Beantwoord

Ik heb geen signaal op mijn glasvezelkastje maar KPN en VolkerWessels wijzen naar elkaar

  • 24 April 2024
  • 4 reacties
  • 64 keer bekeken

Half januari heeft VolkerWessels ons huis aangesloten op het pas aangelegde glasvezelnetwerk in Barendrecht. De monteurs hebben netjes een kabel door de kruipruimte aangelegd en een kastje in onze meterkast geïnstalleerd. Echter merkten ze op, dat er geen signaal in de kabel naar ons huis zat. Maar ze zouden hiervan melding maken en dit zou dan opgelost worden.

Sindsdien heb ik de KPN een aantal keren aan de lijn gehad hierover maar zij verwees mij door naar VolkerWessels, die dan een opdracht kon aanmaken. Enfin: VolkersWessels heb ik ook een aantal keren aan de lijn gehad en een maand geleden hebben ze naar eigen zeggen een spoedopdracht voor aangemaakt. Tot nu toe niets meer vernomen. En nu lees ik in de krant dat de oude telefoonlijnen van KPN worden afgesloten op de adressen waar glasvezel is aangelegd. 

Het lijkt erop dat wij dus binnenkort geen internetaansluiting meer hebben, want niemand heeft zin om de boel in orde te maken. Kan ik wellicht zelf een derde partij inschakelen die de boel doormeet en die voor ons oplost? Of is er een andere manier om KPN of VolkerWessels aan te sporen om dit op te lossen?

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 24 April 2024, 12:28

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

KPN sluit alleen maar telefoonlijnen af bij adressen waar een werkende glasvezelverbinding is. Dus u hoeft echt nergens bang voor te zijn.

Reputatie 7
Badge +12

Barendrecht is mijn gebied en het zou zomaar kunnen dat ik of een van mijn directe collega's langs is geweest om de verbinding vanaf de BOP (BuitenOvernamePunt) naar binnen te brengen. Wanneer we constateren dat de verbinding niet werkt sturen we inderdaad VWT aan. Het vervelende is dat dit proces met de BOP redelijk nieuw is en hier vanuit KPN vrijwel geen regie op loopt. Wel is het zo dat u zelf in principe nooit naar een andere partij hoeft te bellen behalve uw eigen provider.

Hoewel het niet zou moeten is het misschien mogelijk dat KPN een nieuwe monteur aanstuurt om een nieuwe ticket aan te maken.

Edit: een andere partij inhuren is geen optie, verder hoeft u niet bang te zijn om zonder diensten te komen. De koperlijn blijft werken totdat glas online is. Als u elders andere informatie heeft gelezen klopt dat niet.

Reputatie 7
Badge +10

Beste @Fulco1974 

Welkom op het forum van KPN.

VolkerWessel werkt in opdracht van Netwerkbeheerder KPN, VolkerWessel moet dus zorgdragen voor een werkende glasvezelverbinding op uw adres is Barendrecht, hier heeft KPN de provider helaas geen invloed op.

Daarnaast heeft VolkerWessel een afspraak met uw gemaakt (telefonische) voor een spoedopdracht, om de glasvezellijn zo spoedig mogelijk actief te stellen, waarmee de bal in dit geval ook bij VolkerWessel ligt en niet bij KPN.
VolkerWessel dient deze afspraak gewoon nakomen, zo simpel is het!

Zelf een derde partij inschakelen mag niet, omdat het glasvezelnetwerk eigendom is van Netwerkbeheerder KPN, die daarvoor contracten heeft met (onder-)aannemers zoals VolkerWessel voor de aanleg en onderhoud daarvan.

Als VolkerWessel zijn gemaakte afspraak niet wil nakomen, dan zou ik een officiële klacht en ingebrekestelling sturen naar VolkerWessel, en daarin vermelden binnen welk tijdsbestek het opgelost moet zijn.
Vaak is het indienen van een officiële klacht al voldoende om het opgelost te krijgen.

Via deze link komt u bij het formulier van VolkerWessel, om een klacht in te kunnen dienen:
Klachtenformulier VolkerWessel

Vanzelfsprekend, hoop ik dat het probleem snel voor je is opgelost!

Bedankt voor je antwoord Michel,

Ik heb inmiddels gedaan wat je beschrijft en een klacht ingediend via het klachtformulier. Een dag later ben ik tweemaal gebeld door VolkerWessels, maar helaas heb ik de oproepen gemist, omdat ik aan het werk was. Dus heb ik ze vanmorgen teruggebeld. De mevrouw die ik aan de lijn had was dezelfde die een spoedmelding had aangemaakt. maar nu kon ze mij niet helpen, want een andere afdeling had mij gebeld. Of ik door die afdeling teruggebeld wilde worden. Ja, dat wil ik wel natuurlijk.

Ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in dat ik teruggebeld ga worden, maar een klacht indienen via hun website werkt dus wel. Mocht ik vandaag niets meer horen, dien ik gewoon wederom een klacht in.

 

Reageer