Beantwoord

Gratis snelheidsverhoging naar 1000mbit nog niet uitgevoerd

  • 3 April 2024
  • 4 reacties
  • 141 keer bekeken

Zoals ik ook lees op andere plekken op dit forum, heeft KPN een (gratis) snelheidsverhoging aangekondigd, maar in ieder geval bij ons nog niet doorgevoerd.

In januari heb ik een mail van KPN gehad over de gratis snelheidsverhoging (https://marketing.kpn.com/optiext/optiextension.dll?ID=ql0pUowAA1dzItjuPl_aKrZWDyq3oi0iH7v6ZdFL7eN9P8knRDpumHtikximUnKk3lRYUtLGdozd2ZYRgYKXRQMnQSlryPayxe).

En een samenvatting van alle andere snelheid checks:

  • Ookla speedtest (van een bekabelde machine) idle latency 2.53ms, 198Mbps down, 204Mbps up.
  • Modem is gisteren nog gereboot (wordt ‘regelmatig’ gedaan).
  • Ik heb mijn KPN abonnement het laatste jaar niet veranderd.

Begrijp me niet verkeerd: de 200Mbps die ik nu heb zijn ruim voldoende, de internet verbinding is stabiel en betrouwbaar, dus 1000Mbps is niet nodig. Maar ik blijf Nederlander: het is ‘gratis’...

icon

Beste antwoord door C5roki 19 April 2024, 13:32

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hey @C5roki, als je hier brief over hebt gehad, dan zou het binnen een week geactiveerd moeten worden.  Aan de hand van je gegevens in je profiel heb ik even gekeken, en ik zie dat dit niet gebeurd is. Maar, ik zie ook de mail die jij linkt niet terug in de communicatie bij jouw abonnement. Heb je die mail gekregen op het mailadres dat je ook hier op het forum gebruikt? Als het op een ander mailadres was, wil je die dan toevoegen in je forumprofiel (veld ‘persoonlijke opmerking’).

Hej Erik, ik heb het een en ander toegevoegd aan mijn (forum) profiel.

Ik kan je ook de oorspronkelijke mail sturen als dat nodig is.

@Erik van KPN 

Dit is de mail die ik 25 januari 2024 van de KPN heb gekregen op het email adres vermeld in mijn profiel:

Gratis meer snelheid

 

Ik weet niet of het naar aanleiding van dit topic in het forum was, maar we kregen vorige week een brief dat ‘de internetsnelheid binnen een maand verhoogd’ zou worden.

Vanmiddag kregen we een bevestigingsmail en we hebben inderdaad 1Gbps (918Mbps gemeten met een speedtest, maar ons interne netwerk is ‘maar’ 1Gbps, dus dat kan de meting ook nog beinvloeden).

@Erik van KPN Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

Reageer