat me toch niet lachen.

 

Ik hoor graag van anderen die zonder moeite in drie stappen, mét een lekkere mok thee, achter hun laptop, netflix hebben geinstalleerd op een playstation 4.

Jouw vraag ging over opzeggen en over Disney+.

Nu wil je ineens Netflix installeren op je PlayStation? 
Ik heb daar geen behoefte aan, wel aan die mok  thee. Die ga ik nu meteen zetten! 😉🍮

Ja, want mn tv doet het niet meer he, alles aan samsung tv’s van voor 2014 worden niet meer ondersteund voor netflix.

Ja, want mn tv doet het niet meer he, alles aan samsung tv’s van voor 2014 worden niet meer ondersteund voor netflix.

Dat betreft zover ik weet en kan vinden alleen het UHD aanbod.bron

 

Wat de PS4 betreft is dat blijkbaar niet veel lastiger dan op welk ander apparaat dan ook. Netflix installeren en opstarten aanmelden en kijken.

https://help.netflix.com/nl/node/23888

 

Reputatie 7
Badge +17

Laat me toch niet lachen.

 

Ik hoor graag van anderen die zonder moeite in drie stappen, mét een lekkere mok thee, achter hun laptop, netflix hebben geinstalleerd op een playstation 4.

Het is echt zo simpel, als je de stappen hieronder volgt:

Disney+ activeren

  1. Klik op Disney+ activeren
  2. Log in met je KPN ID (of maak er eerst een aan)
  3. Activeer Disney+ bij KPN
  4. Ga door naar de Disney+ website en maak een Disney+ account aan of gebruik je bestaande Disney+ account
  5. Download de Disney+ app op je favoriete apparaten

 

Als je doorgestuurd wordt naar de website van Disney+, maak je daar dus een Disney+ account aan. Je moet niet inloggen met je KPN account. Dat doet je alleen in stap 1 en 2. Bij stap 4 maak je een Disney+ account aan.

Helaas was het allemaal niet zo eenvoudig.

Uiteindelijk met helpdesk van Netflix voor elkaar gekregen.

Het zal iets te maken hebben met de slechte internetverbinding hier.

 

HBO was geregeld binnen vijf miuten.

 

Iedereen bedankt voor de tips!

Reageer