Sticky

Bericht van Roamler: glasvezelkastje vervangen

  • 24 April 2024
  • 78 reacties
  • 8752 keer bekeken
Bericht van Roamler: glasvezelkastje vervangen
Reputatie 7
Badge +19

We vervangen glasvezelkastjes, ook wel ONT genaamd, die gevoeliger zijn voor storingen. Het kan zijn dat je hier een e-mail over krijgt van Roamler. Je leest er meer over in dit topic.

 

Waarom vervangen we glasvezelkastjes?

Dat doen we omdat de glasvezelkastjes zo langer mee gaan. Het vervangen is gratis en verder verandert er niets. Zo kan je blijven genieten van het beste netwerk. Goed om te weten: er verandert niets aan je wifinaam of instellingen. Na de installatie controleert de monteur of je internet weer werkt.

 

Hoe werkt het vervangen van het kastje?

Maak een afspraak

Maak een afspraak om 't kastje te vervangen, nadat je een uitnodiging per e-mail van ons hebt gekregen.

  1. Klik hier om een afspraak te maken
  2. Log in met je postcode en je e-mailadres
  3. Na het maken van de afspraak krijg je een bevestigings-e-mail

 

Je maakt een afspraak met Roamler, de monteurspartner van KPN. Zij helpen ons bij het vervangen van de kastjes.  

Roamler monteur

KPN werkt samen met Roamler Tech. Je krijgt daarom bezoek van een Roamler monteur. Deze monteur heeft de benodigde montage materialen en gereedschappen bij zich. De monteur laat je via een sms bericht weten dat hij naar je onderweg is en hoe laat hij op het opgegeven adres aankomt. Mocht de monteur onverhoopt te laat of verhinderd zijn, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

De monteur heeft gemiddeld 15 minuten nodig voor het vervangen van je glasvezelkastje. 

 

Afspraak verzetten of annuleren 

Wil je de afspraak verzetten of afzeggen? Doe dit uiterlijk drie dagen van tevoren via de link in de bevestigingsmail die je hebt ontvangenJe hebt je e-mailadres en postcode nodig om in te loggen.

 

Ik heb glasvezel, moet mijn kastje vervangen worden?

Als jouw glasvezelkastje vervangen moet worden, ontvang je hierover persoonlijk een e-mail van KPN&Roamler. Heb je geen mail ontvangen, dan hoeft jouw kastje niet te worden vervangen.

 

Het vervangen van de ONT is alleen van toepassing als je mail ontvangt. Heb je geen mail ontvangen? Dan is dit niet van toepassing op jou.

Veelgestelde vragen

Het lukt me niet om een afspraak te maken, wat nu?

Bij vragen of problemen over het maken van je afspraak kun je contact opnemen met Roamler. Dit kun je doen via support@roamlertech.nl. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00

 

Moet ik betalen voor het wisselen van mijn glasvezelkastje?

Nee, dit hoeft niet. Om onze diensten te gebruiken heb je een glasvezelkastje nodig. We vervangen deze daarom gratis, je hoeft hier nooit voor te betalen. Word je toch gevraagd een betaling te doen aan de deur, weiger deze dan.

 

Hoe lang kan ik een afspraak plannen?

Dat verschilt per buurt. Maak daarom meteen een afspraak om te kijken welke datum de monteur bij jou langs kan komen, zodra je een uitnodiging per e-mail hebt gekregen.

 

Kan ik mijn afspraak wijzigen?

Kan je afspraak niet doorgaan? Klik hier om de afspraak te wijzigen. Log-in met je e-mailadres en postcode. Of klik op de link in de bevestigings-e-mail.

 

Hoe kan ik de monteur herkennen?

De monteur kan zich digitaal legitimeren als een monteur van Roamler.

 

Moet ik mijn glasvezelkastje laten vervangen?

Het nieuwe glasvezelkastje gaat langer mee en is minder gevoelig voor een storing. Zo zorgen we ervoor dat je ook in de toekomst kan blijven genieten van het beste netwerk. Daarom raden we je aan om het glasvezelkastje te laten vervangen. Het duurt maar 15 minuten en het is gratis.

 

Hoe ziet het glasvezelkastje eruit?

Zo ziet het glasvezelkastje eruit:

 

 

Kan ik het glasvezelkastje zelf vervangen?

Nee, je kunt een afspraak met een monteur inplannen om het glasvezelkastje te vervangen. De monteur neemt het nieuwe kastje mee en neemt het oude mee terug. Ook controleert de monteur of je verbinding weer werkt. Zo weten we zeker dat je er zo min mogelijk hinder van ondervindt en alles goed gaat. Het vervangen is meestal binnen een kwartier klaar.

 


78 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @jvanenteren! Als er dan ook niemand anders aanwezig kan zijn voor de afspraak, dan raad ik je aan om contact op te nemen met Roamler hierover:

Het lukt me niet om een afspraak te maken, wat nu?

Bij vragen of problemen over het maken van je afspraak kun je contact opnemen met Roamler. Dit kun je doen via support@roamlertech.nl. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00

 

Zij kunnen dan met je meedenken en advies geven over hoe verder. 🙂

Reputatie 2

Super bedankt voor de vlotte reactie Sanne,heb alvast een mailbericht gestuurd naar Roamler.

🙍🏻👍

na de vreselijk slecht aangekondigde mail van roamler (die netjes in mijn spambox stond), heb ik na verloop van tijd toch maar de moeite genomen om de mail eens te volgen.

inloggen met mijn mailadres en postcode werkte meteen al niet, goed begin!

vervolgens gebeld, afspraak ingepland voor vanmorgen. Ging al moeizaam aan de telefoon maar toch daadwerkelijk de bevestiging dat hij voor vandaag ingepland stond. (tuurlijk geen mail ontvangen). Vrij genomen vanochtend voor de zekerheid (kost me dus weer een halve dag).

uiteraard een no show voor vanmorgen. 

Gebeld met roamler, geen afspraak te vinden in het systeem, ik moest maar met KPN contact opnemen want dan zou de afspraak daar wel gemaakt zijn (lijkt me erg stug).

 

Ik heb tot op heden geen gezeik gehad met mijn Genesis glasvezel bakje en heb om eerlijk te zijn ook weinig vertrouwen erin dat Roamler in staat is om hun zaken op orde te krijgen als ik de ervaringen op internet lees van de afgelopen 2 jaar.

indien KPN zo graag dat ding wil vervangen dan raad ik aan om mij maar een bericht te sturen voor een kpn monteur.

Reputatie 2

Nee, het gaat om deze zwarte Genexis XGS-PON ONT. Daarvan is ± 2 jaar geleden een serie gebruikt waar later problemen mee optraden. Daarom worden die nu pro-actief vervangen.

 

Hoe zien de 1e serie glasvezelkastjes van Genexis, die geplaatst zijn in 2021 en 2022, eruit?

Reputatie 7
Badge +21

Ze zien er allemaal hetzelfde uit @Tom Veenendaal - goed of fout. De verdachte exemplaren die nog bij klanten aanwezig zijn worden door deze omruilactie pro-actief vervangen.
KPN weet welke dat zijn en alleen de betreffende klanten worden de komende tijd benaderd. 

Hoi ik heb ook een melding gekregen voor het vervangen van mijn kastje. Maar een week daarvoor is er door onze verhuizing al een monteur geweest om een kastje te installeren. Deze zat er namelijk niet bij ons nieuwe huis. Hier heb ik toen ook 70 euro voor moeten betalen. De postcode die ik moet invullen is ook mijn oude.

Moet ik alsnog een afspraak maken? en zo ja dan zou ik graag mijn geld terug willen.

Reputatie 7

Hier heb ik toen ook 70 euro voor moeten betalen.

Vreemd dat je hier €70,- voor hebt moeten betalen immers dit zou gratis moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +17

Dan lijkt het me goed om te controleren of het wel om het goede adres gaat @Elisa91
Je kunt het beste contact met Roamler opnemen hierover: 

Dit kun je doen via support@roamlertech.nl. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00


De kosten van het kastje kan ik alleen verklaren als dat er al glasvezel aan was gelegd daar en het punt misschien verplaatst moest worden? Of nog geplaatst moest worden?
Als wij al glasvezel aan het aanleggen zijn in jouw regio dan is dit altijd gratis zoals wjb ook aangeeft. Het vervangen van het kastje is ook gratis.

Er was bij ons nieuwe huis al glasvezel. Maar nog geen kastje aangesloten.

 

Ik heb al contact gehad met roamler en die zeiden dat ik het bij kpn moest vragen. Dus hoe kan ik navragen hoe het zit?

Reputatie 7

Er was bij ons nieuwe huis al glasvezel. Maar nog geen kastje aangesloten.

Dan had dat "kastje" mijns inziens kostenloos aangesloten moeten worden.

 

Ik heb al contact gehad met roamler en die zeiden dat ik het bij kpn moest vragen. Dus hoe kan ik navragen hoe het zit?

Als je een afspraak kunt plannen op een moment dat je toch thuis zou zijn dan laat je die monteur van roamler toch gewoon komen, het kost je niets.

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, dan kun je het beste met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 of op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. 

Dan kunnen mijn collega's in elk geval controleren of het adres klopt of dat je het kunt negeren gezien het om je oude adres gaat. 🙂

Mijn kastje is al vervangen en kreeg net weer een mail dat ze komen om het kastje te vervangen

Reputatie 7
Badge +30

Dat is vreemd, @AM1310! Welke heb jij dan nu hangen? Wellicht is dit toch niet de juiste. Hoe lang is het geleden dat deze is vervangen?

Dat is vreemd, @AM1310! Welke heb jij dan nu hangen? Wellicht is dit toch niet de juiste. Hoe lang is het geleden dat deze is vervangen?

Ik heb een Nokia hangen hij is zoon 1,5 a 2 weken geleden vervangen 

Reputatie 1

Ik ontving een email dat de monteur onaangekondigd was langs geweest, en dat ze de volgende keer weer ongepland langskomen.

Ik heb sinds 2022 de Genexis XGS-PON ONT. In de afgelopen 2 jaar totaal geen probleem mee gehad.

Waarom kan ik geen afspraak maken? Dat lijkt mij veel handiger namelijk, dan kan ik ook van te voren wat meubilair verplaatsen. Ik woon in Haarlem.

Reputatie 7
Badge +12

Ik ontving een email dat de monteur onaangekondigd was langs geweest, en dat ze de volgende keer weer ongepland langskomen.

Ik heb sinds 2022 de Genexis XGS-PON ONT. In de afgelopen 2 jaar totaal geen probleem mee gehad.

Waarom kan ik geen afspraak maken? Dat lijkt mij veel handiger namelijk, dan kan ik ook van te voren wat meubilair verplaatsen. Ik woon in Haarlem.

Hoi @RolandoW en bedankt voor jouw bericht!
Als je de mail hebt ontvangen dan kun je via deze link een afspraak inplannen. Laat je weten of dat wel is gelukt?

Reputatie 1

Ik ontving een email dat de monteur onaangekondigd was langs geweest, en dat ze de volgende keer weer ongepland langskomen.

Ik heb sinds 2022 de Genexis XGS-PON ONT. In de afgelopen 2 jaar totaal geen probleem mee gehad.

Waarom kan ik geen afspraak maken? Dat lijkt mij veel handiger namelijk, dan kan ik ook van te voren wat meubilair verplaatsen. Ik woon in Haarlem.

Hoi @RolandoW en bedankt voor jouw bericht!
Als je de mail hebt ontvangen dan kun je via deze link een afspraak inplannen. Laat je weten of dat wel is gelukt?

Dag Jan,

 

Dank voor je hulp.

Nee de combi emailadres en postcode werkt niet.

Waarom ontvang ik een email dat ze wederom ongepland langs zullen komen eigenlijk?

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik ontving een email dat de monteur onaangekondigd was langs geweest, en dat ze de volgende keer weer ongepland langskomen.

Ik heb sinds 2022 de Genexis XGS-PON ONT. In de afgelopen 2 jaar totaal geen probleem mee gehad.

Waarom kan ik geen afspraak maken? Dat lijkt mij veel handiger namelijk, dan kan ik ook van te voren wat meubilair verplaatsen. Ik woon in Haarlem.

Hoi @RolandoW en bedankt voor jouw bericht!
Als je de mail hebt ontvangen dan kun je via deze link een afspraak inplannen. Laat je weten of dat wel is gelukt?

Dag Jan,

 

Dank voor je hulp.

Nee de combi emailadres en postcode werkt niet.

Waarom ontvang ik een email dat ze wederom ongepland langs zullen komen eigenlijk?

 

Vanaf hier zou ik je dan willen adviseren om contact op te nemen met Roamler om te kijken hoe nu verder! Ik heb helaas geen verklaring voor waarom ze ongepland langs zullen komen en snap ook dat dit niet handig is. 

Reputatie 1

Ik ontving een email dat de monteur onaangekondigd was langs geweest, en dat ze de volgende keer weer ongepland langskomen.

Ik heb sinds 2022 de Genexis XGS-PON ONT. In de afgelopen 2 jaar totaal geen probleem mee gehad.

Waarom kan ik geen afspraak maken? Dat lijkt mij veel handiger namelijk, dan kan ik ook van te voren wat meubilair verplaatsen. Ik woon in Haarlem.

Hoi @RolandoW en bedankt voor jouw bericht!
Als je de mail hebt ontvangen dan kun je via deze link een afspraak inplannen. Laat je weten of dat wel is gelukt?

Dag Jan,

 

Dank voor je hulp.

Nee de combi emailadres en postcode werkt niet.

Waarom ontvang ik een email dat ze wederom ongepland langs zullen komen eigenlijk?

 

Vanaf hier zou ik je dan willen adviseren om contact op te nemen met Roamler om te kijken hoe nu verder! Ik heb helaas geen verklaring voor waarom ze ongepland langs zullen komen en snap ook dat dit niet handig is. 

Dag Jan,

 

Dank zover, ga ik zeker doen. :)

Reputatie 2

nav dat wij 4 maand niet thuis zijn vanaf 14 mei a.s heb ik meerdere malen geprobeerd via mail en telefoon een afspraak te maken met Roamler maar helaas,ons ONT kastje is geplaatst in november 2022 heb Roamler een foto gestuurd van ons ONT kastje en conclusie was dat ons kastje wel vervangen moest worden,maar dat gaat hoogstwaarschijnlijk dus niet meer gebeuren,dan maar in september hoop ik!! 

 

 

Reputatie 1

Ik belde net met Roamler, ze maken een account voor mij aan….

De medewerkster zei het kan ook KPN zelf zijn geweest die langs kwam, want volgens hun gegevens is deze postcode nog niet bekend….

Reputatie 2

@RolandoW

Bedankt voor jouw reactie op mijn bericht,had ook al van Sanne KPN het advies gekregen om contact op te nemen met Roamler,maar het schakelen in uitvoering en plannen lukt ze niet zo bijster goed bij Roamler,kwam allemaal niet professioneel over jammer,ik wacht wel af tot in september als wij weer terug zijn.

Reputatie 2

Dit is het ONT kastje wat bij ons in de meterkast zit.

Reputatie 1

@RolandoW

Bedankt voor jouw reactie op mijn bericht,had ook al van Sanne KPN het advies gekregen om contact op te nemen met Roamler,maar het schakelen in uitvoering en plannen lukt ze niet zo bijster goed bij Roamler,kwam allemaal niet professioneel over jammer,ik wacht wel af tot in september als wij weer terug zijn.

Graag gedaan!

Ik krijg ook beetje hetzelfde gevoel met KPN Netwerk (voormalig Reggefiber) die de plaatsing van glasvezel deed in Haarlem, het was een chaos haha

Misschien word ik ook pas in september geholpen haha

Reputatie 2

😄🙋🏻

Reageer