Vraag

Toestemming voor glasvezel aanleg?

  • 3 May 2024
  • 5 reacties
  • 71 keer bekeken

Door KPN wordt mij om toestemming gevraagd voor het aansluiten van mijn huis op het glasvezel netwerk dat in Rhenen wordt aangelegd.

Echter is er al een glasvezel aansluiting van Caiway in mijn huis aanwezig en in gebruik.  

Mijn vraag is:

Als ik (op termijn) wil overstappen naar KPN, kan het dan worden aangesloten op de bestaande aansluiting in huis, die dus door Caiway is aangelegd?
Dan hoeft de glasvezel kabel van KPN alleen tot vlakbij het huis te worden doorgetrokken maar is er nu in huis geen extra aansluiting nodig. 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Johannes Rhenen Cairway (DeltaFiber) is open voor iedereen, maar KPN wil geen dienste op netwerk van concurrenten leveren. Dus je zal 2 glasvezelaansluitingen krijgen, een van Cairway en een van KPN.

dan kan ik beter toestemming geven voor de aanleg tot de voordeur en afzien van de binnen aansluiting? Wie weet wil kpn op termijn wel aansluiten op de door Caiway aangelegde binnen aansluiting... 

Dat zal iets anders werken, @Johannes Rhenen .  Je hebt een aansluitpunt nodig waarop ons glasvezelkastje kan. 

Ik zou dus de aansluiting in de jouw meterkast (of iets van die strekking) laten realiseren. (in de regel is dit kosteloos en kun je later altijd nog besluiten welke aansluiting je wilt gaan gebruiken)

Reputatie 7
Badge +24

Wie weet wil kpn op termijn wel aansluiten op de door Caiway aangelegde binnen aansluiting... 

Nee, dat zal nooit gaan gebeuren. KPN gebruikt niets van Caiway. Dus laat KPN het ook gewoon naar binnen leggen zou ik zeggen. Het is waarschijnlijk toch gratis.

Wie weet wil kpn op termijn wel aansluiten op de door Caiway aangelegde binnen aansluiting... 

Nee, dat zal nooit gaan gebeuren. KPN gebruikt niets van Caiway. Dus laat KPN het ook gewoon naar binnen leggen zou ik zeggen. Het is waarschijnlijk toch gratis.

Eens. Als het gratis is, zou ik het ook laten aanleggen.  Je hoeft er geen gebruik van te maken maar dan is de infrastructuur er in ieder geval. 

Reageer