Beantwoord

Glasvezel storing in Apeldoorn sinds dinsdag 9 april

  • 13 April 2024
  • 56 reacties
  • 1048 keer bekeken

Reputatie 2

Beste KPN medewerkers,

Sinds dinsdag 9 april heb ik een internet (glasvezel) storing. Elke 4 uur verschuift de oplos datum en niemand kan mij (tot nu toe) vertellen wanneer het is opgelost. Begint nu echt wel vervelend te worden. Telefonisch geeft men aan dat men niks kan doen want A er is een storing en B ik heb een eigen modem. 

Mijn vragen:

A Wie kan mij een update van de storing geven

B Als de storing is verholpen, hoe kan ik terug naar de originele KPN ONT en het originele KPN modem?

 

Groet,

Bert

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 30 April 2024, 12:42

Bekijk origineel

56 reacties

En nog wel in de hoofdcentrale ook @Berrie_Kaas 

Reputatie 2

@Jan van KPN dank voor je update,  ik wacht het inspanning af.  Wel enorm jammer en vervelend dat het allemaal zo lang moet duren. 

Overigens heb ik per ongeluk (dikke vingers) jouw melding als oplossing gemarkeerd, geen idee hoe ik dat weer ongedaan kan maken . Maar wellicht is het een voorbode 😊

Reputatie 7
Badge +12

@Jan van KPN dank voor je update,  ik wacht het inspanning af.  Wel enorm jammer en vervelend dat het allemaal zo lang moet duren. 

Overigens heb ik per ongeluk (dikke vingers) jouw melding als oplossing gemarkeerd, geen idee hoe ik dat weer ongedaan kan maken . Maar wellicht is het een voorbode 😊

Geen probleem @huets, ik heb het alweer 'ongemarkeerd' :)

Ik zie ook dat er meer mensen hier intern zijn die met dezelfde vragen zitten over de storing in Apeldoorn en hopelijk wordt er zo snel mogelijk iets meer duidelijkheid gegeven. Andere vraag; heb je ook KPN mobiel? Mocht dat het geval zijn, kan ik wel een gratis databundel voor je activeren zodat je je telefoon bijvoorbeeld als Hotspot kunt gebruiken. Als je hier gebruik van wenst te maken (en dus KPN mobiel hebben), vul dan even je forumprofiel in (en zou je dan een seintje kunnen geven zodra je dit hebt gedaan?).

Reputatie 2

Ja @Berrie_Kaas, ik blijf mij er ook over verbazen.  Soms wint de frustratie het van de verbazing en wil ik boze dingen gaan schrijven maar uiteindelijk helpt dat ook niet.  Ik ben ieder geval blij dat @Jan van KPN zijn best doet om zaken te achterhalen. 

Reputatie 2

En inmiddels weer een dag (en dus een week) voorbij zonder uitzicht op een oplossing. De enige die tot nu toe iets wist te vertellen is @Jan van KPN (fijn) maar via andere kanalen (KPN 0402) blijft het stil. 0402 gisteren en vandaag nog gebeld, die kunnen niets doen behalve het nogmaals doorzetten naar ‘de betreffende afdeling’. Best frustrerend als je gewoon niet weet wat er mis is en je echt het gevoel hebt dat er niet aan een oplossing wordt gewerkt. Het betreft blijkbaar maar een heel klein aantal klanten (aanname) dus krijgt het geen prioriteit. Of een aannemer heeft zitten rommelen in de wijkcentrale en heeft geen tijd op het op te lossen (zoiets las ik hier ook ergens op het forum in een andere plaats, dus niet hier in Apeldoorn). Het probleem is wel ontstaan op dinsdag 9 april tijdens onderhoud aan de wijkcentrale dus best aannemelijk.

Maar goed, voorlopig nog steeds geen inzicht in en uitzicht op een oplossing….

Reputatie 7
Badge +7

Erg triest dit, KPN onwaardig toch? Inmiddels is het weekend, dan zal er weinig of geen voortgang in de zaak zitten, schat ik zo maar in. 

Reputatie 7
Badge +12

En inmiddels weer een dag (en dus een week) voorbij zonder uitzicht op een oplossing. De enige die tot nu toe iets wist te vertellen is @Jan van KPN (fijn) maar via andere kanalen (KPN 0402) blijft het stil. 0402 gisteren en vandaag nog gebeld, die kunnen niets doen behalve het nogmaals doorzetten naar ‘de betreffende afdeling’. Best frustrerend als je gewoon niet weet wat er mis is en je echt het gevoel hebt dat er niet aan een oplossing wordt gewerkt. Het betreft blijkbaar maar een heel klein aantal klanten (aanname) dus krijgt het geen prioriteit. Of een aannemer heeft zitten rommelen in de wijkcentrale en heeft geen tijd op het op te lossen (zoiets las ik hier ook ergens op het forum in een andere plaats, dus niet hier in Apeldoorn). Het probleem is wel ontstaan op dinsdag 9 april tijdens onderhoud aan de wijkcentrale dus best aannemelijk.

Maar goed, voorlopig nog steeds geen inzicht in en uitzicht op een oplossing….

Hoi @huets, inmiddels weet ik 'meer' maar daar ga je niet direct blij van worden. Het enige wat vooralsnog wordt aangegeven is dat de herstelwerkzaamheden nog enkele dagen kunnen duren. Uiteraard had ik je graag van concreter maar vooral beter nieuws willen voorzien. Ik heb nogmaals aan de bel getrokken en gevraagd of ze ons hierin van iets meer context kunnen voorzien want ik begrijp ook best dat je weinig met dit 'antwoord' opschiet. Zodra ik meer weet. meld ik het hier uiteraard direct.

Reputatie 2

Dag @Jan van KPN ,

inderdaad, geen nieuws om blij van te worden. Je zegt een aantal dagen, zou dat betekenen dat het wel deze week wordt opgelost? Morgen gaan we inmiddels de derde week storing in, dat vind ik toch wel heel bijzonder voor een bedrijf als KPN. 

Reputatie 7
Badge +12

Dag @Jan van KPN ,

inderdaad, geen nieuws om blij van te worden. Je zegt een aantal dagen, zou dat betekenen dat het wel deze week wordt opgelost? Morgen gaan we inmiddels de derde week storing in, dat vind ik toch wel heel bijzonder voor een bedrijf als KPN. 

Helemaal mee eens @huets. Ik sta er ook van te kijken. Ook dat het zo lang duurt voordat ik hier wat concretere informatie over krijg, normaal gesproken gaat dat wat 'vlotter'. Het zou kunnen (maar dat is pure speculatie) dat er bijvoorbeeld gegraven moet worden en er wordt gewacht op een vergunning daarvoor. Dat maken we vaker mee. Zodra ik meer weet, en hopelijk is dat zo snel mogelijk, zal ik hier een update plaatsen.

Reputatie 6
Badge +5

@Jan van KPN @huets is er al een noodpakket vanuit kpn ?

Reputatie 2

@MR_CHIP @Jan van KPN 

ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een mobiele 5G hub heb van mijn werk, dus ik kan gelukkig redelijk ‘normaal’ doorwerken 

Maar het zou wel prettig zijn als het allemaal nu toch snel is opgelost, mijn vriendin gaat vanaf donderdag drie weken lang wandelen in Spanje (die bekende wandeltocht) en ik zou haar reisverslag maken op basis van alles wat zij toestuurt. Dat wordt dan wel een uitdaging, fus het zou heel prettig zijn als het toch deze week opgelost kan worden.

 

Reputatie 6
Badge +5

ik hoop met je mee 🤗 meer kan ik niet doen 😥

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @huets.

Inmiddels is er iets meer duidelijkheid. Wat er aan de hand is; er zijn 2 poorten met elkaar verwisseld waardoor er sprake is van een kruising die zich op meerdere plaatsen kan bevinden. Er zijn meerdere partijen bezig om aan een oplossing te werken maar helaas heb ik nog geen zicht op een verwachte eindtijd. Ik houd het natuurlijk voor je in de gaten en mocht ik nog meer komen te weten, dan laat ik je dat via deze weg uiteraard meteen weten.

Reputatie 2

Goedemiddag @Jan van KPN 

Dank voor de update!
 

De storing is ontstaan op dinsdag 9 april in de nacht toen men onderhoud heeft gedaan in de buurt. Dan weten ze toch  wat ze die nacht hebben gedaan en kunnen ze op die plek het probleem toch oplossen? Of denk ik nu te simpel? 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Jan van KPN 

Dank voor de update!
 

De storing is ontstaan op dinsdag 9 april in de nacht toen men onderhoud heeft gedaan in de buurt. Dan weten ze toch  wat ze die nacht hebben gedaan en kunnen ze op die plek het probleem toch oplossen? Of denk ik nu te simpel? 

Dat zou je ergens wel denken @huets maar ik vermoed dat het wel iets complexer is. De storing duurt inmiddels al 2 weken en dat is natuurlijk veel langer dan wenselijk. Mocht ik meer te weten komen dan houd ik je via deze weg op de hoogte. Uiteraard hoop ik heel hard met je mee dat de storing snel is verholpen 🙏

Reputatie 2

Beste @Jan van KPN,

Zo langzamerhand begint het nu echt vervelend te worden. Morgen zit ik 3 weken zonder glasvezel, je moet het met mij eens zijn dat dit een zeer ongewenste situatie is. En hoe complex een probleem ook is, 3 weken om een kruising op te lossen is echt niet meer van deze tijd. 

Dit heeft mijns inziens niets meer te maken met complexiteit maar met prioriteit. Het gaat immers maar om een enkele storing, er zijn aan andere zaken vast en zeker meer geld te verdienen.  Sorry voor mijn sarcasme maar ik ben het nu wel een beetje beu. Natuurlijk kost het KPN geld om een onderaannemer in te huren om dit op te lossen, echter zij (de onderaannemer) hebben het probleem ook zelf veroorzaakt tijdens onderhoud op 9 april. 

Ik denk dat ik echt geen onmogelijke vraag stel om dit probleem nu echt op zeer korte termijn op te lossen. Technologisch is KPN een top bedrijf, dus acteer er dan nu ook naar. Of is klantbehoud geen KPI meer bij KPN?

 

Reputatie 7
Badge +12

Beste @Jan van KPN,

Zo langzamerhand begint het nu echt vervelend te worden. Morgen zit ik 3 weken zonder glasvezel, je moet het met mij eens zijn dat dit een zeer ongewenste situatie is. En hoe complex een probleem ook is, 3 weken om een kruising op te lossen is echt niet meer van deze tijd. 

Dit heeft mijns inziens niets meer te maken met complexiteit maar met prioriteit. Het gaat immers maar om een enkele storing, er zijn aan andere zaken vast en zeker meer geld te verdienen.  Sorry voor mijn sarcasme maar ik ben het nu wel een beetje beu. Natuurlijk kost het KPN geld om een onderaannemer in te huren om dit op te lossen, echter zij (de onderaannemer) hebben het probleem ook zelf veroorzaakt tijdens onderhoud op 9 april. 

Ik denk dat ik echt geen onmogelijke vraag stel om dit probleem nu echt op zeer korte termijn op te lossen. Technologisch is KPN een top bedrijf, dus acteer er dan nu ook naar. Of is klantbehoud geen KPI meer bij KPN?

 

Beste @huets, ik ben het helemaal met je eens. Het is in eerste instantie al heel erg zuur dat deze storing al 3 weken duurt en dat ik je daarbij ook (nog)  niet van de gewenste duidelijkheid kan voorzien. Misschien dat @Ik_Combineer (KPN monteur die hier ook actief is in de Community) meer in kan zien, ik hoop het van harte want de informatievoorziening is voor mij heel 'summier'. Het spijt me dan ook dat ik je vooralsnog niet van beter of concreter nieuws kan voorzien. 

Reputatie 7
Badge +12

@Jan van KPN je mag me altijd een privé bericht sturen met postcode en huisnummer. Misschien kan ik ergens achter de rapportage/ status van de onderaannemer komen.

Reputatie 2

@Jan van KPN @Ik_Combineer  ik ben zo vrij geweest om postcode en huisnummer aan @Ik_Combineer via PB te sturen. Alvast dank!

Ik leef oprecht met je mee @huets , dit is wel een heel uitzonderlijke en niet professionele situatie waar jij in beland bent.

Groeten van een plaatsgenoot.

 

Reputatie 7
Badge +12

Allereerst; ik heb de info ook van Jan gehad, in verband met privacy redenen handel ik enkel met de informatie vanuit een moderator en niet anders. Ook al bedoel je het natuurlijk goed door het zelf te sturen.


Zoals het er nu uit ziet ben je niet de enige met deze storing, en hoewel het verschuiven van de storing constant met 4 uur niet correct is betekend het niet dat we er geen aandacht voor hebben.

Op de planning staat dat er aanstaande donderdag een monteur wordt aangestuurd naar het distributiepunt waar jij op zit aangesloten om de storing op te lossen, en de verwachting is ook wel dat het dan gemaakt wordt. Wel zou ik graag het serienummer van je ONT willen controleren, klopt het dat deze eindigt met 2EC? (Dit staat linksonder aan de voorkant van je glasvezel kastje)

Reputatie 2

Dag @Ik_Combineer 

Enorm bedankt voor je inspanningen en terugkoppeling! Voor wat betreft de privacy, snap ik, geen punt!.

Ik wacht in spanning af donderdag, hoop oprecht dat de storing dan is opgelost. 

Betreffende de ONT, die eindigt op 2EC. Ik maak echter al geruime tijd gebruik van de FRITZBOX Fiber 5590 die rechtstreeks op glas is aangesloten (dus zonder glasvezelkastje).

Nu wil ik wel weer terug naar de originele KPN situatie (dus KPN Modem en KPN ONT) maar dat is voor latere zorg. Eerst de storing maar eens oplossen.

Hallo @huets ik zou je willen adviseren de situatie nu al origineel te maken, dan kan KPN namelijk de verbinding testen, met een eigen modem gaat dat niet of moeilijk, mee eens @Ik_Combineer ???

 

Reputatie 2

@Jan van KPN @Ik_Combineer inmiddels is de werkdag voorbij, nog geen enkel teken van oplossing, nog steeds storing. Nog een paar dagen en dan zit ik een maand, jawel, 1 maand zonder glasvezel internet. En nee, dit is niet richting jullie, jullie doen je best en kunnen hier ook niets aan doen.

 

Reputatie 7
Badge +12

Geef het nog een uurtje, KPNNetwerk werkt nog wel eens later door. Had oprecht goede hoop dat het vandaag zou lukken. Ik ben nu niet in staat om alles te controleren maar zal het morgen nog eens nakijken. - heb je om te testen wel tijdelijk de originele ONT geplaatst om te kijken of die het ook niet doet?

Reageer