Beantwoord

Wat als bij verhuizing je huidige abonnement niet meekan omdat er op nieuwe adres geen glasvezel ligt?

  • 7 May 2024
  • 17 reacties
  • 245 keer bekeken

Reputatie 4

Hallo,

Een voorbereidende vraag:

Wij gaan mogelijk verhuizen naar een andere woonplaats waar geen KPN Glasvezel ligt.
Dat wordt deze week of volgende week duidelijk en besloten.

Hoe kan ik dan een verhuizing in zo'n geval doorgeven/regelen want ik zie geen optie om van glasvezel naar kabel te downgraden, wil dubbele kosten voorkomen en had graag mijn huidige apparatuur gehouden in combi met dan aanpassing naar wat wel kan op dat adres.

Gewoon alvast zoals ik aangaf wat voorbereidend werk omdat ik anders dadelijk met alles wat geregeld moet worden helemaal de kluts kwijtraak.

Wil dus wel KPN houden internet en tv+ hopende dat er ooit wel KPN glasvezel komt en tot die tijd behelpen met de maximale kabel abonnement voor dat adres plus tv+.

 

Kort gezegd glasvezel wordt kabel en alle andere opties en apparatuur wil ik behouden/verhuizen, indien mogelijk.

Omdat ik net zie dat de mogelijk nieuwe woning dus geen glasvezel heeft van KPN wil ik wel weten wat er mogelijk gaat zijn en of ik dan nieuwe apparatuur krijg, deze apparatuur werkt net zo lekker en prettig en staat helemaal naar wens ingesteld.

Hoop dus op een goede heldere uitleg voor dit vraagstuk.
Alvast dank.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 8 May 2024, 19:17

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Als je een postcodecontrole doet op je nieuwe adres via https://netwerk.kpn.com/ wat is dan het resultaat? @Chris en Fem 

Als je een pseudobestelling doet via www.kpn.com wat is dan het resultaat qua beschikbaarheid?

Je geeft gewoon bijtijds je verhuizing door en alle KPN-apparatuur kun je gewoon blijven gebruiken.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen? Als daar ook een DSL-poort op zit hoef je geen problemen te verwachten.

 

Reputatie 4
Op jouw adres is standaard KPN Internet beschikbaar. Bestel het nu en kies jouw welkomstcadeau.
200 Mbit/s 61 Mbit/s

 

Dat is op het mogelijk nieuwe adres, ik heb nu glasvezel 1gbit/s.

Nogal een verschil, dat had ik al nagekeken voor ik het topic maakte, omdat ik heb gezocht naar mensen in een gelijke situatie maar kreeg niks gevonden.

Heb nu modem experiabox 12,het heeft een DSL poort volgens andere topics

Reputatie 7
Badge +11

De KPN Box 12 heeft een DSL-poort, dus de verhuizing kun je rustig regelen.

Je bent een bestaande klant, die verhuist, dus een welkomstcadeau krijg je niet @Chris en Fem 

Als die 200/61Mbit/s via pairbonding tot stand komt wordt je modem gewisseld voor de V10, dat is de enigste modem die pairbonding ondersteunt en volgens velen en mijzelf de beste modem ooit en 200Mbit/s is ook volgens velen en mijzelf een hele mooie snelheid voor een gezin.

 

Reputatie 4

Het gaat mij niet om wat jij en anderen mooie snelheden vinden, dat is niet de vraag of het onderwerp nu.

Het is geen vaak voorkomende situatie dat je “achteruit” gaat in je aansluiting.
Hoe regel ik dat ik van glasvezel downgrade naar kabel, gaat dat ja of nee.
Of moet ik de huidige met de tijd opzeggen op huidige adres en op nieuw adres nieuw aanvraag in plaats van verhuizen.

Dat is waar ik antwoord op zoek en hopelijk na de feestdagen dat ook iemand van KPN dit leest en kan helpen vertellen wat wel of niet kan.

Badge +19

Je hoeft alleen de verhuizing door te geven. De rest gaat vanzelf. Is dat het antwoord op je vraag? Een moderater reageert binnen een paar dagen. 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe regel ik dat ik van glasvezel downgrade naar kabel, gaat dat ja of nee.

U kunt de snelheid naar beneden zetten. Maar als u niets doet gebeurt dat waarschijnlijk automatisch. Denk ik.

Verder hoeft er niets veranderd te worden. Abonnementen voor koper en glasvezel zijn hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +11

Inderdaad, wat ik eerder schreef @Chris en Fem , gewoon een verhuisbericht bijtijds doorgeven aan KPN, dan komt het vanzelf goed.

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Chris en Fem ,

Hallo,

Hoe kan ik dan een verhuizing in zo'n geval doorgeven/regelen 

Gewoon alvast zoals ik aangaf wat voorbereidend werk omdat ik anders dadelijk met alles wat geregeld moet worden helemaal de kluts kwijtraak.

Wil dus wel KPN houden internet en tv+ hopende dat er ooit wel KPN glasvezel komt en tot die tijd behelpen met de maximale kabel abonnement voor dat adres plus tv+.

 

Dat kun je eenvoudig regelen via deze website:

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen
 

Alternatieven zijn de KPN-winkel en telefonisch via 0800-0402
 

Je blijft dan internet en TV+ behouden. Alleen wordt het internet wat minder snel.

Reputatie 7
Badge +17

Leuk dat we met je mee mogen verhuizen, @Chris en Fem! 💚

Toevallig hebben we net een nieuw artikel online gezet waarin ook deze vraag beantwoord wordt!

Ik heb nu glasvezel en ga verhuizen naar een regio zonder glasvezel. Wat nu?

Geen zorgen! Je hoeft niet zonder internet te komen zitten. In de gebieden waar nog geen glasvezel beschikbaar is, word je gewoon op de koperverbinding gezet. Tenminste, als er een koperverbinding ligt, natuurlijk. Als je glasvezel gewend bent, kan dit wel even wennen zijn. Want je mist namelijk de voordelen van glasvezel. Maar je komt niet zonder internet te zitten.

Je kunt dus inderdaad gewoon je verhuizing aan ons doorgeven. Wij zorgen er dan voor dat jouw abonnement mee kan naar jouw nieuwe woning.

Reputatie 4

Dat gaat niet, ik heb net de check gedaan geeft aan dat ik niet van de verhuisservice gebruik kan maken.
Dat zal wel zijn op basis van mijn huidige glasvezelabonnement welke niet op nieuw adres kan, die heeft zoals KPN het noemt, standaard internet geen glasvezel.

Dat ik contact moet opnemen met klantenservice, op zich geen probleem maar het is nogal rot als blijkt dat mijn abonnement wel naar koper omgezet kan worden en klantenservice door gebrek aan kennis zegt van niet.
Want ik voel aan dat ze dat doen om mij voor een jaar aan KPN vast te pinnen.
Dat ik dus nieuw abonnement moet nemen ipv verhuizen.

Ik heb gemerkt dat de KPN mensen die hier lezen en meedenken meer weten dan de klantenservice medewerkers.

Ik zit liever niet een jaar vast aan KPN doordat ik verhuis en geen verhuisservice kan gebruiken, dit omdat er geen zicht is wanneer er glasvezel van KPN komt(als het komt) en er wel glasvezel van ODIDO komt maar nog niet is als ik erin trek.

En ja maandabonnement bestaat maar dan ben ik duurder uit dan nu.
Ugh wat een ellende verhuizen helaas geen keuze om het niet te doen.

Reputatie 7
Badge +28

@Chris en Fem ,

In jouw situatie zou ik een bezoekje brengen aan de KPN-winkel zodra de verhuizing zeker is. 
 

Want dan kun je ter plaatse zien dat alles geregeld wordt. 

Reputatie 2
Badge

Ik lees even mee. Ook ik ga verhuizen naar een appartement zonder glasvezel. De buren hebben wel glasvezel, maar ik niet. Heb al gebeld met kpn/netwerk en met de 0800-0402, maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Begrijp ik het goed uit bovenstaande reacties dat ik gewoon met apparatuur (nu glasvezel) mee kan nemen naar het nieuwe adres? Hoe moet ik dat dan aansluiten?

Reputatie 7
Badge +11

Je gaat op je nieuwe adres dan naar koper en sluit je een DSL-kabel aan tussen IS/RA-punt en DSL-punt modem @JonkyM 

Reputatie 7
Badge +28

@Chris en Fem ,

In jouw situatie zou ik een bezoekje brengen aan de KPN-winkel zodra de verhuizing zeker is. 
 

Want dan kun je ter plaatse zien dat alles geregeld wordt. 

@Chris en Fem 

Ben je in de KPN-winkel wel goed geholpen? 

Reputatie 2
Badge
  • N.N. ik zou niet weten waar ik dit moet aansluiten. Ik ben 75 jaar en heb geen flauw idee waar je het over hebt. En dit is wat ik zie in mijn meterkast

  •  

Reputatie 7
Badge +24

@JonkyM bovenste foto, linker kastje is het aansluitpunt van KPN. 

Reputatie 7
Badge +17

@Chris en Fem Ik snap je zorgen!

Ik had graag de zorgen weggenomen door te kijken of ik een verhuizing in kon zetten, maar dat kan ik helaas niet doen. Dit mag alleen de telefonische klantenservice of mijn collega in de winkel. Je hebt dus eigenlijk 2 opties nu. Of je belt ons op 0800 0402 om na te vragen of het mogelijk is. Of je kunt naar een KPN winkel bij jou in de buurt gaan. Maar als ik je een tip mag geven: doe dit als de verhuizing zeker is.

Met alleen de informatie die ik nu van je heb, zou ik zeggen dat een verhuizing gewoon mogelijk moet zijn.

Reageer