Vraag

Kan ik een ander NT model krijgen?

  • 6 May 2024
  • 11 reacties
  • 211 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo,

 

Afgelopen jaar hebben we intrek genomen in onze “nieuwe” woning waarin een bestaande glasvezelaansluiting (van KPN Netwerk NL) zat.

 

We hebben destijds een abonnement afgesloten en een monteur heeft de boel opgeleverd. Bijgevoegd een foto daarvan. Dit is ook de situatie hoe het er nu uit ziet. 
 

 

Afgelopen week zijn we aan de slag gegaan met wat aandachtspuntjes aan te pakken in de woning en zodoende kwam ik bij het NT uit, welke in de woonkamer hangt. Eerst stonden er wat meubels voor maar deze wil ik nu verplaatsen waardoor het NT zichtbaar wordt, daar waar deze eerst verborgen was.
 

Op internet zie ik, naast andere, minimalistischer ogende NT’s, ook hetzelfde model met een omhulsel. Zie bijgevoegde afbeelding:

 

Wat zijn de mogelijkheden om ons huidige NT wat netter (gezien deze in de woonkamer hangt) er uit te laten zien? Is het bijv. mogelijk zo’n dergelijk omhulsel, rechts van het NT, dus waar de glasvezel “gepatcht” is te verkrijgen?

 

Ik hoor het graag.


11 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Ik ben ook wel benieuwd of die afdekking rechts los verkrijgbaar is. Bij ons is deze helemaal geel verkleurd, en zit ook in het zicht in de woonkamer. 

Reputatie 7
Badge +9

Bel daarvoor met KPN Netwerk. 0880 06 37 44. Ze zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.
Ze kunnen je een los kapje opsturen.

Reputatie 2
Badge

(Ik zie dat de titel van het topic, zonder mijn weten is veranderd. De originele titel was 'Mooiere oplossing NT')

Reputatie 2
Badge

Bel daarvoor met KPN Netwerk. 0880 06 37 44. Ze zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.
Ze kunnen je een los kapje opsturen.

Deze konden niets betekenen zeiden ze.

Reputatie 7
Badge +24

Die kappen zijn volgens mij niet meer te krijgen. Maar monteurs komen ze wel eens tegen en hebben ze misschien in de bus liggen. Dat is volgens mij de enige manier om er aan te komen. Of misschien via marktplaats. 

Reputatie 2
Badge

Ik heb zojuist telefonisch gesproken met iemand van KPN zelf, niet KPN Netwerk en ze gaan mij terugbellen als opvolging hierop.

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb inderdaad nog 1 kap op voorraad voor dit soort gevallen. Maar die is oranje dus ook niet heel mooi ofzo.

 

 

Reputatie 4
Badge +4

@RobCoenen  De aansluiting is in eerste instantie waarschijnlijk opgeleverd met 2 kappen. Dus als er iemand is met glasvezel aangesloten kan het zijn dat die een kap over heeft. Misschien dat je bij je in de buurt kan informeren of iemand een kap over heeft.

Reputatie 2
Badge

Zojuist telefoon gekregen van KPN. Ze kunnen alleen, tegen betaling, een KPN monteur langs sturen om dit op te lossen en om nu kosten te gaan maken voor iets wat cosmetisch is/ een monteur te laten aanrukken voor iets wat werkt is ook niet perse vereist. Zeker omdat je hiervoor ook weer vrij moet nemen van kantoor/ thuis werken etc. voor de afspraak thuis.

 

Maar goed, ik lijk voldoende te weten. Het is niet mogelijk een stofkap los te verkrijgen helaas.

Reputatie 7
Badge +11

Even ‘googelen’ @RobCoenen , misschien op verkoopsites zoals Marktplaats ???

Reputatie 4
Badge +4

Zojuist telefoon gekregen van KPN. Ze kunnen alleen, tegen betaling, een KPN monteur langs sturen om dit op te lossen en om nu kosten te gaan maken voor iets wat cosmetisch is/ een monteur te laten aanrukken voor iets wat werkt is ook niet perse vereist. Zeker omdat je hiervoor ook weer vrij moet nemen van kantoor/ thuis werken etc. voor de afspraak thuis.

 

Maar goed, ik lijk voldoende te weten. Het is niet mogelijk een stofkap los te verkrijgen helaas.

 

Hi @RobCoenen, het kost je dan inderdaad €70 euro voorrijkosten om een monteur te laten komen. Die je vervolgens ook niet echt kan helpen ben ik bang. Want niet alle monteurs verzamelen die kappen. Dus je moet al geluk hebben dat @Ik_Combineer toevallig aanbelt.

Enige optie die een monteur dan kan bieden is om rechts een zwarte NT op te hangen. Wat in theorie denk ik gewoon zal gaan, omdat die verbinding toch niet actief is omdat die niet is aangesloten in de centrale. Maar voor jou is dat ook niet echt heel mooi denk ik. En daarbij is het puur cosmetisch dus ik weet niet of een monteur dat gratis mag leveren. Je zou zoals @N.N. aangeeft op Marktplaats kunnen kijken. 

Reageer